ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Σημαντική τουριστική αύξηση ~ Από τον απολογισμό της φετινής χρονιάς

σημαντική-τουριστική-αύξηση-από-τον-α-50888

Σε Πήλιο και Σποράδες – Ενισχύει σημαντικά την προσπάθεια η Περιφέρεια Θεσσαλίας σύμφωνα με τους ξενοδόχους

Σε μια φοβερά δύσκολη χρονική περίοδο, σε μια σεζόν που τα νούμερα του εσωτερικού τουρισμού κατέβηκαν και υπήρξε πτωτική τάση, σε ένα καλοκαίρι που οι Ελληνες δυσκολεύθηκαν να πάνε διακοπές, ο εισερχόμενος τουρισμός φέτος στη Μαγνησία «έκλεψε» την παράσταση, με πρωτοπόρες τις Βόρειες Σποράδες και ναυαρχίδα τη Σκιάθο. Την φετινή καλοκαιρινή σεζόν, όπως τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Κώστας Λεβέντης απαλλαγμένος από τους τίτλους του επίτιμου προέδρου της Ενωσης Ξενοδόχων και του αντιπροέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, μίλησε ως απλός επιχειρηματίας και αναφέρθηκε στα νέα δεδομένα που παρατηρήθηκαν φέτος στο κομμάτι του τουρισμού στη Μαγνησία.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Με την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν, ο κ. Λεβέντης εξηγεί ότι φέτος το Πήλιο εάν δεν είχε την σημαντική αύξηση από τον εισερχόμενο τουρισμό θα έγραφε απώλειες ακόμη και εντός του καλοκαιριού. Κατά παράδοση, τα προηγούμενα χρόνια η αναλογία του Πηλίου σε Ελληνες και αλλοδαπούς ήταν 70-30 ενώ τα δύο τελευταία χρόνια ανατράπηκε η συγκεκριμένη αναλογία και έχει φτάσει στο 55% Ελληνες και 45% Αλλοδαπούς.

«Συν Αθηνά και χείρα κίνει»

Οσον αφορά στα βασικά χαρακτηριστικά των περιοχών που δούλεψαν φέτος στο Πήλιο, ο κ. Λεβέντης αναφέρει «Συν Αθηνά και χείρα κίνει». Οπως περιγράφει περιοχές που δεν είχαν ασχοληθεί τα τελευταία χρόνια με το να πακετάρουν, να τυποποιήσουν και να δώσουν ποιοτικά χαρακτηριστικά στο προϊόν τους, δεν πήγαν καλά.

Αντίθετα, οι περιοχές που προσπάθησαν μέσω της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ενέργησαν στη θετική προετοιμασία του τουριστικού προϊόντος πήγαν πολύ καλά. «Το χαρακτηριστικό είναι ότι τα 2-3 τελευταία χρόνια η κρίση μας έκανε να βρούμε καινούργιους δρόμους. Τους βρήκαμε και πιαστήκαμε χέρι- χέρι, όχι όμως όλοι, μόνο κάποιοι λίγοι και καταφέραμε να αλλάξουμε κάποια πράγματα», υπογραμμίζει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.

Αναλυτικά πως κινήθηκαν οι αγορές

Τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν η οποία διήρκησε μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι αγορές που κινήθηκαν καλύτερα δεν ήταν τυχαίες. Σε πολλές από αυτές τις αγορές, είχαν γίνει εκθέσεις και σημαντικά βήματα ως προς την προβολή της περιοχής και έτσι το καλοκαίρι που πέρασε οι ξενοδόχοι που «δούλεψαν» απόλαυσαν καλύτερες συνθήκες. Αναλυτικά παρακάτω παρουσιάζεται ο «τουριστικός χάρτης» της Μαγνησίας το καλοκαίρι που πέρασε.

  • Οι γερμανόφωνες αγορές επανήλθαν δυναμικά στο Πήλιο και σημειώθηκε διαφορά στα νούμερα των αφίξεων. Αλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Λεβέντη, οι γερμανόφωνοι TourOperator που είχαν προγράμματα για το Πήλιο αύξησαν τα νούμερά τους.
  • Οι Αυστριακοί κινήθηκαν κυρίως μέσα στον Παγασητικό σε μεγαλύτερους αριθμούς απ’ ότι πέρυσι. Μάλιστα φαίνεται ότι στήριξαν σημαντικά τις δύο πτήσεις FlyNiki και Austrian.
  • Οι Βαλκανικές αγορές και ειδικά οι Ρουμάνοι, ήρθαν φέτος κατά εκατοντάδες στη Χερσαία Μαγνησία. Ειδικότερα από τους Βαλκάνιους πρώτοι σε αφίξεις ήταν οι Ρουμάνοι, δεύτεροι οι Σέρβοι και τρίτοι οι Βούλγαροι, οι οποίοι για πρώτη φορά κατέβηκαν κάτω από τον Πηνειό.
  • Η αγορά του Ισραήλ, είναι σχετικά καινούργια για την περιοχή. Τα τελευταία 6-7 χρόνια παρατηρείται για αυξητική τάση. Ουσιαστικά πρόκειται για μια αγορά που επιλέγει το Πήλιο για την διαφορετικότητά του.
  • Η αγγλική αγορά, κατά παράδοση ενισχύει σε μεγάλα ποσοστά τις Βόρειες Σποράδων και κυρίως τη Σκιάθο. Ωστόσο κομμάτι της αγοράς παίρνει και η Χερσαία Μαγνησία.
  • Απρόσμενα καλά κινήθηκε η Γαλλική αγορά, παρότι έχει να πραγματοποιηθεί έκθεση στη χώρα πάνω από δέκα χρόνια.
  • Φέτος η μοναδική αγορά που χάθηκε εξαιτίας των γεγονότων ήταν η Ουκρανική.
  • Η Ρωσική αγορά παρόλο που φέτος σε ολόκληρη την Ελλάδα, παρουσίασε πτώση, εξαιτίας και της πτώχευσης των τουριστικών γραφείων, στη Μαγνησία τα νούμερα αφίξεων διατηρήθηκαν στα περσινά επίπεδα.

«Από τον πρώτο απολογισμό της καλοκαιρινής σεζόν και μιλάμε για τον πρώτο απολογισμό γιατί τα ακριβή νούμερα δεν τα έχουμε ακόμη στα χέρια μας, προκύπτει ότι διατηρήθηκαν οι παλιές αγορές και ήρθαν στην περιοχή νέες αγορές με ανεβασμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά τουριστών», σημείωσε ο κ. Λεβέντης προσθέτοντας ότι φέτος υπήρξαν νέα δεδομένα στον τουρισμό του Πηλίου. Αλλωστε όπως ανέφερε, τους ξένους τους κεντρίζει το άγνωστο του Πηλίου, αφού θεωρείται προορισμός εμπειρίας.

Ο ρόλος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας

Με αφορμή τα εκπληκτικά στοιχεία που παρουσίασε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο επίτιμος πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, γεννήθηκε το ερώτημα, τι ρόλο παίζει η ιδιωτική πρωτοβουλία σε αυτό το κομμάτι και εάν οι υπόλοιποι φορείς στηρίζουν τέτοιες προσπάθειες; Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Λεβέντης ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής: «Το θέμα είναι να πούμε αλήθειες. Η μοναδική σταθερή αξία στη στήριξη της προβολής και της προώθησης του τουριστικού προϊόντων είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας, οτιδήποτε άλλο από φορέα γίνεται περιστασιακά π.χ. δεν θα υπήρχε αεροδρόμιο εάν η Π.Ε. τα τελευταία χρόνια δεν κατέθετε αρκετές δεκάδες ευρώ για να μπορέσει να το επικοινωνήσει με το εξωτερικό, δεν θα υπήρχε ρώσικη αγορά στη Μαγνησία εάν η Π.Ε. και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός δεν έκανε γνωστό τον προορισμό Θεσσαλίας στη Μόσχα το 2012 και δεν θα υπήρχε μέλλον για το εναλλακτικό προϊόν όπως ο καταδυτικός τουρισμός, εάν δεν δρομολογούνταν καταδυτικό πάρκο.

Δυστυχώς περάσανε πολιτικοί που έκαναν πολιτική με τον τουρισμό και όχι πολιτική για τον τουρισμό. Εμείς λοιπόν, ως ιδιωτική πρωτοβουλία και ως εκπρόσωπος των φορέων που ήμουν και είμαι οφείλω να στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις όσο από τη θέση του φορέα όσο και από τη θέση του ιδιώτη την προσπάθεια που γίνεται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, να την ενισχύσω, να την εμπλουτίσω και όλοι μαζί κάτω από την ομπρέλα της Περιφέρειας Θεσσαλίας να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τη συνέργεια.

Η συνέργεια που είναι το ζητούμενο στη σημερινή εποχή, η συνέργεια που δημιουργεί οικονομίες κλίματος .Θέλω να πιστεύω ότι τακτικές αποκλεισμού των ιδιωτών έχουν σταματήσει και μικρά απομεινάρια θα πρέπει άμεσα να εξαφανιστούν. Αυτό το λέω γιατί αυτή τη στιγμή βρίσκεται προς διαμόρφωση η υλοποίηση του προγράμματος Προώθησης και Προβολής με τα νέα δεδομένα για το 2015. Σε αυτή τη προσπάθεια βασικοί φορείς όπως ο Δήμος Βόλου, ο Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου (που αναμένουμε να κινητοποιηθεί τάχιστα τις επόμενες ημέρες) και ο Δήμος Νοτίου Πηλίου που ακόμη βρίσκεται σε αναμονή αλλά και οι υπόλοιποι φορείς και η Ενωση Ξενοδόχων θα πρέπει έγκυρα να προγραμματίσουν τις δράσεις τους» κατέληξε ο ίδιος.

Εξάλλου, ο ίδιος ανέφερε ότι ο τουρισμός δεν θα πρέπει να έχει κομματικές γραμμές αλλά αντίθετα να αγκαλιαστεί από όλους και ο καθένας να τον στηρίξει από το πόστο του. Μάλιστα αξίζει να αναφερθεί ότι από τον Κώστα Λεβέντη γίνεται προσπάθεια για τη διοργάνωση ενός τουριστικού γεγονότος με θέμα τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού στο Πήλιο. Η ιδέα γεννήθηκε στον κ. Λεβέντη μετά τη συμμετοχή του σε εκδήλωση στην BIENAL TOURISMO NATUREZA ALGARVE’14 στο Aljezur. στην Πορτογαλία, στην οποία εκπροσωπούσε την Αναπτυξιακή Εταιρεία Πηλίου και κατ’ επέκταση την περιοχή. Μέσα από την διοργάνωση οι συμμετέχοντες, όπως τόνισε ο ίδιος , οι Πορτογάλοι είδαν στο πρόσωπο του Πηλίου όλη την Ελλάδα και η αντιπροσωπεία από την Ελλάδα είδε τι σημαίνει οργάνωση.

Τέλος όσον αφορά τα αποτελέσματα της εμπλοκής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην τουριστική διεργασία, η οποία έχει ξεκινήσει από το 2008 είχε αποτελέσματα θεαματικά και μάλιστα μέσα σε περίοδο κρίσης, αντικαθιστώντας την πτώση του εσωτερικού τουρισμού με νέες αγορές. Μάλιστα ο τουρισμός είναι ο μοναδικός οικονομικός τομέας στην περιοχή που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου