ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Στα χέρια των επενδυτών το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα υδροπλάνα

στα-χέρια-των-επενδυτών-το-νέο-θεσμικό-386491

Στόχος το καλοκαίρι του 2020 να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση για Βόλο και Β. Σποράδες

Στα χέρια των επενδυτών το νέο θεσμικό πλαίσιο, που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων στη χώρα. Ανοίγει ο δρόμος, ώστε το καλοκαίρι του 2020 ο Βόλος και οι Β. Σποράδες να ενταχθούν στον χάρτη των υδατοδρομίων, καθώς θα έχουν αδειοδοτηθεί και ως προς τη λειτουργία τους υδατοδρόμια σε Bόλο, Β. Σποράδες, Αιγαίο, Ιόνιο και Εύβοια.

Οπως αναφέρει το mononews.gr, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να είναι έτοιμα περίπου 30 υδατοδρόμια που θα έχουν κατασκευαστεί και θα είναι έτοιμα προς λειτουργία φέτος και την εποχή αυτή οι εταιρείες υδροπλάνων διαμορφώνουν τα business plan και τις μελέτες βιωσιμότητας ώστε να επιλέξουν σε ποιες περιοχές θα ξεκινήσουν δρομολόγια. Από τη στιγμή που τα υδατοδρόμια θα είναι έτοιμα, οι εταιρείες υδροπλάνων θα επιλέγουν τα δρομολόγια και τις πτήσεις τους με βάσει κριτήρια αποδοτικότητας και βιωσιμότητας.

Ηδη έχουν εκφράσει ενδιαφέρον επενδυτές για να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο των υδροπλάνων. Πρόκειται για 3 ελληνικές και 2 διεθνείς εταιρείες που ήδη ετοιμάζονται ενώ εκτιμάται ότι τους επόμενους μήνες και άλλα σχήματα θα δημιουργηθούν.

Οι ελληνικές εταιρείες είναι η Hellenic Seaplanes, υπό τον Νίκο Χαραλάμπους που έχει πρωτοστατήσει τα τελευταία χρόνια για το άνοιγμα της αγοράς που θα ξεκινήσει με 2 υδροπλάνα, η Αirwaves του Αντρέα Καροτσιέρη, που προέρχεται από το χώρο των VIP πτήσεων επίσης με 2 υδροπλάνα και η Eagle Sepalanes του Ricardo Φαρία Νικολόπουλος, του ελληνομεξικανού επιχειρηματία που ενδιαφέρεται θερμά για την ελληνική τουριστική αγορά και σχεδιάζει επίσης να βάλει στην αγορά το 2020 2 υδροπλάνα παράλληλα με τα σχέδια για τη δημιουργία ξενοδοχείων σε ακίνητα που έχει αποκτήσει στην Πάτμο.

Στις διεθνείς εταιρείες που κοιτούν στενά την ελληνική αγορά είναι η TransMalvidian του fund Blackrock που διαθέτει ένα στόλο με 60 υδροπλάνα στις Μαλβίδες, η καναδική HarbourAir με στόλο 50 υδροπλάνων στον Καναδά ενώ και μια γερμανική εταιρεία, είναι υπό σύσταση από γερμανούς επενδυτές, οι οποίοι είχαν κάνει μια επένδυση στην Κροατία μελετούν και παρακολουθούν στενά την ελληνική αγορά, με στόχο να πραγματοποιήσουν σημαντική επένδυση για να φέρουν 5-10 υδροπλάνα στην ελληνική αγορά το 2020.

«Ο μαχητικός Νικόλας Χαραλάμπους της Hellenic Seaplanes που εδώ και χρόνια έχει βάλει στόχο να ανοίξει την αγορά, η καναδική HarbourAir, η TransMalvidian της Blackrock και 3 Έλληνες επιχειρηματίες, ο Ελληνομεξικανός Ρικάρντο Φαρία Νικολόπουλος, ο Αντρέας Καροτσιέρης της Airwaves είναι μεταξύ εκείνων που ετοιμάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κάνουν το ταξίδι με υδροπλάνο στην Ελλάδα πραγματικότητα», αναφέρεται.

«Στα τέλη Αυγούστου μάς εστάλη το νέο θεσμικό πλαίσιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση είναι συνεπής και μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε ότι όντως, όπως μας έχουν υποσχεθεί, θα ψηφιστεί ο νέος νόμος και ότι οι υπουργοί εννοούν αυτά που λένε», δήλωσε ο Νίκος Χαραλάμπους. «Το νέο θεσμικό πλαίσιο απεγκλωβίζεται από τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, που μέχρι σήμερα δυσχεραίνουν τη διαδικασία αδειοδότησης, διευκολύνει την εκπαίδευση και επανέρχεται η δυνατότητα στους ιδιώτες επενδυτές να επενδύσουν σε υδατοδρόμια, ενώ δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσουν υδατοδρόμια τα ξενοδοχεία που έχουν δικές τους μαρίνες, όπως και τα ιδιωτικά λιμάνια και οι ιδιωτικές μαρίνες. Οι αλλαγές αυτές είναι σημαντικές γιατί δημιουργούν ευκαιρίες για μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις και σε υδατοδρόμια και όχι μόνο σε υδροπλάνα ενώ απλουστεύει και επομένως επισπεύδει τη διαδικασία των αδειοδοτήσεων, με σημαντικές αλλαγές όπως στον αριθμό των ατόμων της Επιτροπής αξιολόγησης από 9 σε 3 ώστε να γίνονται γρηγορότερα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Σημειώνεται πως ο Νίκος Χαραλάμπους έχει πρωτοστατήσει τα τελευταία χρόνια στην προσπάθεια να αδειοδοτηθούν υδατοδρόμια και να πετάξουν τα υδροπλάνα. Σήμερα, εκφράζει την ικανοποίησή του βλέποντας το όνειρο να γίνεται πραγματικότητα και τη σημερινή κυβέρνηση να δείχνει συνέπεια λόγων και έργων και να είναι έτοιμη να νομοθετήσει για να ανοίξει και ο κλάδος των υδατοδρομίων στους επενδυτές.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου