ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Μια ντομάτα και μια φέτα ψωμί…

μια-ντομάτα-και-μια-φέτα-ψωμί-263355

Εντείνεται η

ανησυχία των επαγγελματιών των νησιών οι οποίοι βλέπουν το εισόδημά τους να

συρρικνώνεται, λόγω της περιορισμένης κατανάλωσης από πλευράς όχι μόνο των

τουριστών αλλά και των γηγενών. Η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών που

δραστηριοποιούνται στο πεδίο του τουρισμού, υπογραμμίζουν ότι μεσούντος του

Ιουνίου η κίνηση δεν παρουσιάζει σημαντική άνοδο, αλλά αντίθετα, είναι μάλλον

συγκρατημένη, με εμφανείς πτωτικές τάσεις σε σχέση με αντίστοιχα προηγούμενα

χρόνια. Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις, έχουν εκλείψει οι αγορές μεγάλου

αριθμού ειδών διατροφής για την κάλυψη των εβδομαδιαίων αναγκών, ενώ αντίθετα,

οι καταναλωτές περιορίζονται στην κάλυψη των ημερήσιων αναγκών τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ

ΥΔΡΑΙΟΥ

Όπως αναφέρει σε αυτό το σημείο ο πρόεδρος της Ένωσης Παντοπωλών

Βορείων Σποράδων Μανώλης Κανταράκιας «η πτώση είναι αισθητή και αυτή την

στιγμή, στην μέση του Ιουνίου, κάνουμε τζίρους Μαΐου». Οι αλλοδαποί επισκέπτες

είναι μάλλον φειδωλοί και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κανταράκιας

«αγοράζουν μια ντομάτα, ένα αγγούρι ή ένα μικρό κρεμμυδάκι, ένα φρούτο, ένα

μπουκάλι νερό ή ένα σακουλάκι πατατάκια για την κάλυψη της ημερήσιας διατροφής

τους». Παρόλα ταύτα, εκτιμάται ότι η κατάσταση επιδέχεται βελτίωσης, η οποία θα

επιτευχθεί μέσω της αύξησης των τουριστών που αναμένεται να επισκεφτούν τα

νησιά.

Ανάλογη

εικόνα σκιαγραφεί και ο Νίκος Τζούμας,

ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ στην Σκιάθο, τονίζοντας ότι «η πτώση είναι αργή και

σταθερή τα τρία τελευταία χρόνια». Όπως αναφέρει επιπροσθέτως ο ίδιος, κάποτε

οι καταναλωτές γέμιζαν το καλάθι με διάφορα είδη, εν αντιθέσει προς την τωρινή

αγορά μεμονωμένων ειδών, ανά τεμάχιο. «Κάποτε υπήρχε το καλάθι και ο κόσμος

ψώνιζε μεγάλες ποσότητες. Τώρα πλέον το καλάθι έχει εξαφανιστεί και ο κόσμος

ψωνίζει ανά τεμάχιο, ενώ ορισμένες φορές φτάνουν στο σημείο να μας ρωτούν εάν

υπάρχουν είδη σε προσφορά, για να φάνε» υπογραμμίζει ο κ. Τζούμας. Η οικονομική

δυστοκία που είναι πλέον ορατή όχι μόνο στους έλληνες αλλά και στους ξένους

τουρίστες, μεταφράζεται αρκετές φορές στην αγορά μιας φέτας τυριού και μιας

φέτας ψωμιού, αντίστοιχα, ενώ τα παραδοσιακά τεφτέρια αυξάνονται κατακόρυφα.

«Η

κατάσταση είναι πλέον δραματική, διότι οι καταναλωτές δεν αγοράζουν, όπως

παλιότερα, μεγάλες ποσότητες τροφίμων ή ζυμαρικών για να εφοδιάσουν το ντουλάπι

τους, αλλά περιορίζονται στην αγορά των απαραίτητων ειδών για να καλύψουν τις

διατροφικές ανάγκες της συγκεκριμένης μέρας» επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ.

Τζούμας. Η περιορισμένη κατανάλωση, η έλλειψη ρευστότητος και οι πρακτικές

δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες των νησιών, εντείνουν, όπως

προανέφερε, τον προβληματισμό και την

ανησυχία τους.

Η νέα τάξη

πραγμάτων δημιουργεί πλέον νέους συσχετισμούς στο επιχειρηματικό πεδίο και όπως

αναφέρει χαρακτηριστικά επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον χώρο της

τροφοδοσίας, παρατηρείται άνοδος στα είδη που προσφέρονται δωρεάν στους

τουρίστες ως πρωινό στα ξενοδοχεία, ενώ παράλληλα περιορίζεται σημαντικά η

κατανάλωση ακριβών κρασιών, καθώς υπερισχύει σταδιακά το χύμα κρασί. Υπάρχουν

βεβαίως και οι εξαιρέσεις στον κανόνα της περιορισμένης αγοράς διαφόρων ειδών,

σε πείσμα της κρίσης. Σε γενικές γραμμές πάντως, οι επαγγελματίες των νησιών

διατηρούν ενδόμυχα την ελπίδα ότι μεσούσης της σεζόν, θα μεταβληθούν προς το καλύτερο τα δεδομένα,

εν αναμονή μάλιστα και της έλευσης των ελλήνων τουριστών.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου