ΣΠΟΡΑΔΕΣ

«Οδηγούμαστε σε ολοκληρωτική καταστροφή»

οδηγούμαστε-σε-ολοκληρωτική-καταστ-89247

Εκφράζονται φόβοι ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης θα αποτελέσει καίριο πλήγμα για τις Βόρειες Σποράδες

Εντονότατο προβληματισμό προκαλούν σε φορείς, επαγγελματίες και κατοίκους των νησιών το σχέδιο για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας που έχει καταρτίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων, που θεσπίζει τη μείωση των επιβατών.

Συγκεκριμένα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους. Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.

Τα δεδομένα που προκύπτουν λόγω της πανδημίας, συνθέτουν μια νέα τάξη πραγμάτων για τους επαγγελματίες του τουρισμού, πολλοί από τους οποίους προβληματίζονται αν θα ανοίξουν φέτος τις επιχειρήσεις τους. Όπως ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ επαγγελματίας που δραστηριοποιείται στα νησιά και επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του, δεν έχει αποφασίσει ακόμη αν θα ανοίξει την επιχείρησή του, συνυπολογίζοντας τις καταστάσεις και τους παράγοντες που συνθέτουν μια πολύ δύσκολη χρονιά για όλους.

Ενα ακόμη αγωνιώδες ερώτημα που διατυπώνεται, είναι τι μέλλει γενέσθαι με την τουριστική κίνηση στην Σκόπελο και την Αλόννησο, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι η μείωση του αριθμού των επιβατών που θα επιβιβάζονται στα πλοία, δεν θα καλύψει τις ανάγκες των νησιών, πολύ δε περισσότερο στην θερινή περίοδο.

«Δεν ξέρουμε αν θα ανοίξουμε, τι πληρότητα θα έχουμε, πότε θα ξεκινήσουν οι πτήσεις εξωτερικού, ποια πρακτορεία θα κινηθούν» αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο ξενοδόχος και τουριστικός πράκτορας Κώστας Ευασταθίου, μέλος, παράλληλα, της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Δήμου Αλοννήσου. Ο ίδιος εκφράζει φόβους πως «αν παραμείνουν ως έχουν τα δρομολόγια των πλοίων και οι όροι, δεν πρόκειται να δουλέψουν η Σκόπελος και η Αλόννησος. Εάν έρθει κόσμος στην Σκιάθο δεν θα μπορέσει με αυτούς τους όρους να έρθουν στην Αλόννησο και την Σκόπελο, σε καμία περίπτωση. Πρώτον οι θέσεις είναι λίγες, όπως πληροφορούμαστε, και δεν θα μας εξυπηρετήσουν ούτε η πυκνότητα των δρομολογίων, ούτε και οι θέσεις. Πάμε για ολοκληρωτική καταστροφή» είπε.

Τα βλέμματα στρέφονται στις αεροπορικές πτήσεις, με την ανησυχία να κορυφώνεται, στο μεταξύ, λόγω της αβέβαιης κατάστασης που έχει προκαλέσει η πανδημία στον τουρισμό. «Είμαστε όλοι σε δεινή οικονομική κατάσταση. Αν δεν δουλέψουμε φέτος, θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις υποχρεώσεις μας, δεν υπάρχει ρευστότητα» σημείωσε ο κ. Ευσταθίου, υπενθυμίζοντας ότι «και οι τουριστικοί πράκτορες βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση».

Πολλά τα ζητήματα που παραμένουν ανοιχτά, κι ακόμη περισσότερα τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις, με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Σκοπέλου, Αγγελο Ξηντάρη, να υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ: «Ελπίζουμε μετά τις 18 Μαΐου, εάν αρθούν κάποια μέτρα και αποκατασταθεί η επιβατική κίνηση, αν αλλάξει το πρωτόκολλο, θα καλυφθούν οι ανάγκες. Το ζήτημα είναι ότι δεν μπορούν να μετακινηθούν εργαζόμενοι προς τα νησιά για επιχειρήσεις που χρειάζονται προσωπικό είτε για επισκευές είτε για συντηρήσεις κτιρίων. Αυτό είναι το πρόβλημα αυτή την στιγμή» είπε.

Το καλοκαίρι, πάντως, διαγράφεται δύσκολο για όλους, με τον κ. Ξηντάρη να τονίζει πως «όσες επιχειρήσεις ξεκινήσουν από μηδενική βάση θα είναι τυχερές, γιατί θα υπάρχουν και επιχειρήσεις που δεν θα ξεκινήσουν καν στο δικό μας νησί διότι αν χρειαστεί να εφαρμόσουμε τα μέτρα του πρωτοκόλλου, όπως ακούγονται, χωρίς να είναι κάτι επίσημο, απαιτούν μεγάλο κόστος και μια μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτό. Περιμένουμε τις τελικές αποφάσεις για τον τουρισμό και τότε θα μπορέσουμε να έχουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα», σημείωσε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου