ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στο Μεξικό ο Κώστας Λουδοβίκος

στο-μεξικό-ο-κώστας-λουδοβίκος-312872

Ο διεθνής Βολιώτης εικαστικός στην Effetto Μπιενάλε της Merida

Στην Μπιεννάλε του Μεξικού συμμετείχε πρόσφατα ο διεθνής Βολιώτης εικαστικός Κώστας Λουδοβίκος. Μετά την πρόσφατη συμμετοχή του στην Μπιενάλε της Φλωρεντίας το 2011, ο καλλιτέχνης συμμετείχε τον περασμένο Μάρτιο, προσκεκλημένος από μια Διεθνή Επιτροπή Καθηγητών και Ιστορικών Τέχνης, και μαζί με 54 εκλεκτούς καλλιτέχνες από 30 χώρες, στη γιορτή της Ισημερίας που ταυτόχρονα είναι γιορτή του Πολιτισμού και Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης.

Ο Κώστας Λουδοβίκος σε μια συνέντευξη του – διάλογο με την διεθνή και επιφανή Ιστορικό Τέχνης, Μουσειολόγο και συγγραφέα Matty Roca, αναφέρεται στο σκεπτικό της εικαστικής συμμετοχής του. «Η γιορτή της Ισημερίας και του Πολιτισμού στο Μεξικό και στη Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης de la Cuidad Merida, στον τόπο που απέχει μερικά χιλιόμετρα από την αρχαία City of Chichen Itza των Μάγια, των οποίων οι προβλέψεις ερμηνεύεται ότι είχαν υπαινιχθεί περίπου το τέλος της Ιστορίας, για μένα προσλαμβάνει τον χαρακτήρα της γιορτής του θανάτου και του τέλους του Νεοτερικού, Δυτικοευρωπαϊκού και περαιτέρω Αμερικανικού Πολιτισμού.

Θεωρώ ότι η Ισημερία του Πολιτισμού, δηλ. η Ισημερία που είναι και Ισονυκτία, παραμένει ένα άπιαστο και ψευδεπίγραφο όνειρο μέσα σ’ αυτόν τον σχεδόν ολοκληρωτικά ολονύκτιο Πολιτισμό, που τον ορίζουμε πλέον προοιμιακά ως Νεοτερικό και καταληκτικά ως Μετανεοτερικό ή Σύγχρονο δυτικολογοκεντρικό και δυτικομηδενιστικό Πολιτισμό».

Αναλύοντας την συμμετοχή του με το έργο Take Eat , δηλ. Λάβετε Φάγετε, ο δημιουργός αναφέρει ότι « παραμένω στην αναφορά του λυτρωτικού μυστηρίου του Δείπνου του Μυστικού.

Παραμένω στο πνεύμα της γιορτής του θανάτου αυτού του βαθιά νεκροποιού και παγκοσμιοποιημένου Πολιτισμού μας, και αναδεικνύω καλλιτεχνικά την ατμόσφαιρα της γιορτής του θανάτου αυτού του πολιτισμού της νέκρωσης. Και έτσι υπό την έννοια αυτή παραμένω στο πνεύμα της γιορτής αυτής που προσωπικά και μέσα στα κείμενά μου αποκαλώ ορθόδοξο Πολιτισμό της ζωοποιού νεκρώσεως, δηλ. Πολιτισμό της Ανάστασης.

Στον πίνακα, μέσα σε ένα απροσδιόριστο γκρι σιντεφένιο ξέφωτο, που διακόπτεται μόνο από κάποια σκοτεινά και ολόμαυρα ανοίγματα ψηλά, εδώ, σ’ αυτό το σκηνικό έγχρωμα και ζωόμορφα ανθρωποειδή σαν έγκλειστα πολυπολιτισμικά, πολυσυνδυαστικά και συναρμολογούμενα υβρίδια, κινούνται και πλησιάζουν στο κέντρο για την τροφή τους. Και η τροφή τους ρίπτεται από ψηλά, από ένα μηχανικό χέρι και είναι επίσης απροσδιόριστα χυλώδης, και σαν από κάρβουνο ή πίσσα, μαύρη και σκοτεινή. Και ο νοών νοήτω».

Η συμμετοχή αυτή προκάλεσε τα θερμότερα σχόλια της Matty Roca και της διεύθυνσης του Museo de la Cuidad Merida, καθώς θεωρήθηκε μια μεγάλη διαλογική και διαμορφική, με αναφορές στον Μπος, στον Γκόγια, στον Πικάσο, και τον Γιαν Φαμπρ, αλληγορία του Πολιτισμού και του μυστηρίου της προδοσίας και της ανομίας που μαζί με το μυστήριο της πίστης, ξετυλίγεται με ιδιαίτερη οξύτητα κατά τους ιστορικούς αυτούς καιρούς που διανύουμε. Tο έργο είναι μέρος ενός εικαστικού τρίπτυχου, και μέρος ενός λόγου που δοκιμάζει να φωτίσει αυτόν τον επερχόμενο αποκαλυπτικό όλεθρο που ήδη ζυγώνει την ανθρωπότητα και που στις μέρες μας κρούει δυνατά τα θεμέλια του σκοτεινού σύγχρονου Πολιτισμού μας.

Επόμενος μεγάλος διεθνής προσωπικός σταθμός του βολιώτη δημιουργού θα είναι το Πεκίνο. «Έχω ήδη λοιπόν προσκληθεί για solo exhibition, στην Διεθνή Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης, Πεκίνο 2012, στην Κίνα, όπου η συμμετοχή μου θα σχολιάζει εικαστικά και από την πλευρά της εσχατολογικής και θεανθρώπινης ανακαίνισης, τη λειτουργία του Κάλλους, μέσα από τον αινιγματικό μύθο της ωραίας Ελένης και μέσα από το ανέσπερο φως της Ανάστασης» καταλήγει ο κ. Λουδοβίκος.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου