ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Δεύτερο πλοίο για τα νησιά;

δεύτερο-πλοίο-για-τα-νησιά-127103
Ενδιαφέρον για την δρομολόγηση πλοίου στην ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλου-Βορείων Σποράδων εξέφρασε η Ναυτιλιακή Εταιρία ΑΝΕΣ με έδρα την Κύμη, προτείνοντας μάλιστα την δρομολόγηση του πλοίου «Πρωτεύς» στο διάστημα που περικλείεται από τις αρχές Ιουνίου έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι ιθύνοντες της εταιρίας απέστειλαν σχετική επιστολή στους Δημάρχους και των τριών νησιών γνωστοποιώντας τις θέσεις τους, αλλά και το πλάνο των προτεινόμενων δρομολογίων. Οι Δήμαρχοι Σκιάθου και Σκοπέλου συνηγόρησαν υπέρ, κοινοποιώντας μάλιστα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την θετική τους πρόθεση, την οποία δεν συνυπέγραψε ο Δήμαρχος Αλοννήσου, κάνοντας λόγο για «άνιση αντιμετώπιση των τριών νησιών».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γλυκερία Υδραίου

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης, υπογραμμίζει ότι «τα δρομολόγια για την Αλόννησο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα, διότι προτείνονται τρία την εβδομάδα, με άφιξη του πλοίου στις 8.30 το βράδυ και αναχώρηση την επομένη στις 5.20 το πρωί. Είναι δυνατόν, διερωτάται ο Δήμαρχος Αλοννήσου, να εξυπηρετηθούν με τον συγκεκριμένο προγραμματισμό οι τουρίστες που επιθυμούν να ταξιδέψουν από και προς την Αλόννησο; Κατά συνέπεια, προσθέτει, δεν συνυπέγραψα την πρόθεση στήριξης των δύο άλλων Δημάρχων, διότι θεωρώ ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι δώρο άδωρο για την Αλόννησο, η οποία μένει για μια ακόμη φορά εκτός, την στιγμή που προτείνονται διπλά δρομολόγια για τα άλλα δύο νησιά».

Παράλληλα ο κ. Βαφίνης διευκρινίζει ότι τάσσεται σαφώς υπέρ της δραστηριοποίησης και άλλων εταιριών στην γραμμή Βόλου-Βόρειες Σποράδες, αλλά υπό την προϋπόθεση της ισότιμης αντιμετώπισης και των τριών νησιών, καθιστώντας ωστόσο, σαφές ότι «μας βρίσκει αντίθετους η κάθε δραστηριοποίηση εταιρείας που αφορά μόνο την καλοκαιρινή περίοδο». Το αγωνιώδες ερώτημα «πως θα εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι του νησιού στην διάρκεια του χειμώνα» διατυπώνεται με έμφαση από τον Δήμαρχο Αλοννήσου, ο οποίος τονίζει ότι «ζητούμενο για μας είναι η δρομολόγηση κι άλλων πλοίων στην γραμμή, αλλά αυτό που απαιτείται είναι να υπάρχει συνεχής διασύνδεση καθ’ όλο το έτος με την χερσαία Μαγνησία και ισότιμα δρομολόγια και για τα τρία νησιά. Στο σημείο αυτό, καταλήγει ο κ. Βαφίνης, ζητούμε και την παρέμβαση του αρμόδιου Υπουργείου, διότι πρέπει να προστατευτούν οι κάτοικοι του νησιού».

Σκιάθος και Σκόπελος

Υπέρ της παραπάνω πρότασης τάχθηκαν, όπως προαναφέρθηκε, οι Δήμαρχοι των άλλων νησιών, με έγγραφη κοινοποίηση στο ΣΑΣ. «Είμαστε υπέρ του να εμπλουτιστεί η γραμμή με δεύτερο πλοίο» αναφέρει ο Δήμαρχος Σκιάθου, Νίκος Πλωμαρίτης και προσθέτει «ζητούμε επί πολλά χρόνια την ενίσχυση των γραμμών με περισσότερα πλοία, προκειμένου να έχουμε επιλογή και να μπορούμε να μεταβαίνουμε με μειωμένες τιμές στο Βόλο, ώστε να γίνεται πιο εύκολη η μετακίνησή μας, και να είμαστε κοντά στους γιατρούς και στις υπόλοιπες υπηρεσίες». Επιπροσθέτως ο κ. Πλωμαρίτης αναφέρει ότι «είναι βασικό ζητούμενο η έγκαιρη ανάρτηση των δρομολογίων στο διαδίκτυο, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και τα μικρά πρακτορεία».

Ο Δήμαρχος Σκοπέλου, Γιώργος Μιχελής, υπογραμμίζει από την πλευρά του ότι «ο ανταγωνισμός είναι επιθυμητός, από την στιγμή που υπάρχουν λογικότερες τιμές εισιτηρίων, σύμφωνα με την διαβεβαίωση της εταιρίας στο ΣΑΣ». Παράλληλα, ωστόσο, ο κ. Μιχελής τονίζει ότι είναι αναγκαία η διαρκής παρουσία και δεύτερου πλοίου στην γραμμή και στην διάρκεια του χειμώνα, με στόχο την διατήρηση του διαύλου επικοινωνίας και με τον Άγιο Κωνσταντίνο.

Ανοιχτό παραμένει, εξάλλου, το θέμα της σύνδεσης των νησιών με την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα γενικότερα, η οποία αποτελούσε ανέκαθεν πύλη εισόδου χιλιάδων τουριστών προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων. Στους στόχους και τις προθέσεις του Δημάρχου Σκοπέλου είναι η εξεύρεση λύσης προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση και γι’ αυτό τον λόγο θα συναντηθεί με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη περί τα μέσα Νοεμβρίου, προκειμένου να διασφαλιστεί η απευθείας σύνδεση των νησιών με την Θεσσαλονίκη.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου