ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Βραχονησίδες προς αξιοποίηση

βραχονησίδες-προς-αξιοποίηση-186813

Την έκπληξη

της Δημοτικής Αρχής Αλοννήσου προκάλεσαν δημοσιεύματα αθηναϊκών ΜΜΕ, σύμφωνα με

τα οποία τέσσερις νησίδες της Αλοννήσου συγκαταλέγονται στην λίστα με τα 40

ακατοίκητα νησιά και βραχονησίδες τα οποία η κυβέρνηση θα παραχωρήσει με τη

μέθοδο της μακρόχρονης ενοικίασης (έως 50 ή 99 χρόνια) σε ιδιώτες για

τουριστική ανάπτυξη. Σε ότι αφορά στην Αλόννησο ειδικότερα, καταγράφονται

τέσσερις νησίδες στην λίστα των νησιών-φιλέτων. Ο λόγος για την βραχονησίδα

Μανώλας 96 στρεμμάτων, το Μικρό 83 στρεμμάτων, το Στρογγυλό 15 στρεμμάτων και

το Σκαντήλι. Σύμφωνα μάλιστα με τα ίδια δημοσιεύματα, την περιοχή του Θαλάσσιου

Πάρκου Σποράδων υπάρχουν ακόμα δεκάδες βραχονησίδες προς αξιοποίηση.

Σε γραπτή

ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ο Δήμαρχος Αλοννήσου κ. Πέτρος Βαφίνης, με αφορμή

τα προαναφερθέντα, υπογραμμίζει τα εξής:

«Mε μεγάλη μας

έκπληξη, σήμερα πληροφορηθήκαμε ότι στον

χάρτη με τα νησιά-φιλέτα υπό ενοικίαση, συμπεριλαμβάνονται η βραχονησίδα “Μανώλα”, το “Μικρό”, το “Στρογγυλό”

και το “Σκαντήλι”, προκειμένου να αξιοποιηθούν τουριστικά. Τα στοιχεία

ανακοινώθηκαν από το Ταμείο Αξιοποίησης της Κρατικής περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ) και τα νησιά-φιλέτα επιλέχθηκαν έτσι ώστε να

βρίσκονται κοντά στην ενδοχώρα και να

έχουν πρόσβαση σε υποδομές!!! (Βλέπε δρομολόγια πλοίων).

Επίσης σύμφωνα με τα δημοσιεύματα και τον ηλεκτρονικό τύπο

σημειώνεται ότι, στην περιοχή του Θαλάσσιου Πάρκου υπάρχουν ακόμα δεκάδες βραχονησίδες προς

αξιοποίηση, εντάσσονται στην Α και Β ζώνη του Θαλάσσιου Πάρκου και θα μπορούσε να υπάρξει τουριστική αξιοποίηση!!!»

Αναφερόμενος στις απαγορεύσεις που ισχύουν στην περιοχή

του θαλάσσιου πάρκου, ο κ. Βαφίνης επισημαίνει παράλληλα ότι «είναι απορίας

άξιο ότι το ΤΑΙΠΕΔ ενώ γνωρίζει ότι οι νησίδες αυτές βρίσκονται στη ζώνη Α και

Β του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Αλοννήσου Βορείων Σποράδων, δεν γνωρίζει τις

απαγορεύσεις που ισχύουν για τις νησίδες αυτές καθώς και για τη θαλάσσια περιοχή του Πάρκου όπως π.χ η

απαγόρευση αποβίβασης στα νησιά

Στρογγυλό και Σκαντήλι οποιουδήποτε παρά μόνο σε επιστήμονες για επιστημονική

έρευνα, μετά από σχετική άδεια του Φορέα Διαχείρισης Θαλάσσιου Πάρκου». Επιπροσθέτως,

ο κ. Βαφίνης υπενθυμίζει σε όλους, ότι «ακόμη και οι αλιείς που θα βρεθούν εκεί σε έκτακτη ανάγκη

επιτρέπεται μόνο να αγκυροβολήσουν και

να παραμείνουν στα σκάφη τους. Το ΤΑΙΠΕΔ επίσης δεν γνωρίζει ότι στα νησιά αυτά

ζει ο αιγαιόγλαρος, προστατευμένο είδος

και γενικά ότι απαγορεύεται η αποβίβαση

στα νησιά και κάθε είδους μη επιστημονική δραστηριότητα».

«Πολύ

περισσότερο δε, επισημαίνει ο Δήμαρχος Αλοννήσου, αναφερόμενος στους άνωθεν

κρατούντες, αγνοούν «οι αποφασίζοντες επί χάρτου» και από τα γραφεία των Αθηνών τις συνέπειες, που είχαν για τους κατοίκους της Αλοννήσου

και ιδίως του αλιείς, οι απαγορεύσεις που επεβλήθησαν στην περιοχή με τη

δημιουργία του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου. Συνέπειες οικονομικά δυσμενείς για

τους ντόπιους κατοίκους, διότι εφαρμόστηκαν μόνο οι απαγορεύσεις χωρίς να υπάρξουν για τους κατοίκους

αντισταθμιστικά οφέλη έως σήμερα»

Παρόλα αυτά

οι κάτοικοι της Αλοννήσου «με τις θυσίες τους συνέβαλαν και συμβάλλουν

καθημερινά με κόστος, στη δημιουργία και διαφύλαξη του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου, προκειμένου να αφήσουν κληρονομιά στα παιδιά

τους τον φυσικό αυτό πλούτο, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εναλλακτικά»

προσθέτει ο ίδιος, σκιαγραφώντας εύγλωττα τον σεβασμό των ντόπιων στο θαλάσσιο

πάρκο και γενικότερα την προστασία του οικοσυστήματος.

«Το οικοσύστημα αυτό που τόσα χρόνια διατηρήθηκε με θυσίες,

θα δεχθεί πλήγμα με την προωθούμενη “τουριστική αξιοποίηση” γράφοντας στα “παλιά υποδήματα κάποιων ” τις

μέχρι τώρα αποφάσεις για την δήθεν προστασία του περιβάλλοντος.

Όσον αφορά στα νησιά Μικρό και Μανώλα ανήκουν ιδιοκτησιακά

στο Δήμο Αλοννήσου και η μορφολογία του εδάφους των δεν πληροί τις προϋποθέσεις

για τουριστική αξιοποίηση, παρά μόνο για την εκτροφή αγριοκάτσικων!

Άραγε πάμε για κατάργηση του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου;»

διερωτάται, κλείνοντας, ο κ. Βαφίνης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου