ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Δύο χρόνια χωρίς λιμάνι ~ Προτεραιότητα στη σύνταξη μελέτης

δύο-χρόνια-χωρίς-λιμάνι-προτεραιότητ-86641

Επείγον αίτημα για αποκατάσταση της ζημιάς του λιμανιού του Αγνώντα από φορείς της Σκοπέλου

Μείζον αίτημα των δύο, τουλάχιστον, τελευταίων ετών, είναι η αποκατάσταση του τμήματος του λιμανιού του Αγνώντα που έχει υποχωρήσει και παραμένει κλειστό, μέχρι νεωτέρας. Τα ταχύπλοα προσεγγίζουν παραπλεύρως του προβληματικού τμήματος, ενώ για ορισμένα πλοία, είναι πρακτικά αδύνατη η προσέγγιση.

Στο μεταξύ, παρατηρείται διάβρωση των υποθαλάσσιων βάσεων, των κιβόλιθων που στηρίζουν δηλαδή την προβλήτα, σε έκταση 30 περίπου μέτρων, με αποτέλεσμα να βρίσκεται κυριολεκτικά «στον αέρα» το πάνω τμήμα. Το σημείο κατάρρευσης του λιμανιού του Αγνώντα εντοπίζεται στο δεξί τμήμα της προβλήτας εισερχομένου του πλοίου, στο σημείο όπου παρατηρήθηκε προ διετίας μετατόπιση της καθέτου και μικρή εσωτερική καθίζηση 20 εκατοστών εσωτερικά του δαπέδου, μαζί με την επικλινή ράμπα. Το σημείο πρόσδεσης του πλοίου και του φλάϊν κατ έχει μετατοπιστεί, κατά συνέπεια, στο υπόλοιπο τμήμα του λιμανιού, δεδομένου ότι το προβληματικό σημείο παραμένει κλειστό, όπως προαναφέρθηκε, έως ότου επισκευαστεί.

«Η αποκατάσταση της ζημιάς αποτελεί προτεραιότητα και μόλις συσταθεί το νέο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου της Σκοπέλου, θα ασχοληθεί αμέσως με την σύνταξη της ανάλογης μελέτης και στη συνέχεια θα δρομολογηθούν τα περαιτέρω» όπως αναφέρει ο δήμαρχος Σκοπέλου, Χρήστος Βασιλούδης. Αποτυπώνοντας το μέγεθος του προβλήματος, ο κ. Βασιλούδης επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι «ο χώρος είναι τελείως ακατάλληλος όχι μόνο για προσέγγιση πλοίου, αλλά ούτε βάρκας».

Στο μεταξύ, δεκάδες προβληματικά σημεία εντοπίζονται σε όλα τα λιμάνια του νησιού, και στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί προτεραιότητα στην εκπόνηση του μάστερ πλαν για το λιμάνι του Λουτρακίου και την δημιουργία υπήνεμου ντόκου στο λιμάνι της Σκοπέλου, όπου αυτή την στιγμή υπάρχει μια κατασκευή από πέτρες, η οποία δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη.

Εχει κατ’ επανάληψη επισημανθεί από τους φορείς και τους κατοίκους της Σκοπέλου η σημασία των σύγχρονων λιμενικών υποδομών για το νησί, προκειμένου να δοθεί η αντίστοιχη ώθηση και στον ιστιοπλοϊκό τουρισμό. Η δημιουργία μαρίνων σε όλα τα λιμάνια του νησιού, είναι ουσιαστικής σημασίας παράγοντας για την επίτευξη του στόχου και στο σημείο αυτό το ζητούμενο είναι η ολοκλήρωση του μάστερ πλάν του λιμανιού της Σκοπέλου, καθώς επίσης η δημιουργία μαρίνας και στο λιμάνι του Λουτρακίου.

Ανάλογα ζητήματα απασχολούν, εξάλλου, και τα άλλα δύο νησιά των Βορείων Σποράδων, τη Σκιάθο και την Αλόννησο, όπου θα δοθεί επίσης προτεραιότητα στην αποκατάσταση των προβλημάτων που υπάρχουν στα λιμάνια. Στη μεν Σκιάθο θα δοθεί προτεραιότητα στην αποκατάσταση του τμήματος που έχει υποστεί υποσκαφή και στην Αλόννησο, αντίστοιχα, στην αποκατάσταση της καθίζησης του κρηπιδώματος που σημειώθηκε στο σημείο πρόσδεσης του πλοίου, για την οποία έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου