ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Θετικές εντυπώσεις από τη Σκιάθο

θετικές-εντυπώσεις-από-τη-σκιάθο-767629

Η ανάγκη διασφάλισης μεγαλύτερου εύρους επισκεψιμότητας προκύπτει με αφορμή την έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα για την τουριστική δραστηριότητα στη Σκιάθο. Ενδιαφέροντα στοιχεία για τον τουρισμό, το προφίλ των επισκεπτών και τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν στη διάρκεια των διακοπών τους στη Σκιάθο, προκύπτουν μέσω της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με βάση την ανάλυση 93.273 κριτικών του Trip Advisor.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Τα αποτελέσματα της έρευνας τέθηκαν υπόψη του Δήμου Σκιάθου, προκειμένου να αξιοποιηθούν κατάλληλα, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και διεύρυνση της τουριστικής σεζόν.

Το βασικό συμπέρασμα που εξάγεται από την επεξεργασία των δεδομένων είναι ότι η Σκιάθος περιορίζει την τουριστική της περίοδο στους καλοκαιρινούς μόνο μήνες, παρά το γεγονός ότι διαθέτει ένα αξιόπιστο, σύμφωνα με τις κριτικές, τουριστικό προϊόν που θα μπορούσε να της διασφαλίσει μεγαλύτερο εύρος επισκεψιμότητας. Κατά κύριο λόγο επισκέπτονται τον προορισμό ζευγάρια την καλοκαιρινή περίοδο ενώ με μικρότερο ποσοστό, ακολουθεί το φθινόπωρο.

Η παράταξη του Μανώλη Πασχάλη, που εκπροσωπεί την ήσσονα μειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο Σκιάθου, θέλοντας να συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού, ζήτησε τη συνεργασία της εταιρείας συμβούλων MTC GROUP, που θεωρείται μια από τις πλέον καταξιωμένες του χώρου. Σε συνέχεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν ο κ. Μανώλης Πασχάλης και ο κ. Νότης Μαρτάκης στις αρχές Ιουλίου, η εταιρεία ετοίμασε και παρουσίασε την παραπάνω έρευνα, που αναφέρεται στις εντυπώσεις των τουριστών, με βάση τα σχόλια του Trip Advisor.

«Από αυτήν προκύπτει ότι ενώ οι εντυπώσεις των επισκεπτών μας είναι, κατά κύριο λόγο, εξαιρετικές, η Σκιάθος δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει τουρισμό στο εύρος της περιόδου που της αξίζει και περιορίζεται στο διάστημα μόνο του καλοκαιριού, πράγμα που δείχνει την έλλειψη στρατηγικής και μάλιστα σε ένα τόπο με τόσο πλούσιο τουριστικό προϊόν» όπως υπογραμμίζει ο δημοτικός σύμβουλος, Μανώλης Πασχάλης.

Τα αποτελέσματα

Οι κατηγορίες που διερευνήθηκαν είναι: Καταλύματα, δραστηριότητες και εστιατόρια και βασίστηκε κατά κύριο λόγο σε κριτικές Ελλήνων και Αγγλων τουριστών, με τη συμμετοχή, σε μικρότερα ποσοστά, Ολλανδών, Ισπανών, Σουηδών, Νορβηγών, Δανών, Φινλανδών, αλλά και Ρώσων επισκεπτών του νησιού.

Για τη μελέτη της παράταξης προηγήθηκε ανάλυση σε 93.273 κριτικές του Trip Advisor, επεξεργασία των βαθμολογιών-rankings, επεξεργασία, καταγραφή και αποκωδικοποίηση των σχόλιων-reviews.

Τι λένε οι Ελληνες

Το 71% των Ελλήνων τουριστών βαθμολογεί τα καταλύματα ως «εξαιρετικά» και στην πλειονότητά τους, τα ζευγάρια είναι οι κύριοι επισκέπτες του νησιού με ποσοστό 59% και ακολουθούν οικογένειες με 27%.

Το 10% των Ελλήνων επισκέπτεται το νησί τους μήνες Μάρτιο έως Μάιο, η συντριπτική πλειονότητα, σε ποσοστό 62% το τρίμηνο Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και το 26% επιλέγει τους φθινοπωρινούς μήνες, από Σεπτέμβριο μέχρι Νοέμβριο.

Οι δραστηριότητες στη Σκιάθο χαρακτηρίζονται «εξαιρετικές» από τους Έλληνες σε ποσοστό 74% και οι υπηρεσίες στα εστιατόρια εξαιρετικές σε ποσοστό 76%, αντίστοιχα.

Οι απόψεις των Αγγλων

Εξαιρετικά χαρακτηρίζονται, στο μεταξύ, τα καταλύματα από τα ¾ των Αγγλων τουριστών. Οι Αγγλοι τουρίστες που προτιμούν τη Σκιάθο είναι ζευγάρια σε ποσοστό 62%, ενώ το 25% είναι οικογένειες και φιλικές παρέες το 10%.

Εξαιρετικές βρίσκει τις προσφερόμενες δραστηριότητες το 75% των Αγγλων που επιλέγει το νησί κυρίως το καλοκαίρι, την περίοδο Ιούνιος – Αύγουστος, ενώ το 25% πραγματοποιεί διακοπές το διάστημα Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου.

Τα εστιατόρια είναι για την πλειονότητα των Αγγλων εξαιρετικά σε ποσοστό 75%.

Προφίλ ξένων τουριστών

Ζευγάρια είναι το 61% των Ισπανών που επισκέπτονται το νησί, με το 65% το επιλέγει για διακοπές τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.

Το 45% των Ιταλών βαθμολογεί ως εξαιρετικά τα καταλύματα και δηλώνει ευχαριστημένο για τις δραστηριότητές του σε ποσοστό 55%, ενώ για περισσότερους από τους μισούς επισκέπτες, τα εστιατόρια του νησιού είναι εξαιρετικά.

Για τους «γκουρμέ» Γάλλους είναι εξαιρετικά τα καταλύματα σε ποσοστό 59% και 79% τα εστιατόρια, ενώ σύμφωνα με την ίδια έρευνα ζευγάρια είναι οι περισσότεροι Γάλλοι τουρίστες, σε ποσοστό 49% . Και οι Γάλλοι επιλέγουν, σημειωτέον, το καλοκαίρι για διακοπές στο νησί, σε ποσοστό 70%.

Οι Γερμανοί τουρίστες διατυπώνουν πολύ καλή άποψη για τα καταλύματα του νησιού, τα οποία χαρακτηρίζουν ως «εξαιρετικά» σε ποσοστό 64%, επιλέγοντας τη Σκιάθο με το ταίρι τους, σε ποσοστό 68%, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο, για τις διακοπές τους. Και οι Γερμανοί βρίσκουν τις δραστηριότητες εξαιρετικές σε ποσοστό 73%, ενώ εκφράζουν την άποψή τους για τα εστιατόρια, χαρακτηρίζοντάς τα «εξαιρετικά» σε ποσοστό 81%.

Οι μισοί από τους Σουηδούς τουρίστες θεωρούν τα καταλύματα εξαιρετικά, το 65% των Σουηδών που επισκέπτονται τη Σκιάθο είναι ζευγάρια, ενώ σε αντίστοιχο ποσοστό επιλέγουν τον ήλιο του καλοκαιριού για τις διακοπές τους. Οι 7 στους 10 θεωρούν τις δραστηριότητες στο νησί εξαιρετικές, και σε ποσοστό 59% είναι πολύ ευχαριστημένοι από τα εστιατόρια του νησιού.

Οι Ρώσοι τουρίστες, τέλος, χαρακτηρίζουν εξαιρετικά τα καταλύματα σε ποσοστό 77%, το 42% επισκέπτονται τη Σκιάθο οικογενειακά, με το 51% να επιλέγει τους φθινοπωρινούς μήνες, Σεπτέμβριο έως Νοέμβριο, για τις διακοπές τους.

Θετικές κριτικές

Το σύνολο των κριτικών για τις δραστηριότητες στη Σκιάθο, αφορά στις παραλίες Λαλάρια, Μανδράκι, Τρούλος, Αγίας Ελένης και Μπανάνα ενώ ακολουθούν με μικρότερο ποσοστό το Κάστρο και το μοναστήρι της Παναγίας Ευαγγελίστριας, που υποδεικνύει τη βαρύτητα που έχουν ως προς την προσέλκυση τουριστών.

Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα, ο Μανώλης Πασχάλης επισήμανε ότι βασικός στόχος ήταν να δημιουργηθούν μια βάση δεδομένων κι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον τουρισμό του νησιού, προκειμένου να αξιοποιηθεί για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Σκιάθου.

Το ζητούμενο είναι η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν πέραν των βασικών καλοκαιρινών μηνών, προκειμένου να γίνουν στοχευμένες κινήσεις σε επίπεδο τουρισμού, από τους επικεφαλής του νησιού, για να προσελκύσουν επισκέπτες σε διάρκεια οκτώ μηνών, σύμφωνα με τις δυνατότητες που έχει το νησί.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου