ΑΘΛΗΤΙΚΑ

«Μάθε μπαλίτσα»

μάθε-μπαλίτσα-505559

Με πολύ ενδιαφέρον ξεκίνησε χθες η πρώτη μέρα του σεμιναρίου τερματοφυλάκων στο Βόλο και η οποία θα ολοκληρωθεί αύριο. Οι ομιλητές Γκι Μάρτενς και Ρουξ Γκίλμπερτ παρέδωσαν κατατοπιστικό σεμινάριο σχετικά με την αγωνιστική συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένας σύγχρονος τερματοφύλακας αλλά και για την ψυχολογία που πρέπει να έχει αυτός πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα.
 
Με την παρουσία τους τίμησαν το σεμινάριο ο πρόεδρος της Ε.Π.Σ.Θ. Τάσος Μπατζιάκας, τα μέλη του Δ.Σ. Ζούκας, Γαρεμπής, ο αρχιδιαιτητής της Ε.Π.Σ.Θ. Σ. Κανούλης, εκπρόσωποι του ΑΟΝΑΜ και του ΑΟΔΒ, ενώ πριν αρχίσει η ομιλία των εισηγητών κ.κ Μάρτενς και Ρουξ, τους απονεμήθηκαν τιμητικές πλακέτες από τον κ. Κοσμίδη και κ. Μπατζιάκα αντίστοιχα.
Ο καθηγητής προπονητικής και προπονητής τερματοφυλάκων της Βελγικής Γκενκ, Γκι Μάρτενς, ξεκίνησε πρώτος τη διάλεξη και αφού πρώτα έκανε λόγο για τον καιρό της Ελλάδας, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως ήρθε για να δει λίγο ήλιο αλλά απ’ ό,τι φαίνεται δε θα καταστεί δυνατό κάτι τέτοιο, αναφέρθηκε διεξοδικά στις ικανότητες που πρέπει να έχει ένας τερματοφύλακας αλλά και στα ψυχικά χαρίσματα αυτού. Αναλυτικότερα ο κ. Μάρτενς, χώρισε την προπόνηση ενός γκολκίπερ σε τέσσερις κατηγορίες: α) Στις φυσικές ικανότητες, β) στην τεχνική κατάρτιση, γ) στην τακτική κατάρτιση και δ) στα ψυχικά χαρίσματα.
Στη συνέχεια ο καθηγητής-προπονητής ανέλυσε διεξοδικά το σκεπτικό της προπόνησης των τερματοφυλάκων που ακολουθεί το επιτελείο της Γκενκ και αναφέρθηκε αναλυτικά στην κάθε κατηγορία. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Μάρτενς τόνισε πως στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται είναι ότι οι τερματοφύλακες προπονούνται κυρίως πάνω στη φυσική κατάσταση. «Σε κάθε παιχνίδι ένας τερματοφύλακας έχει περί τις 40 επαφές με τη μπάλα. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να διδάσκεται από νεαρή ακόμα ηλικία είναι η δουλειά με τη μπάλα στα πόδια», υπογράμμισε ο Βέλγος κόουτς, ενώ συμπλήρωσε πως ταυτόχρονα θα πρέπει να εκπαιδεύεται και στην επιθετική ανάπτυξη του παιχνιδιού, το πως δηλαδή, όπως λέμε στην ποδοσφαιρική διάλεκτο, θα βγάζει την ομάδα μπροστά, γρήγορα στην κόντρα.
Όσον αφορά την τεχνική προπόνηση ο Βέλγος προπονητής είπε πως οι νεαροί τερματοφύλακες, ηλικίας 15-16 χρονών, στο μόνο που πρέπει να εξασκούνται είναι αυτό το κομμάτι, το τεχνικό και όχι να «καίγονται» στην προπόνηση, προκειμένου να «χτίσουν» φυσική κατάσταση. Είναι λάθος σε τέτοιες ηλικίες, που τα παιδιά ακόμα χτίζονται τόσο σωματικά όσο και σαν χαρακτήρες, να τους «πλακώνουν» οι προπονητές τους στην προπόνηση ταχυδύναμης. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους υπόλοιπους ποδοσφαιριστές.
Επίσης πολύ σημαντικό, σύμφωνα πάντα με τον κ. Μάρτενς, πέρα από την τεχνική προπόνηση ενός τερματοφύλακα είναι η τακτική προπόνηση, η οποία έχει να κάνει με τη συμμετοχή του γκολκίπερ στο παιχνίδι της ομάδας (κοουτσάρισμα ως τελευταίος παίκτης, επιθετική ανάπτυξη του παιχνιδιού και γενικότερα καθοδήγηση των συμπαικτών του). Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι μια φορά την εβδομάδα, οι τερματοφύλακες της Γκενκ προπονούνται ξεχωριστά, με το τιμ της ομάδας να αφιερώνει 10 παίκτες προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα των τερματοφυλάκων και να βοηθήσουν στην βελτίωση του τερματοφύλακα. Επιπλέον υπάρχει κάμεραμαν, ο οποίος βιντεοσκοπεί αποκλειστικά σε κάθε παιχνίδι τις κινήσεις των τερματοφυλάκων προκειμένου να δουν την επόμενη μέρα τα λάθη τους και να τα αναλύσουν.
Τέλος ο Βέλγος προπονητής έκανε λόγο και για την ψυχολογία ενός τερματοφύλακα πριν από ένα παιχνίδι, τονίζοντας πως ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί το 70 τοις εκατό της επίδοσης ενός γκολκίπερ τη στιγμή που το υπόλοιπο 30 τοις εκατό είναι αυτό που λένε οι ειδικοί «αγωνιστική συμπεριφορά». Από το παραπάνω αντιλαμβανόμαστε το πόσο σημαντικός είναι ο τομέας της ψυχολογίας στο ποδόσφαιρο για κάθε παίκτη. Ο έτερος κόουτς, Ρουξ Γκίλμπερτ, μίλησε στο τέλος το σεμιναρίου για τις παιδικές ηλικίες και την δουλειά που γίνεται σε αυτές.
Αυτό που απομένει είναι σήμερα στο γήπεδο της Αγ. Παρασκευής (11.00 π.μ) να δούμε όλα τα παραπάνω και στην πράξη καθώς η σημερινή μέρα περιλαμβάνει το πρακτικό κομμάτι του σεμιναρίου.                      

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου