ΣΠΟΡΑΔΕΣ

«Εχουμε συνεταίρο το Κράτος»

εχουμε-συνεταίρο-το-κράτος-774777

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι οι επαγγελματίες της εστίασης που δραστηριοποιούνται στα νησιά, λόγω των χαμηλών τζίρων και των υπέρογκων υποχρεώσεων προς την Πολιτεία. «Εχουμε πλέον συνεταίρο το Κράτος» αναφέρουν επαγγελματίες του κλάδου στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ενώ εκφράζουν την αγωνία τους για το μέλλον, λόγω του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού με άλλες τουριστικές περιοχές.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η περιορισμός της υψηλής σεζόν σε είκοσι μέρες είναι ένα από τα μελανά σημεία που απασχολούν τον κλάδο, με τον αντιδήμαρχο Σκιάθου Κώστα Γιαννίτση, ο οποίος δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στην εστίαση, να υπογραμμίζει ότι έχουν αλλάξει πλέον τα δεδομένα για τις Βόρειες Σποράδες.

«Το πρόβλημά μας είναι ότι ενώ δουλεύουμε αρκετά, τα χρήματα που εισπράττουμε δεν είναι στο τέλος δικά μας και πρέπει να τα καταβάλλουμε στο Κράτος για να καλύψουμε φόρους και υποχρεώσεις, μέχρι το τελευταίο ευρώ. Είναι πολύ δύσκολο να κάνεις σχεδιασμό και να λειτουργείς ένα εστιατόριο, όταν το καθαρό κέρδος έχει πέσει στο 4%. Αντιλαμβάνεστε ότι και το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο» επισημαίνει ο ίδιος.

Βραχνάς είναι για τους επαγγελματίες το ΦΠΑ 24%, η υψηλή φορολογία και παράλληλα η προκαταβολή φορολογίας 100% για το επόμενο έτος. «Η αγωνία είναι πλέον κοινή για όλους τους επαγγελματίες στη Σκιάθο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι λειτουργούμε σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό οικονομικό περιβάλλον και δεν ξέρουμε τι θα συμβεί του χρόνου ή τα επόμενα χρόνια» σημείωσε ο κ. Γιαννίτσης.

Η εικόνα είναι λίγο ώς πολύ η ίδια και για τα τρία νησιά, με τον επαγγελματία της Σκοπέλου, Γιάννη Γκέκα, να υπογραμμίζει ότι «είναι πολύ δύσκολο για έναν επαγγελματία να επιβιώσει λόγω του ΦΠΑ και των υπέρογκων υποχρεώσεων. Τι να βγάλεις σε 20 μέρες για να καλύψεις τις ανάγκες ενός χρόνου;». Σημαντικό πρόβλημα, πέραν των χαμηλών τζίρων, είναι η ακτοπλοΐα και το γεγονός ότι η κίνηση ενισχύθηκε με επιπλέον δρομολόγια από τον Ιούλιο και μετά, ενώ η σεζόν ανοίγει τον Μάιο. «Θέλει και άλλα πράγματα ένας τουρίστας για να έρθει στα νησιά. Δεν φτάνουν μόνο το πράσινο και η θάλασσα» υπογραμμίζει ο Σκοπελίτης επαγγελματίας.

Υψηλά ποσοστά πληρότητας με χαμηλούς, ωστόσο, τζίρους στην εστίαση, σημειώνονται και στην Αλόννησο. Όπως ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Καλογιάννης, επιχειρηματίας, παράλληλα, του τουρισμού, τα περισσότερα κέρδη, σε ποσοστό άνω του 70% πηγαίνουν στο Κράτος. «Ο κόσμος δεν έχει να ξοδέψει. Είναι «κουμπωμένος», με το ζόρι θα παραγγείλει, με το ζόρι θα ξοδέψει. Εχουμε τεράστιο πρόβλημα, οι τζίροι είναι πεσμένοι, ο κόσμος δεν κυκλοφορεί, παραμένει στα δωμάτιά του και οι λίγοι που κυκλοφορούν δεν ξοδεύουν. Πολύς κόσμος, λίγα χρήματα» τονίζει ο κ. Καλογιάννης. Ο ίδιος επισημαίνει παράλληλα ότι είναι ελάχιστοι εκείνοι που διαθέτουν πάνω από δέκα μέρες για διακοπές, με την συντριπτική πλειονότητα να περιορίζεται σε διαμονή τριών έως πέντε ημερών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου