ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Ηλεκτρική διασύνδεση Εύβοιας – Σκιάθου

ηλεκτρική-διασύνδεση-εύβοιας-σκιάθ-263800

Μεγάλες εταιρείες κατέθεσαν προσφορές σε δύο διαγωνισμούς για την εκτέλεση του έργου

Σε εξέλιξη βρίσκεται η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών που κατατέθηκαν για την ηλεκτρική διασύνδεση Εύβοιας – Σκιάθου με προϋπολογισμό 47,4 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Prysmian και Ελληνικά Καλώδια δίνουν το «παρών» σε διαγωνισμό για το καλωδιακό σκέλος του έργου διασύνδεσης της Εύβοιας και της Σκιάθου, ενώ οι Mytilineos, General Electric, NARI και ABB για τον υποσταθμό GIS. Στο πλαίσιο της διασύνδεσης, θα κατασκευασθεί μία εναέρια γραμμή μήκους 17 χιλιομέτρων από το Μαντούδι έως το βορειοανατολικά παράλια της Εύβοιας, δίνοντας από το σημείο αυτό τη «σκυτάλη» σε υποβρύχιο καλώδιο μήκους 35 χιλιομέτρων, που θα καταλήγει στον υποσταθμό της Σκιάθου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε εξέλιξη βρίσκεται η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών και για τους δύο διαγωνισμούς.

Ετσι, με την ολοκλήρωση αυτής της φάσης, θα ανοίξει ο δρόμος για την υποβολή των οικονομικών προσφορών από τους «μνηστήρες» των έργων, ώστε να επιλεγούν οι ανάδοχοι. Μάλιστα, στην περίπτωση του καλωδιακού σκέλους προβλέπεται η διενέργεια ηλεκτρονικής δημοπρασίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 47,4 εκατ. ευρώ.

Οι δύο διαγωνισμοί, που είχαν προκηρυχθεί από τον ΑΔΜΗΕ στα μέσα Ιουλίου, έχουν ως στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας τροφοδοσίας των Βόρειων Σποράδων, μέσω της μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στη

Μέσω της διασύνδεσης 150 kV της Σκιάθου με το Μαντούδι σκοπός είναι να ενισχυθεί η ασφάλεια τροφοδοσίας του νησιού, αλλά και της Σκοπέλου και της Αλοννήσου, που συνδέονται με τη Σκιάθο με εναέρια και υποθαλάσσια καλώδια μέσης τάσης.

Τα τρία νησιά αυτή τη στιγμή τροφοδοτούνται με ρεύμα μέσω της γραμμής μεταφοράς που ξεκινά από τον υποσταθμό του Λαύκου στο Νότιο Πήλιο. Ωστόσο, όταν εμφανίζονται βλάβες στη γραμμή τροφοδοσίας του υποσταθμού Λαύκου με τον Βόλο, συνήθως λόγω κακοκαιρίας, σημειώνονται διακοπές τροφοδότησης.

Η διασύνδεση 150 kV Εύβοιας – Σκιάθου θα μπορεί σε αυτή την περίπτωση, να εξυπηρετήσει το σημαντικότερο ποσοστό των φορτίων των Βορείων Σποράδων, αποτελώντας μία εναλλακτική «γραμμή όδευσης» ηλεκτρικής ενέργειας στα τρία νησιά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου