Η Βολιώτισσα μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου συμμετείχε στην πρόσφατη μεγαλειώδη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, με επίκεντρο το «Αξιον εστί» του Μίκη Θεοδωράκη. Το μνημειώδες έργο του Μίκη Θεοδωράκη, βασισμένο σε ποίηση του βραβευμένου με Νομπέλ, Οδυσσέα Ελύτη, παρουσιάστηκε κάτω από τον Παρθενώνα, συνοδευόμενο από τις συνθέσεις Stabat Mater για υψίφωνο μεσόφωνο ορχήστρα και χορωδία και Song of Ascent-Ωδή των Αναβαθμών, Συμφωνία για χορωδία και ορχήστρα του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα Αλφέγιεφ, ενός εκ των σημαντικών σύγχρονων Ρώσων συνθετών.
Εκτός από τα δυο προαναφερθέντα έργα του συνθέτη, παρουσιάστηκαν στη συναυλία δυο αποσπάσματα από άλλα δυο σημαντικά έργα του: μία άρια από τα Κατά Ματθαίον Πάθη και μία άρια από το Ορατόριο των Χριστουγέννων. Σολίστ στην ερμηνεία των έργων του Αλφέγιεφ ήταν η υψίφωνος Σβετλάνα Καζυάν και η μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου. Οι παριστάμενοι και οι συμμετέχοντας κάνουν λόγο για «μία μοναδική συναυλία, στην οποία η ελληνική μουσική και ιστορία συνάντησε την παραδοσιακή και ορθόδοξη θρησκευτική μουσική της Ρωσίας».
Το ντεμπούτο της έγινε το 1999 στην Γένοβα, σε συνεργασία με το Teatro dell’Opera Giocosa di Savona, στο ρόλο του Όναρο, στην όπερα «Αριάδνη στη Νάξο» του Πόρπορα, σε 1η Παγκόσμια Αναβίωση στους σύγχρονους καιρούς. Εχοντας ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους, όπως : Φενένα στο «Ναμπούκο» του Βέρντι (ΕΛΣ), Διδώ στην όπερα «Διδώ και Αινείας» του Πέρσελ (Θέατρο Φοίνικας, Κέρκυρα), Άμαστρις στον «Ξέρξη» του Χέντελ (ΕΛΣ), Ροζίνα στον Κουρέα της Σεβίλλης του Ροσίνι (Δημοτικό Θέατρο Βόλου, σε συνεργασία με την ΕΛΣ), Ορλάνδος στο «Μαινόμενο Ορλάνδο» του Βιβάλντι (1η Πανελλήνια Παρουσίαση-ΕΛΣ), Τανκρέδος στην ομώνυμη όπερα του Ροσίνι, στο Μόντε Κάρλο, υπό τη διεύθυνση του Μ. Τζαμπέλι και δεκάδες ακόμη, συγκαταλέγεται στις σημαντικές παρουσίες του λυρικού χώρου.