Εγκαινιάζεται την Τρίτη 6 Νοεμβρίου στο Κέντρο Τέχνης Ντε Κίρικο η έκθεση «Νέοι χαράκτες» που διοργανώνει η Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος. Τα εγκαίνια θα τελέσουν εκπρόσωποι του Δήμου Βόλου και ο πρόεδρος της Εταιρείας Εικαστικών Τεχνών «Α. Τάσσος», Κώστας Νίτσος, δημοσιογράφος.
Πιστεύουμε πως για να μη χαθούν τα πάντα, χρειάζεται τώρα υπέρ πάντων άγων να κρατηθούν ψηλά η Παιδεία, τα Γράμματα, οι Τέχνες, που κουβαλάνε και διαιωνίζουν τις κορυφαίες αξίες του Πολιτισμού. Γι’ αυτό, μέσα στην ανελέητη κρίση και τις δυσκολίες που συνεπάγεται, κάναμε τ’ αδύνατα δυνατά και κατορθώσαμε να στήσουμε και την 6η έκθεση "Νέοι Χαράκτες 2011 – 2012", με αμετάβλητο μάλιστα τον προγραμματισμό της. Όπως πάντοτε, εκτός από την Αθήνα, η έκθεση θα επισκεφθεί και πάλι για δυο χρόνια – τις δύσκολες χρονιές του 2011 και του 2012 ! – μεγάλα κέντρα της περιφέρειας και την Κύπρο.
Αμετακίνητοι στις αρχές μας, θέλουμε να δηλώνουμε κάθε φορά τις καταστατικές αρχές που έκαναν τις εκθέσεις των "Νέων Χαρακτών" θεσμό κύρους στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας: Σεβόμαστε την ελευθερία στην Τέχνη. Δεν στηρίζουμε αλλά και δεν αποκλείουμε καμιά τεχνοτροπία και τάση. Δεν υποχωρούμε με τίποτα στην ύπαρξη ποιότητας. Και κρατάμε τους κανόνες του παιχνιδιού: όρια στην ηλικία των καλλιτεχνών και απαραίτητη παιδεία στη χαρακτική.
Καταληκτικά: Από τη γενική κρίση αξιών, αναπόφευκτα επηρεάζεται και η χαρακτική. Αυτή όμως αντιμετωπίζει και δικά της πρόσθετα προβλήματα, που απειλούν ουσιαστικά την ίδια την υφή, της πιο προσιτής και αγαπητής στο ευρύτερο κοινό εικαστικής τέχνης.
Το βλέπουμε καθαρά και στις εκθέσεις. Οι νέοι ιδιαίτερα χαράκτες, που επιμένουν να παλεύουν με τα σκληρά υλικά της χαρακτικής – το ξύλο, την πέτρα, το χαλκό – δυσκολεύονται πολύ, ή και αδυνατούν, να αποδώσουν στο έργο τους την προσωπική αισθητική τους αντίληψη, χωρίς να ξεφεύγουν από τις καταξιωμένες αισθητικές αξίες της χαρακτικής.
Δυστυχώς, οι τεχνικές ευκολίες που προσφέρει η ιλιγγιώδης τεχνολογική πρόοδος, έχουν γίνει ο μεγαλύτερος κίνδυνος εκφυλισμού της Τέχνης. Το είχαμε επισημάνει από την προηγούμενη έκθεση. Για την καταραμένη αυτή ευκολία, είχε ήδη αρχίσει να παραβιάζεται ένα καίριο γνώρισμα της χαρακτικής τέχνης: Η παραγωγή των πολλαπλών αντιτύπων του χαρακτικού έργου, γίνονταν ανέκαθεν από τον ίδιο τον δημιουργό του! Τελευταία, η παραγωγή αφέθηκε σε καθαρά… μηχανικά μέσα: τυπογραφεία και ηλεκτρονικούς εκτυπωτές.