Βγαίνει έξω... το δαμάσκηνο

Τελευταία ενημέρωση: 2014-03-15, 14:50:08
Βγαίνει έξω... το δαμάσκηνο

Προοπτικές προώθησης του δαμάσκηνου Σκοπέλου και άλλων παραδοσιακών Ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, διαγράφονται στον ορίζοντα, με δεδομένο το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Η πρόσφατη επίσκεψη παραγωγών από την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και του Σκοπελίτη Θανάση Γρυπιώτη στις Βρυξέλλες, ανοίγει ουσιαστικά δρόμους προς την κατεύθυνση της προώθησης του προϊόντος, στις αγορές του εξωτερικού.

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο κ. Γρυπιώτης, εξηγεί ότι «μας κάλεσε στο Ευρωκοινοβούλιο ο κ. Κρίτων Αρσένης ενώ ενημερώθηκα σχετικά από το Δίκτυο Αειφόρο Αιγαίο και συγκεκριμένα από την κ. Γεωργία Κύκκου, η οποία είχε επισκεφτεί τη Σκόπελο παλαιότερα και με είχε γνωρίσει. Η ίδια με ενημέρωσε τηλεφωνικά για την ενημερωτική προσπάθεια που γίνεται, προκειμένου να έρθουν σε επαφή παράγοντες της Ευρωπαϊκής Ενωσης με παραγωγούς κι έτσι πήγα κι εγώ στις Βρυξέλλες».

Πέραν της γνωριμίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τον τρόπο με τον οποίο είναι διαρθρωμένο, οι παραγωγοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα προγράμματα που έχουν θεσπιστεί για τους μικρομεσαίους καλλιεργητές παραδοσιακών τοπικών προϊόντων και ειδικότερα για τους καλλιεργητές πρωτότυπων παραδοσιακών προϊόντων, όπως είναι το δαμάσκηνο Σκοπέλου, το λάδι, τα βότανα και αρωματικά φυτά και άλλα παρεμφερή.

Μετά την ενημέρωση που έγινε και τις επαφές που είχε με στελέχη του εξωτερικού, ο Σκοπελίτης παραγωγός βιολογικών δαμάσκηνων, θα επιδιώξει να ενταχθεί σε πρόγραμμα προώθησης του προϊόντος, το οποίο έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

«Ηδη έχω μιλήσει με μελετητή, προκειμένου να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προωθήσουμε και να διαφημίσουμε το προϊόν μας στο εξωτερικό, ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό το δαμάσκηνο Σκοπέλου» αναφέρει ο ίδιος. Οι επαφές και συναντήσεις που είχε ο Σκοπελίτης δαμασκηνοπαραγωγός με στελέχη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και επιχειρηματίες, Ελληνες κατά βάση, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, έδειξαν τη σαφή προτίμηση όσων έχουν δοκιμάσει το προϊόν - σήμα κατατεθέν της Σκοπέλου, στην Βορειοσποραδίτικη γαστρονομική παράδοση.

Η προώθηση του συγκεκριμένου προϊόντος στο εξωτερικό και ο χαρακτηρισμός του ως προϊόν ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ), τέθηκε, εξάλλου, ευθύς εξαρχής στις προτεραιότητες του Δημάρχου Σκοπέλου κ. Γιώργου Μιχελή, ο οποίος προτίθεται, σημειωτέον, να προωθήσει ακόμη περισσότερο την συγκεκριμένη προσπάθεια.

Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από το εξωτερικό, ανοίγει νέους δρόμους στο πεδίο της συντονισμένης προώθησης του προϊόντος στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενισχύοντας μακροπρόθεσμα τις μεμονωμένες πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται την δεδομένη χρονική στιγμή.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γρυπιώτης «τα προϊόντα μου έχουν φτάσει μέχρι την Κορσική, μέσω ιδιωτών που διατηρούν επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα έχω παραγγελίες, για συγκεκριμένες ποσότητες, από καταστήματα στην Πάτρα, την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Κρήτη και αλλού». Στο μεταξύ, ο ίδιος παραγωγός θέτει ως στόχο τη δραστηριοποίηση και στο δευτερογενή τομέα, δηλαδή στην μεταποίηση του προϊόντος, προκειμένου να επεκταθεί και στην παραγωγή λικέρ και τσίπουρου, με πρώτη ύλη και βάση το δαμάσκηνο Σκοπέλου.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
6
=