Η φύση γίνεται χρώμα

Τελευταία ενημέρωση: 2019-11-07, 17:20:52
Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης με τον Θανάση Δουλκέρογλου στα εγκαίνια της έκθεσης
Η φύση γίνεται χρώμα

Εγκαινιάστηκε χθες η έκθεση του Αλέξανδρου Ψυχούλη στον Χώρο Τέχνης «δ.»

Εργα μεγάλων διαστάσεων, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στον Βόλο, συνθέτουν την ενότητα έργων του Αλέξανδρου Ψυχούλη, που εγκαινιάστηκε χθες στον Χώρο Τέχνης «δ.».

Αρκετοί φιλότεχνοι παρευρέθηκαν στα εγκαίνια της έκθεσης, που αναδεικνύει «Το μποστάνι του γερμανικού ρομαντισμού» και διαφορετική πτυχή του ταλέντου του Βολιώτη εικαστικού.

Αναλύοντας τη φιλοσοφία του έργου του, ο Αλέξανδρος Ψυχούλης υπογραμμίζει ότι δημιουργήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους «και αυτό σημαίνει ότι το αφήγημα βγήκε εκ των υστέρων κοιτάζοντάς τα» είπε.

Στα έργα του, που «έχουν υποδόρια σχέση με τη γοητεία και τη βία της καλλιέργειας», όπως υπογραμμίζει, αποτυπώνονται η επιρροή του πατέρα του, ο οποίος καλλιεργούσε το δικό του μποστάνι και του δασκάλου του στη ζωγραφική Παναγιώτη Τέτση.

Ο καλλιτέχνης βάζει τη δική του πινελιά στο θέμα «καλλιέργεια» και τη μεταφέρει στους πίνακές του, δημιουργώντας το δικό του αφήγημα.

Η ατομική έκθεση του Αλέξανδρου Ψυχούλη στην γκαλερί «δ.» συγκεντρώνει τη διαχρονική ματιά του καλλιτέχνη προς την έννοια της καλλιέργειας. Καλλιέργεια της γης, της γλώσσας, της γνώσης και του ψυχικού κόσμου. Ερασιτέχνης αγρότης ο ίδιος, μεταφέρει την εμπειρία του από τη «βάναυση» γοητεία της καλλιέργειας στη δημιουργική διαδικασία επινοώντας κυκλική μεθοδολογία αγροτικού τύπου, καθάρισμα, όργωμα, φύτευση, πότισμα, σκάλισμα, κλάδεμα, συγκομιδή, καθάρισμα. Η έκθεση συγκεντρώνει ζωγραφικά έργα μεγάλων κυρίως διαστάσεων από διαφορετικές χρονικές περιόδους του καλλιτέχνη, ακρυλικά σε καμβά ή δερματίνη, τεχνικές της χαρακτικής σε πλεξιγκλάς, στιλό διαρκείας σε χαρτί.

Οι διαφορετικές τεχνικές συνδέονται με ενιαίο αφήγημα, που μελετά τις καλλιέργειες μιλώντας στην ουσία για τον χρόνο. Τον βιολογικό χρόνο, τον προσωπικό χρόνο και ρυθμό που συνήθως δεν συμπίπτει με την ταχύτητα της τρέχουσας παραγωγικής και καταναλωτικής πραγματικότητας.

ΓΛ. ΥΔΡ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
1
=