ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Γούντι Άλεν πιάστηκε αδιάβαστος για το Ηρώδειο

ο-γούντι-άλεν-πιάστηκε-αδιάβαστος-για-644316

Ο «Οιδίπους επί Κολωνώ» και ο «Οιδίπους Τύραννος» διδάχτηκαν για πρώτη φορά τον 5ο π.Χ. αιώνα, όταν στη θέση του Ηρωδείου υπήρχαν μόνο βράχοι

Μια σύντομη συνέντευξη έδωσε ο Γούντι Άλεν στο αμερικανικό περιοδικό Esquire πριν από λίγο καιρό. Ανάμεσα στα άλλα, ο ιδιοφυής Αμερικανός κωμικός εξομολογήθηκε το θαυμασμό του για την Ακρόπολη της Αθήνας, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο παρακείμενο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.

Συγκεκριμένα, ο μέγας Γούντι είπε «περιηγηθήκαμε την Ακρόπολη λίγο πριν το μεσημέρι και κάποια στιγμή κοίταξα προς τα κάτω, στο θέατρο. Ένιωσα έναν δεσμό με το χώρο -εξάλλου εδώ ακριβώς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ο Οιδίποδας. Είναι κάτι πραγματικά θαυμάσιο για κάποιον που έχει ξοδέψει όλη τη ζωή του στη show business ή έχει ασχοληθεί με τη δραματική τέχνη το να κοιτάζει από ψηλά αυτό το θέατρο. Φαντάζεται δραματουργούς, σαν αυτούς που γνωρίζουμε σήμερα, πχ τον Μάικ Νίκολς, τον Στίβεν Σόντχαϊμ και τον Ντέιβιντ Μάμετ, να φορούν χλαμύδες και να βασανίζονται επειδή δεν πετυχαίνουν κάποια ρίμα στον έμμετρο λόγο τους. Να λένε, ας πούμε, «που να πάρει, ο στίχος δεν μου κάθεται -και τον παιδεύω όλη νύχτα. Κι αυτός ο ηθοποιός, δεν έχει ιδέα πώς να τον ερμηνεύσει» (κι αυτά στην πραγματικότητα τα λένε ο Σοφοκλής, ο Ευρυπίδης και ο Αριστοφάνης. «Τα κοστούμια έχουν καθυστερήσει και η παράσταση πρέπει να ανέβει, πάση θυσία!».

Πολύ όμορφα και κολακευτικά για τη χώρα μας τα είπε ο Γούντι Άλεν, ωστόσο διέπραξε έναν τραγικό αναχρονισμό: Ο «Οιδίπους επί Κολωνώ» και ο «Οιδίπους Τύραννος» διδάχτηκαν για πρώτη φορά τον 5ο π.Χ. αιώνα, όταν στη θέση του Ηρωδείου υπήρχαν μόνο βράχοι. Το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού κατασκευάστηκε μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα από την «πρεμιέρα» των τραγωδιών του Σοφοκλή ενώπιον του αθηναϊκού κοινού.

Όσο και εάν αγαπά την Ελλάδα, όσο τον αγαπά και εκείνη, ο Γούντι Άλεν ανακάτεψε λίγο την ιστορία του θεάτρου. «Ποιητική αδεία», το συγχωρούμε. Αλλά το σημειώνουμε.

protothema.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου