ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρωτότυπη διαδικτυακή ξενάγηση για παιδιά από το Μουσείο Γουναρόπουλου

πρωτότυπη-διαδικτυακή-ξενάγηση-για-π-812795

Ψηφιακά καλωσορίζει το κοινό του το Μουσείο Γουναρόπουλου έχοντας ετοιμάσει ιδιαίτερη παράσταση για τους μικρούς του φίλους. Πρόκειται «χειροποίητο» animation, με τίτλο «Το Ψάρι του Gounaro», με την υπογραφή της θεατρικής ομάδας των Fly Theatre, που ξεναγεί τα παιδιά στον ονειρικό κόσμο του ζωγράφου Γιώργου Γουναρόπουλου.

Επί της ουσίας, η παράσταση αποτελεί νέα προσέγγιση της συλλογής του μουσείου η οποία συνδυάζει τα εικαστικά με την τέχνη του θεάτρου και του animation και την εκπαίδευση.

Το animation προβάλλεται αποκλειστικά μέσω του ιστοτόπου του Μουσείου, στο πεδίο των εκπαιδευτικών δράσεων, ενώ προσφέρεται και σε αγγλική και γαλλική μεταγλώττιση.

Παράλληλα, το video της ξενάγησης στο Μουσείο, με τίτλο «Ο Γουναρόπουλος… έμενε σπίτι», προσφέρεται πλέον και με υπότιτλους στην ελληνική, αγγλική και γαλλική γλώσσα, τους οποίους μπορούν να επιλέξουν οι θεατές από το μενού των ρυθμίσεων.

Η διαδικτυακή δράση δίνει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να γνωρίσουν το έργο του διάσημου ζωγράφου, που άφησε το στίγμα του και στην πόλη του Βόλου.

Με παραγγελία του βιομηχάνου Απόστολου Παπαγεωργίου, το 1951, ο Γουναρόπουλος ανέλαβε την αγιογράφηση του παρεκκλησιού της Αγίας Τριάδας στο Αχιλλοπούλειο Νοσοκομείο του Βόλου. Πρόκειται για έργο μοναδικό στο είδος του που δεν συγκρίνεται με καμία άλλη παραδοσιακή (βυζαντινή) ή μη αγιογράφηση.

Ο Γουναρόπουλος υπήρξε μοναδικός στην τεχνοτροπία του. Η παρισινή εικαστική σκηνή των αρχών του 20ού αιώνα τον έκανε να απαρνηθεί την ακαδημαϊκή τεχνοτροπία, αλλά και τον ιμπρεσιονισμό και να δημιουργήσει ένα απολύτως προσωπικό ύφος, το οποίο δεν κατατάσσεται εύκολα σε κάποια κατηγορία.

Οι πίνακές του έχουν έναν υπερβατικό χαρακτήρα: εξαϋλωμένες μορφές σχεδιασμένες με λίγες λιτές γραμμές που χάνονται μέσα σε ονειρώδη χρώματα βαθυγάλανα, κιτρινοκόκκινα έως ιώδη. Στα έργα του Γουναρόπουλου, γυναικείες μορφές, δένδρα, νεκρές φύσεις με ψάρια και όστρακα σμίγουν σε μυθώδη ποιητικά οράματα. Ακόμα και οι προσωπογραφίες του με κάρβουνο ή μολύβι έχουν χαρακτήρα φευγαλέου ονείρου.

Ωστόσο, γι’ αυτή την εμμονή του στα ποιητικά και συμβολικά θέματα, στη «συμπαντική ζωγραφική» όπως έλεγε ο ίδιος, ορισμένοι κριτικοί τον επέκριναν για «κάπως περιορισμένη ή κάπως obsédée (σικ) φαντασία».

Ως δημιουργός ο Γουναρόπουλος ήταν παραγωγικότατος. Εργα του υπάρχουν στο Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου, στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και σε πολλές άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Σημειώνεται ότι τα έργα του τα υπέγραφε με το ακρώνυμο G. Gounaro.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου