Ο Μελχισεδέκ, ο βασιλιάς της Δικαιοσύνης και της Ειρήνης

Τελευταία ενημέρωση: 2020-01-24, 13:37:24
Ο Μελχισεδέκ, ο βασιλιάς της Δικαιοσύνης και της Ειρήνης

Της Ράνιας Γάτου*

«Συ (Χριστέ) Ιερεύς εις τον αιώνα κατά την τάξιν Μελχισεδέκ» (Εισοδικό της Λειτουργίας των Χριστουγέννων)

           

Ο Μελχισεδέκ ήταν βασιλιάς και ιερέας της Σαλήμ (της σημερινής Ιερουσαλήμ). Δεν ήταν Εβραίος, ήταν Ιεβουσαίος. Πρόσφερε ψωμί και κρασί στον Αβραάμ, που συμβολίζουν εκ των προτέρων το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που θυσιάστηκε στον Γολγοθά και εξακολουθεί να θυσιάζεται πάνω στην Αγία Τράπεζα σε κάθε Λειτουργία. Δεν ήταν ιερέας κατά την τάξη Ααρών, δηλαδή κατά τη νομική ιεροσύνη, αλλά κατά την τάξη της  πίστεως, δηλαδή κατά την ιεροσύνη της πίστης.

Ο Μελχισεδέκ αποτελεί προτύπωση του Θεάνθρωπου Χριστού. Γι’ αυτό η Αγία Γραφή (και συγκεκριμένα το Βιβλίο της Γενέσεως) παρουσιάζει τον Μελχισεδέκ αγενεαλόγητο. Δηλ. δεν αναφέρει ούτε τον πατέρα του ούτε τη μητέρα του. Έτσι, όπως ο Χριστός είναι αμήτωρ (δηλ. χωρίς μητέρα) ως Άσαρκος Θεός Λόγος, που γεννήθηκε αϊδίως (δηλ. πριν τη δημιουργία του χωροχρόνου του σύμπαντος) από τον ουράνιο Πατέρα, και απάτωρ (δηλ. χωρίς πατέρα) ως Ένσαρκος Θεός Λόγος, δηλ. ως Θεάνθρωπος που γεννήθηκε από την Παναγία χωρίς σπέρμα άντρα. Και δεν γεννήθηκε από σπέρμα άντρα, επειδή είναι ο νέος Αδάμ, ο οποίος θα μας απελευθέρωνε από την αμαρτία και τη φθορά με την Ανάστασή Του ύστερα από το Πάθος Του.

Ο Χριστός, από τη σταύρωσή Του, αντικατέστησε τη νομική  ιεροσύνη με την παλαιότερή της, την ιεροσύνη της πίστης, κατά την τάξη Μελχισεδέκ.

Όπως αναφέρει ο Μάρκος ο Ασκητής στην ομιλία του για τον Μελχισεδέκ (Ελληνική Πατρολογία του Migne,  τομ. 65, σελ. 1129), η Ιερουσαλήμ σημαίνει στην Εβραϊκή την Όραση της Ειρήνης. Και η Ιερουσαλήμ έχει τρία νοήματα: την ψυχή του ανθρώπου, την επίγεια Ιερουσαλήμ και την επουράνια Ιερουσαλήμ.

Η επουράνια Ιερουσαλήμ είναι η Βασιλεία των Ουρανών, όπου οι ενωμένοι με τον Τριαδικό Θεό άνθρωποι (με τις Ιερουσαλήμ ψυχοσωματικές τους υπάρξεις) θα βλέπουν στο διηνεκές το γαληνό, κατά τον Χρυσόστομο, πρόσωπο του Θεανθρώπου Χριστού, ο οποίος σταυρώθηκε και αναστήθηκε στην επίγεια Ιερουσαλήμ. Από το πρόσωπο του Χριστού, που είναι η Ειρήνη και η επουράνια Ιερουσαλήμ, θα ακτινοβολεί το άκτιστο φως προς τους ανθρώπους που ενώθηκαν μαζί Του ήδη από την επίγεια ζωή τους.

 

*Η Ράνια Γάτου είναι Ποιήτρια, Δοκιμιογράφος και Εικαστικός.

           

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
7
=