ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μοντέρνα τέρατα» στο Αχίλλειον

μοντέρνα-τέρατα-στο-αχίλλειον-145045

Ενα σπονδυλωτό φιλμ ιταλικής παραγωγής ανοίγει απόψε τον φθινοπωρινό κύκλο προβολών του «Σινέ Μεσόγειος» στο Αχίλλειο. Σήμερα και αύριο στις 9.30 μμ θα προβληθεί η ταινία με τίτλο «Μοντέρνα τέρατα» σε σκηνοθεσία Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι, Ετόρε Σκόλα. Πρωταγωνιστούν: Βιτόριο Γκάσμαν, Ούγκο Τονιάτσι, Αλμπέρτο Σόρντι, Ορνέλα Μούτι, Αλφρέντο Αντάμι, Γιώργος Βογιατζής. Η ταινία απέσπασε υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Το αποψινό φιλμ είναι ψηφιδωτό της ιταλικής κοινωνίας στα τέλη της δεκαετίας του ΄70, σκηνοθετημένο από τα τρία «ιερά τέρατα» της «Κωμωδίας αλά ιταλικά» (Commedia all’ italiana) Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι και Ετόρε Σκόλα, με πρωταγωνιστές τους εμβληματικούς κωμικούς Βιτόριο Γκάσμαν, Αλμπέρτο Σόρντι και Ούγκο Τονιάτσι.

Ένας από αυτούς, ο Ντίνο Ρίζι, είχε γυρίσει το 1963 το φιλμ «Τέρατα» με παρόμοια φόρμα και θεματολογία. Μικρές ιστορίες συνθέτουν ένα παζλ από κωμικοτραγικές στιγμές στη ζωή διαφόρων ανθρώπων, τους οποίους οι περιστάσεις, αλλά και η ίδια η φύση τους, μετατρέπουν σε… «τέρατα», δίνοντας λαβή για κοινωνικό – σε μερικές περιπτώσεις και πολιτικό – σχόλιο.

Συγκινητική και επώδυνη η ιστορία με το γηροκομείο, όπου σχολιάζεται ο θεσμός των οίκων ευγηρίας της σύγχρονης κοινωνίας, αλλά κυρίως η τάση των ανθρώπων να αποκόπτονται από τις ρίζες τους. Αργότερα ο Τζιουζέπε Τορνατόρε θα πραγματευτεί διεξοδικά το θέμα αυτό με το φιλμ «Όλοι τους Είναι Καλά» (1991). Στο Pronto Soccorso του Μονιτσέλι, ο πλούσιος αριστοκράτης Αλμπέρτο Σόρντι προσπαθεί να μεταφέρει ανεπιτυχώς έναν ετοιμοθάνατο τραυματία σε κάποιο νοσοκομείο, στο Tantum Ergo του Ρίζι ο Βιτόριο Γκάσμαν, στο ρόλο ενός Καρδινάλιου, έρχεται αντιμέτωπος με την οργή της εργατικής τάξης, στο Hostaria του Ετόρε Σκόλα ο Βιτόριο Γκάσμαν και ο Ούγκο Τονιάτσι υποδύονται ένα ζευγάρι μαγείρων που τσακώνονται καθώς ετοιμάζουν ένα δείπνο για μια παρέα πλουσίων και στο Elogio Funebre, το καταληκτικό επεισόδιο του φιλμ, ο Ετόρε Σκόλα κλείνει την αυλαία μιας ολόκληρης εποχής με μια «φελινική» κηδεία στα όρια του μιούζικαλ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου