«myKTIMATOLOGIOlive» - Εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από το Κτηματολόγιο και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες

Τελευταία ενημέρωση: 2022-07-18, 12:13:16
«myKTIMATOLOGIOlive» - Εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από το Κτηματολόγιο και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες

Τον τελευταίο χρόνο το Ελληνικό Κτηματολόγιο έχει αναπτύξει διάφορες εφαρμογές για την εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών ακινήτων, μέσω των υπολογιστών τους, με στόχο να μη μετακινείται ο πολίτης και να μπορεί να εξυπηρετείται, ακόμη κι αν βρίσκεται μακριά από το αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο. Από την 1η Ιουλίου το Κτηματολόγιο δίνει τη δυνατότητα σε χιλιάδες ιδιοκτήτες και επαγγελματίες να διευθετούν θέματα και να λύνουν απορίες μέσω τηλεδιάσκεψης.

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα ονομάζεται «myKTIMATOLOGIOlive», αφορά τόσο σε ιδιοκτήτες, όσο και επαγγελματίες και παρέχεται αρχικά σε 13 περιοχές: Κορωπί, Λαμία, Καλαμαριά, Κοζάνη, Τρίπολη, Μυτιλήνη, Σύρος, Πάτμος, Βέροια, Τρίκαλα, Αίγιο, Ζάκυνθος και Χανιά, ενώ σύντομα θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.

  • Τι είναι το «myKTIMATOLOGIOlive»;

Ο φορέας «Ελληνικό Κτηματολόγιο» εγκαινιάζει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών κυρίως για θέματα γενικής ενημέρωσης.

 

  • Για ποιες υπηρεσίες μπορώ να εξυπηρετηθώ από την υπηρεσία «myKTIMATOLOGIOlive»;

 Οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι οι ακόλουθες:

  • Γενική Πληροφόρηση

Παροχή πληροφοριών σχετικά με τις ενέργειες που συνίστανται ή απαιτούνται να κάνουν οι πολίτες ανάλογα με το στάδιο της κτηματογράφησης ή της λειτουργίας του κτηματολογίου.

  • Εξειδικευμένη Πληροφόρηση

Σε περίπτωση που απαιτείται, παρέχεται η δυνατότητα λήψης επιπλέον πληροφόρησης σχετικά με εξειδικευμένα νομικά ή τεχνικά ζητήματα σε σχέση με το Ελληνικό Κτηματολόγιο μέσω νέου ραντεβού με εξειδικευμένο στέλεχος του φορέα.

  • Γιατί συνίσταται να δηλώσω Νομό και Δήμο/Κοινότητα ενδιαφέροντος;

Το στάδιο κτηματογράφησης ή λειτουργίας κτηματολογίου διαφέρει ανάλογα με την περιοχή. Με την καταχώριση της περιοχής ενδιαφέροντός σας, όταν κλείνετε το ραντεβού, βοηθάτε τον υπάλληλο του κτηματολογίου να σας εξυπηρετήσει ορθά και άμεσα.

 

  • Οι υπηρεσίες παρέχονται αποκλειστικά και μόνο σε όσους συνδέονται με τους κωδικούς TAXISnet;

Οχι απαραιτήτως. Οι υπηρεσίες παρέχονται ανεξαρτήτως των χρησιμοποιούμενων κωδικών TAXISnet για την εισαγωγή σας στην πλατφόρμα, αρκεί όταν κλείνετε το ραντεβού να καταχωρίσετε τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας και επικοινωνίας του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί, ώστε να γίνει από τον υπάλληλο του Κτηματολογίου η ταυτοποίηση.

 

  • Ποια είναι η απαιτούμενη εφαρμογή για την τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση;

 Για την τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση μπορείτε:

είτε να έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή Microsoft teams στον προσωπικό σας υπολογιστή, κινητό ή tablet, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα,

είτε να επιλέξετε τη χρήση της εφαρμογής μέσω σελίδας φυλλομετρητή.

 

  • Απαιτείται ταυτοπροσωπία για να εξυπηρετηθώ;

Ναι, η ταυτοπροσωπία είναι απαραίτητη και για τον λόγο αυτόν θα πρέπει στην αρχή της τηλεδιάσκεψης, η κάμερά σας να είναι ενεργή ώστε να επιδεικνύετε τα νομιμοποιητικά σας έγγραφα για την ταυτοποίησή σας στον υπάλληλο του Ελληνικού Κτηματολογίου.

 

  • Πώς κλείνω το ραντεβού;

 Αφού εισέλθετε στην πλατφόρμα, στο ημερολόγιο που εμφανίζεται, επιλέγετε την ημερομηνία και την ώρα όπου επιθυμείτε να εξυπηρετηθείτε. Ακολούθως καταχωρίζετε τα στοιχεία του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης και τα στοιχεία επικοινωνίας. Ο διαθέσιμος χρόνος εξυπηρέτησης είναι προκαθορισμένος από το σύστημα.

  • Πώς επιβεβαιώνεται η κράτησή μου;

Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την κράτηση, σας αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώσατε ενημερωτικό μήνυμα για την επερχόμεη κράτηση και σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή σας στην τηλεδιάσκεψη. Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης.

 

  • Με ποιον τρόπο ενεργοποιώ τη βιντεοκλήση μου;

Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης ενεργοποιείτε το σύνδεσμο που έχετε λάβει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε και συνδέεστε στον χώρο της τηλεδιάσκεψης. Θα βρίσκεστε σε αναμονή έως ότου ο υπάλληλος του Κτηματολογίου δεχθεί το αίτημά σας και συνδεθεί ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.

 

  • Μπορώ να προγραμματίσω νέα κράτηση για ραντεβού με βιντεοκλήση;

Ναι, μπορείτε να προγραμματίσετε ένα νέο ραντεβού, επιλέγοντας «Προγραμματισμός εκ νέου», από το αντίστοιχο πεδίο, στο επιβεβαιωτικό e-mail που θα λάβετε κατά την κράτηση.

 

  • Είναι δυνατή η αλλαγή της κράτησης ή η ακύρωσή της;

Ναι, μπορείτε να τροποποιήσετε την τρέχουσα κράτηση. Μπορείτε επίσης να ακυρώσετε την κράτηση σας μέχρι και 24 ώρες πριν το ραντεβού.

 

  • Η βιντεοκλήση καταγράφεται;

Όχι, δεν καταγράφεται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

 

  • Εκτός από το «myKTIMATOLOGIOlive», ποιες άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες διαθέτει το κτηματολόγιο;

Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται στον πολίτη μέσω της ιστοσελίδας του κτηματολογίου https://www.ktimatologio.gr είναι:

  1. Αναζήτηση περιοχών (Ο.Τ.Α.)

Μέσω της εφαρμογής αυτής είτε κάνοντας αναζήτηση με το όνομα της περιοχής, είτε κάνοντας αναζήτηση μέσω διαδραστικού χάρτη, ο πολίτης μπορεί να πληροφορηθεί σε ποιο στάδιο βρίσκεται τα η κτηματογράφηση.

 

  1. Εντοπισμός του ακινήτου μέσω κινητού

Μπορεί ο πολίτης να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή μέσω κινητού τηλεφώνου στο οποίο έχει ενεργοποιήσει την δυνατότητα χρήσης τοποθεσίας.

Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να καταγράφει τις συντεταγμένες σημείων καθώς μετακινείται στο χάρτη. Όταν ολοκληρώσει την καταγραφή το σύνολο των συντεταγμένων θα αποσταλεί σε αρχείο στο email που θα δηλώσει ο πολίτης.

  1. Υποβολή δήλωσης ιδιοκτησίας

Με την εφαρμογή αυτή μπορεί να δηλώσει με την χρήση των κωδικών taxisnet ό,τι περιλαμβάνει το έντυπο δήλωσης Δ2 (στοιχεία δηλούντων, στοιχεία ακινήτων, στοιχεία δικαιωμάτων και στοιχεία συνοδευτικών εγγράφων) και επιπλέον να εντοπίσει τα ακίνητα στα οποία αντιστοιχούν τα δηλούμενα δικαιώματα μέσω σύγχρονης εφαρμογής GIS σε ψηφιακές αεροφωτογραφίες του 2015-2016.

Η υποβολή δήλωσης γίνεται χωρίς πρόστιμο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022.

  1. Εκτύπωση αποδεικτικού υποβολής δήλωσης ιδιοκτησίας

Με την εφαρμογή αυτή παρέχεται η δυνατότητα με χρήση των κωδικών taxisnet εκτύπωσης Αποδεικτικού Υποβολής Δήλωσης στο Κτηματολόγιο.

  1. Προανάρτηση κτηματολογικών στοιχείων

Με τη διαδικασία της προανάρτησης ο πολίτης ενημερώνεται για τα στοιχεία της ιδιοκτησίας του, όπως αυτά τα κατέγραψε το κτηματολόγιο αρχικά.

Μέσω της εφαρμογής, οι δικαιούχοι με τη χρήση των κωδικών taxisnet, έχουν πρόσβαση στα στοιχεία των δικαιωμάτων των ακινήτων τους, τα οποία δήλωσαν κατά τη διάρκεια της κτηματογράφησης.

Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με κάποιο από τα καταγεγραμμένα στοιχεία, έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης επανεξέτασης στοιχείων, ατελώς, εντός της προθεσμίας της Προανάρτησης, με αποστολή της αίτησης με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δίνετε.

 

  1. Ανάρτηση - Αιτήσεις διόρθωσης

Με την εφαρμογή αυτή, όταν γίνει η ανάρτηση, μπορεί ο πολίτης με χρήση των κωδικών taxisnet να ελέγξει τα στοιχεία του ακινήτου του.

Εάν είναι όλα σωστά, δεν απαιτείται καμία ενέργεια και απλά αποθηκεύει τα αρχεία αυτά στον υπολογιστή.

Εάν διαπιστώσει σφάλματα και θέλει να τα διορθώσει τότε μπορεί να τα διορθώσει είτε υποβάλλοντας Αίτηση Διόρθωσης για σοβαρά λάθη (πχ εμβαδόν γεωτεμαχίου, όρια ιδιοκτησίας, εκτοπισμός δικαιωμάτων άλλου δικαιούχου) είτε υποβάλλοντας Αίτηση Διόρθωσης Προδήλου Σφάλματος (λάθος πατρώνυμο, αριθμός συμβολαίου, αριθμός μεταγραφής, όροφος ή εμβαδόν διηρημένης ιδιοκτησίας).

 

  1. Εκδοση πιστοποιητικού κτηματογραφούμενου ακινήτου (ΠΚΑ)

Με την έναρξη της ανάρτησης, σε κάθε συναλλαγή που αφορά στα ακίνητα της περιοχής (π.χ. σύνταξη συμβολαίων, συζήτηση ενώπιων δικαστηρίου, καταχώριση στο Υποθηκοφυλακείο) είναι υποχρεωτική η επισύναψη Πιστοποιητικού Κτηματογραφούμενου Ακινήτου (ΠΚΑ).

  1. Τελικά στοιχεία κτηματογράφησης - Αρχικές εγγραφές

Οποιος έχει υποβάλει Δήλωση Ιδιοκτησίας μπορεί, μέσω αυτής της εφαρμογής, να δει το αποτέλεσμα της κτηματογράφησης για τα ακίνητα που τον αφορούν. Είναι οι «ΑΡΧΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ» του Κτηματολογίου.

  1. Ψηφιακή Εκδοση Πιστοποιητικών μετά την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης

Η υπηρεσία παρέχεται αποκλειστικά από τα Κτηματολογικά Γραφεία και Υποκαταστήματα του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» για τις περιοχές αρμοδιότητάς του.

Τα πιστοποιητικά που διατίθενται ηλεκτρονικά είναι:

  • Πιστοποιητικό καταχώρισης εγγραπτέας πράξης
  • Αντίγραφο κτηματολογικού φύλλου
  • Απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος
  • Πιστοποιητικό κτηματολογικών εγγραφών αντικειμένου εγγραπτέων δικαιωμάτων
  • Κτηματογραφικό διάγραμμα.

 

  1. Δασικοί Χάρτες

Υποβολή Αντιρρήσεων και Προδήλων Σφαλμάτων Δασικών Χαρτών

Από την εφαρμογή αυτή, κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που έχει έννομο συμφέρον, μπορεί να υποβάλει αντιρρήσεις κατά του περιεχομένου του δασικού χάρτη.

Για να υποβάλει κάποιος ηλεκτρονικά την Αντίρρησή του, εισέρχεται στην εφαρμογή χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet.

Για να υποβάλει κάποιος ηλεκτρονικά αίτηση διόρθωσης πρόδηλου σφάλματος για τις περιοχές που έχει ξεκινήσει η διαδικασία, μεταβαίνει στην εφαρμογή «Αιτήσεις διόρθωσης προδήλου σφάλματος».

Επίσης χωρίς κωδικούς taxisnet, ελεύθερα κάθε πολίτης έχει πρόσβαση στις παρακάτω ηλεκτρονικές υπηρεσίες

  • Τρέχουσα Ανάρτηση Δασικών Χαρτών
  • Προηγούμενες Αναρτήσεις Δασικών Χαρτών
  • Κυρωμένους Δασικούς Χάρτες.
  1. 11. Πιστοποιητικά NATURA

Μέσω της εφαρμογής αυτής, όλοι, πολίτες και φορείς, έχουν πλέον άμεση πρόσβαση στη γεωγραφική θέση και στα όρια των προστατευόμενων περιοχών του δικτύου «Νatura2000», σε εθνικό επίπεδο.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης με τους κωδικούς taxisnet και έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού, με το οποίο βεβαιώνεται η εντός/εκτός ορίων μιας προστατευόμενης περιοχής θέση μιας συγκεκριμένης έκτασης ενδιαφέροντος ή γεωτεμαχίου με ΚΑΕΚ λειτουργούντος κτηματολογίου.

  1. Αλλες Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες και Προϊόντα

Εκτός από την παρακολούθηση του ακινήτου σε σχέση με το κτηματολόγιο, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του κτηματολογίου να προβεί στις παρακάτω πράξεις:

  • Θέαση Ορθοφωτογραφιών
  • Γεωπύλη INSPIRE Ελληνικού Κτηματολογίου
  • Αναζήτηση αεροφωτογραφιών
  • Πανόραμα Natura 2000

Οι υπηρεσίες αυτές αναβαθμίζονται διαρκώς με επιπλέον δεδομένα και λειτουργίες. Για οποιαδήποτε πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: gis-services@ktimatologio.gr.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
1
=