ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Βολιώτισσα στο Ηρώδειο

βολιώτισσα-στο-ηρώδειο-169868

Η Βολιώτισσα μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου συμμετείχε στην πρόσφατη μεγαλειώδη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, με επίκεντρο το «Αξιον εστί» του Μίκη Θεοδωράκη. Το μνημειώδες έργο του Μίκη Θεοδωράκη, βασισμένο σε ποίηση του βραβευμένου με Νομπέλ, Οδυσσέα Ελύτη, παρουσιάστηκε κάτω από τον Παρθενώνα, συνοδευόμενο από τις συνθέσεις Stabat Mater για υψίφωνο μεσόφωνο ορχήστρα και χορωδία και Song of Ascent-Ωδή των Αναβαθμών, Συμφωνία για χορωδία και ορχήστρα του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα Αλφέγιεφ, ενός εκ των σημαντικών σύγχρονων Ρώσων συνθετών.

Εκτός από τα δυο προαναφερθέντα έργα του συνθέτη, παρουσιάστηκαν στη συναυλία δυο αποσπάσματα από άλλα δυο σημαντικά έργα του: μία άρια από τα Κατά Ματθαίον Πάθη και μία άρια από το Ορατόριο των Χριστουγέννων. Σολίστ στην ερμηνεία των έργων του Αλφέγιεφ ήταν η υψίφωνος Σβετλάνα Καζυάν και η μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου. Οι παριστάμενοι και οι συμμετέχοντας κάνουν λόγο για «μία μοναδική συναυλία, στην οποία η ελληνική μουσική και ιστορία συνάντησε την παραδοσιακή και ορθόδοξη θρησκευτική μουσική της Ρωσίας».

Η Μαρίτα Παρίζου, η οποία ερμήνευσε μεταξύ άλλων την «Ροζίνα» στον «Κουρέα της Σεβίλλης» που παρουσιάστηκε προ ετών στο Δημοτικό Θέατρο Βόλου και την «Κάρμεν» σε αντίστοιχη μεγάλη παραγωγή που παρουσιάστηκε στην γείτονα Λάρισα, διανύει μια πολύ αξιόλογη λυρική πορεία, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Η Βολιώτισσα που απέσπασε Α΄ Ειδικό Βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό Λεϋλά Γκένσερ, στην Κωνσταντινούπολη, έχοντας στις μουσικές της αποσκευές πρωτιές και διακρίσεις στην διάρκεια των σπουδών της, έχει ήδη συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του διεθνούς μουσικού χώρου. Εχει μάλιστα στο ενεργητικό της, την Αχιλλοπούλειο Υποτροφία και σεμινάρια πλάι στον Κάρλο Μπεργκόντζι και την Υποτροφία Αλεξάνδρα Τριάντη από τον ΟΜΜΑ και σπουδές αρχικά με την Φράνκα Ματιούτσι και στη συνέχεια με το Ρομπέρτο Κοβιέλο.

Το ντεμπούτο της έγινε το 1999 στην Γένοβα, σε συνεργασία με το Teatro dell’Opera Giocosa di Savona, στο ρόλο του Όναρο, στην όπερα «Αριάδνη στη Νάξο» του Πόρπορα, σε 1η Παγκόσμια Αναβίωση στους σύγχρονους καιρούς. Εχοντας ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους, όπως : Φενένα στο «Ναμπούκο» του Βέρντι (ΕΛΣ), Διδώ στην όπερα «Διδώ και Αινείας» του Πέρσελ (Θέατρο Φοίνικας, Κέρκυρα), Άμαστρις στον «Ξέρξη» του Χέντελ (ΕΛΣ), Ροζίνα στον Κουρέα της Σεβίλλης του Ροσίνι (Δημοτικό Θέατρο Βόλου, σε συνεργασία με την ΕΛΣ), Ορλάνδος στο «Μαινόμενο Ορλάνδο» του Βιβάλντι (1η Πανελλήνια Παρουσίαση-ΕΛΣ), Τανκρέδος στην ομώνυμη όπερα του Ροσίνι, στο Μόντε Κάρλο, υπό τη διεύθυνση του Μ. Τζαμπέλι και δεκάδες ακόμη, συγκαταλέγεται στις σημαντικές παρουσίες του λυρικού χώρου.

Η ταλαντούχα μεσόφωνος ξεκίνησε τις σπουδές της στο Δημοτικό Ωδείο Βόλου και έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων (Γκαλά Ροσίνι, Ο Μάγος Έρωτας – Μ. ντε Φάγια, έργα Δ. Μαραγκόπουλου), την Συμφωνική Ορχήστρα των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Βόλου και πολλών ακόμη, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές, ενώ έπεται συνέχεια με εξίσου σημαντικές καλλιτεχνικές συμπράξεις.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου