ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Με μια άλλη ματιά

με-μια-άλλη-ματιά-199311

Ολοκληρώνει

τον κύκλο της η έκθεση έργων της Δημοτικής Συλλογής, τα οποία «παραδίδονται»

στα χέρια του γνωστού εικαστικού

Αλέξανδρου Ψυχούλη που «με μια άλλη ματιά»δημιουργεί τη δική του αφηγηματική

παρουσίαση. Η έκθεση που διήρκεσε ένα και πλέον μήνα στο Κέντρο Τέχνης Ντε

Κίρικο, προσήλκυσε το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού επισκεπτών, μεταξύ δε αυτών

και αρκετών αλλοδαπών τουριστών της περιοχής μας.

Έργα

διαφορετικών χρονολογικών περιόδων , διαφορετικών διαλέκτων, με τη συνοδεία

πληροφοριακών ιστορικών κειμένων και υποκειμενικών προσεγγίσεων δημιουργούν ένα

πλαίσιο διαφορετικών αναγνώσεων από τον θεατή. Το ενδιαφέρον σ’ αυτό το

εγχείρημα είναι η απόλυτη συναίσθηση ότι τα ίδια έργα θα μπορούσαν να δομήσουν

μια εντελώς διαφορετική αφήγηση στα χέρια κάποιου άλλου επιμελητή. Σε αυτή λοιπόν

την ιδιαίτερη και καινοφανή παρουσίαση θα «συνομιλούν» μεταξύ τους έργα των Κ.

Μαλέα, Α. Αστεριάδη, Γ. Γουναρόπουλου, Β. Κατράκη, Τάσσου, Δ. Γιολδάση, Σ. Βασιλείου, Κ. Γκέσκου, Ν. Γρύσπου,

Κ. Θετταλού, Α. Αγγελόπουλου, Γ. Μιχαηλίδη, Θ. Ακριβόπουλου, Π. Θεολόγου, Β.

Καζάκου, Μ. Μήτρα, Ι. Τερλίδου, Μ. Βαμβατήρα και πολλών άλλων.

Ως

επιμελητής αυτή τη φορά, ο Βολιώτης εικαστικός, αναζητεί νέους συσχετισμούς και διαδρομές με τα έργα που επιλέγει χρησιμοποιώντας

ιστορικά στοιχεία που του « παραδίδει» η ιστορικός-κοινωνιολόγος τέχνης Χρύσα Δραντάκη, η οποία καταγράφει και επιμελείται τη Δημοτική

Συλλογή από το 1991. Σε πρόταση της οφείλεται άλλωστε και ο εμπλουτισμός της με 200 και πλέον

κομμάτια, κυρίως Βολιωτών καλλιτεχνών , τα νεότερα αποκτήματα-δωρεές

καλλιτεχνών μετά από την ατομική τους έκθεση σε χώρους του Δήμου Βόλου από το

1991 έως σήμερα.

Η έκθεση

συνοδεύεται, σημειωτέον, από μικρά αφηγηματικά σημειώματα με βιωματικούς

συνειρμούς του Αλέξη Ψυχούλη, ο οποίος αναφέρει: «Η συλλογή έργων του Δήμου Βόλου

δεν προσφέρεται για γραμμικές τεκμηριώσεις σε σχέση με το καλλιτεχνικό

γίγνεσθαι. Ο τρόπος που δημιουργήθηκε την καθιστά ετερόκλητη, αποσπασματική, με

μια αίσθηση τυχαιότητας να τη διαπερνά. Ο μελετητής δύσκολα βρίσκει μια σκέψη

ταξινόμησης που θα μετατρέψει το άθροισμα σε συλλογή. Το πρώτο όμως που

ενστικτωδώς κάνει είναι να προβάλει και να «διαβάσει» αυτά τα έργα και τις

ιστορίες των δημιουργών τους μέσα στο περιβάλλον της πόλης της οποίας κατέληξαν».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου