ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο υπουργός» του Πιερ Σελέρ από σήμερα στην Εξωραϊστική

ο-υπουργός-του-πιερ-σελέρ-από-σήμερα-σ-262637

Με την γαλλική ταινία «Ο υπουργός» (L’ Exercice De L’ État)του 2011, σε σκηνοθεσία Πιέρ Σελέρ συνεχίζονται οι προβολές του CineΜεσόγειοας, στην Εξωραϊστική, από σήμερα Τρίτη μέχρι και την Πέμπτη 21 Ιουνίου. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Ολιβιέ Γκουρμέ, Μισέλ Μπλαν, Ζαμπού Μπράιτμαν.

Η ταινία έλαβε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCIστο 64ο Φεστιβάλ των Καννών, το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Καναδά FICFA, το βραβείο Κριτικής Επιτροπής 13ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφο Αθηνών καθώς και τα βραβεία César Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερου Δεύτερου Ρόλου (Michel Blanc) και Καλύτερου Ήχου.

Ο υπουργός Μεταφορών Μπερτράν Σαν-Ζαν, ξύπνησε τη νύχτα από ένα τηλεφώνημα του επικεφαλής του γραφείου του. Ένα λεωφορείο είχε βυθιστεί σε μια χαράδρα. Αναγκάζεται να πάει αμέσως εκεί, καθώς δεν έχει άλλη επιλογή. Έτσι αρχίζει η οδύσσεια ενός πολιτικού σε έναν όλο και πιο περίπλοκο και εχθρικό κόσμο…

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει: Η ταινία ξεκινάει με έναν εφιάλτη: μια γυμνή γυναίκα οδηγείται από κοστουμαρισμένους άνδρες σ’ ένα δωμάτιο, όπου την περιμένει ένας… κροκόδειλος, που τελικά την καταβροχθίζει. Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών ξυπνάει αλαφιασμένος και ένα τηλεφώνημα τον ενημερώνει για ένα λεωφορείο γεμάτο επιβάτες, που λόγω των κακών καιρικών συνθηκών έπεσε σε χαράδρα. Μεταβαίνοντας στον τόπο της τραγωδίας, ο θεατής παρακολουθεί μια δημόσια παράσταση αξιώσεων, ενορχηστρωμένη από ένα ικανότατο επιτελείο συμβούλων.

Ο υπουργός δείχνει αυθεντικά αναστατωμένος και αποδίδει τέλεια στην εκφορά και την έκφραση. Στην επιστροφή δεν αντέχει στην πίεση και καταρρέει. Το πρώτο μέρος της ταινίας του Σολέρ (η καλύτερη από τις τρεις με πολιτικό θέμα που είδαμε στο περσινό Φεστιβάλ Καννών) πραγματεύεται την καθημερινή πάλη ενός πεπειραμένου σύγχρονου πολιτικού, τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τα αντικρουόμενα συμφέροντα, τις μεθόδους με τις οποίες αποσπά την εμπιστοσύνη, τις κάθε λογής υπηρεσιακές και συνδικαλιστικές συναλλαγές, το άχθος που σωρεύεται στη ρουτίνα του.

Το τίμημα της πίεσης εκδηλώνεται στο δεύτερο μέρος, όπου ο υπουργός ξεχειλώνει και αποσυντίθεται, υποκύπτοντας στο τέρας της Εξουσίας. Ο Σολέρ σχολιάζει πρωτότυπα θέματα ήδη ειπωμένα και τα καταγράφει με τον νου του στην ανθρώπινη πολυπλοκότητα που πηγάζει από τη συμπεριφορά και την ψυχολογία ενός πολιτικού. Ο «Μηχανισμός και η αποδόμηση ενός σύγχρονου πολιτικού» θα μπορούσε να είναι ο επεξηγηματικός τίτλος αυτής της ταινίας, η οποία συνάδει με τον παραλογισμό της αξιοπρεπούς άσκησης, αλλά και διατήρησης ενός δημόσιου αξιώματος

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου