Τοπογραφικό διάγραμμα: Η «ταυτότητα» του ακινήτου μας

Τελευταία ενημέρωση: 2016-12-22, 19:28:05
Τοπογραφικό διάγραμμα: Η «ταυτότητα» του ακινήτου μας

Της Γραμματής Μακλατσή,

Τοπογράφου, Πολεοδόμου Μηχανικού

baklatsi@yahoo.gr

 

Στη σημερινή συγκυρία, όπου  και το τελευταίο τετραγωνικό της ιδιοκτησίας καταγράφεται και  φορολογείται , κάθε πολίτης οφείλει να κάνει για κάθε ακίνητο, σύγχρονο  τοπογραφικό διάγραμμα (ΕΓΣΑ ΄87)  για να το έχει σε όλες τις περιπτώσεις (μεταβιβάσεις, αυθαίρετα, οικοδομικές άδειες, κτηματολόγιο κτλ.) καθώς μόνο έτσι μπορεί να είναι εξασφαλισμένος τόσο για την ιδιοκτησία του αλλά και τις δυνατότητες εκμετάλλευσης του ακινήτου του.

Τι είναι το τοπογραφικό;

Το τοπογραφικό διάγραμμα όπως συνηθίζεται να λέγεται, δεν είναι ένα απλό σχέδιο που συνοδεύει ένα δημόσιο έγγραφο ή ένα συμβόλαιο, όπως αρκετοί νομίζουν, αλλά είναι μια ολοκληρωμένη τοπογραφική μελέτη που αναγράφει το εμβαδό , τις διαστάσεις του , τα κτίρια που υπάρχουν σε αυτό , αν δομείται και πόσα μέτρα χτίζει   καθώς επίσης  προσδιορίζει με ακρίβεια τη θέση του γηπέδου με τη χρήση των κρατικών συντεταγμένων ΕΓΣΑ ‘87. Το σύστημα συντεταγμένων ΕΓΣΑ 87 δίνει την ευκαιρία σε όποιον θέλει με πολύ απλό τρόπο (GPS αυτοκινήτου, χειρός κλπ) να εντοπίζει το ακίνητό του χωρίς την βοήθεια Μηχανικού.

Πότε απαιτείται;

1. Συμβολαιογραφικές πράξεις
2. Έκδοση οικοδομικών αδειών
3. Τακτοποίηση αυθαιρέτων
4. Πράξη χαρακτηρισμού Δασαρχείου
5. Πράξεις εφαρμογής και διορθωτική πράξη εφαρμογής
6. Ενστάσεις κτηματολογίου
7. Αδειοδότηση Φωτοβολταϊκών και Αιολικών πάρκων
8. Καθορισμό γραμμών αιγιαλού και παραλίας
9. Πράξη αναλογισμού
10. Προσκύρωση κλπ

Πόσο κοστίζει;

Η αμοιβή για την σύνταξη ενός Εξαρτημένου Τοπογραφικού Διαγράμματος εξαρτάται αφενός μεν από τα χαρακτηριστικά του ακινήτου (έκταση, η κλίση του εδάφους, φυτοκάλυψη, υπάρχοντα κτίρια κ.α) αφετέρου δε και από τον σκοπό πού θα χρησιμοποιηθεί.

Μου είπανε ότι γίνονται  φτηνά Τοπογραφικά με  GPS  χειρός  και στη συνέχεια στο Υπολογιστή από τις δορυφορικές εικόνες. Είναι σωστά;

Σήμερα η περισσότεροι έχουμε στο αυτοκίνητο ή στο κινητό μας  εφαρμογή GPS, που βοηθά να εντοπίζουμε τη θέση ενός γηπέδου  χωρίς όμως να έχουμε   ακρίβεια. Η απόκλιση είναι  μεγάλη (από 3 έως10 μέτρα) . Έτσι μπορεί από λάθος να <<μπούμε >> στην διπλανή   ιδιοκτησία και να υπάρχουν  συνέπειες. Ο τοπογράφος είναι επιστήμονας και  χρησιμοποιεί στη δουλειά του πολλά σύγχρονα μηχανήματα  που εξασφαλίζουν την ακρίβεια των μετρήσεων.

Έχω ένα χωράφι  σε εκτός σχεδίου περιοχή. Έχω συμβόλαιο αλλά δεν  ξέρω τα ακριβή όρια . Μπορεί ο τοπογράφος να τα βρει και να συντάξει τοπογραφικό;

 Αυτό γίνεται μόνο σε περιοχή όπου έχει ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο. Στη Μαγνησία Κτηματολόγιο έχουμε στην Σκιάθο , Αλόννησο και Νέα Αγχίαλο . Διαφορετικά θα πρέπει με τη βοήθεια γειτόνων, παλιού αγροφύλακα , συμβολαίων κλπ, να  εντοπιστεί έστω και στο περίπου η θέση του χωραφιού.

Μου καταπάτησαν το οικόπεδό μου. Τί να κάνω;

 Απευθυνθείτε  πρώτα σε έναν Τοπογράφο Μηχανικό για να  ελέγξει το συμβόλαιο ιδιοκτησίας σας και να μετρήσει το έδαφος  που καταπατήθηκε και στη συνέχεια ο δικηγόρος θα σας  συμβουλέψει τι πρέπει να κάνετε.

 Ποιες είναι οι  “ΠΑΓΙΔΕΣ” Ενός Ελλιπούς Τοπογραφικού;

Η ευθύνη του Μηχανικού για την  πληρότητας, ακρίβειας ακόμα και την ορθότητα των στοιχείων που υπογράφει είναι μεγάλη. Ένα ελλιπές τοπογραφικό διάγραμμα είναι δυνατόν να δημιουργήσει στο μέλλον προβλήματα και επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι οδηγούνται σε λανθασμένες διοικητικές πράξεις, δικαστικές διαμάχες ακόμα και σε ανάκληση αδειών δόμησης.

Έχω Τοπογραφικό μετρημένο σωστά από Τοπογράφο γιατί να το ξαναπληρώσω;

Αυτό το τοπογραφικό  ισχύει. Απλά θα πρέπει να  γίνει αυτοψία από τον Μηχανικό  για να ελέγξει το περίγραμμα του ακινήτου , την ισχύ των πολεοδομικών κανόνων και να συμπληρωθεί η εξάρτηση του από τις κρατικές συντεταγμένες. Έτσι η επιβάρυνση θα είναι μικρή.

Το Τοπογραφικό ισχύει για πάντα;

Η σύνταξη ενός σύγχρονου τοπογραφικού εξαρτημένου από το κρατικό δίκτυο συντεταγμένων που θα πληροί τις προδιαγραφές γίνεται μια φορά και χρησιμοποιείται για κάθε χρήση αφού, αν δεν έχει μεταβληθεί το πολεοδομικό καθεστώς, δεν απαιτείται η σύνταξη νέου ακόμα κι αν αυτό χρησιμοποιηθεί σε χίλιες μεταβιβάσεις.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
9
=