ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πώληση παρθενιάς με πλειστηριασμό

πώληση-παρθενιάς-με-πλειστηριασμό-344073

Της Ράνιας Γάτου*

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Διαβάσαμε σε μια είδηση (https://www.pronews.gr/kosmos/808854_mvretania-24hroni-poylise-tin-parthenia-gia-13-ekatommyria-lires-tis-se-50hrono) ότι μια 24χρονη Βρεττανή πούλησε την παρθενιά της σε πλειστηριασμό τον οποίο διεξάγει ένας ιστότοπος, σε έναν 50χρονο πολιτικό, έναντι του ποσού των 1.300.000 λιρών Αγγλίας. Το κορίτσι αυτό δήλωσε ότι το έκανε αυτό, διότι επιθυμούσε να βελτιώσει την οικονομική της κατάσταση αγοράζοντας μερικά ακίνητα και ότι η μητέρα της το γνώριζε και την ενθάρρυνε. Όλα αυτά τα εξηγεί η ίδια σε ένα βίντεο όπου εμφανίζεται και τα εξηγεί (https://www.youtube.com/watch?v=ACZw6xLJwXc). Το ίδιο έπραξε και ένα μοντέλο από το Αζερμπαϊτζάν προς ένα πολιτικό στο Τόκυο, χωρίς να ανακοινώνεται το ποσό της αμοιβής της. Αν κάποιος μπει στον ιστότοπο αυτόν (Cinderella Escorts, http://www.cinderella-escorts.com/en/escorts) και κλικάρει virgins (παρθένες) http://www.cinderella-escorts.com/en/escorts-virgins, θα διαπιστώσει ότι και άλλα κορίτσια από διάφορες χώρες του κόσμου, αναμένουν να κάνουν το ίδιο).

Η είδηση αυτή μας δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε αυτή τη σύγχρονη τάση της πώλησης της παρθενίας τους από κορίτσια, έναντι μεγάλης αμοιβής, προς οποιονδήποτε πλειοδοτήσει, με τα κριτήρια της ανθρώπινης αντίληψης και με εκείνα της θεανθρώπινης αντίληψης για τη σεξουαλική μεταχείριση της ύπαρξής μας.

Β. Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ

Η ανθρώπινη αντίληψη για τη σεξουαλική μεταχείριση της ύπαρξής μας στηρίζεται στην έννοια της αυτονομίας του ανθρώπου, δηλαδή της αυτοδιάθεσής του με βάση τα ανθρώπινα δικαιώματά του. Ο άνθρωπος αναγορεύεται σε αυθεντία του εαυτού του, θεωρώντας ιδιοκτησία του την ύπαρξή του. Έτσι, όταν είναι νεαρός, ο άνθρωπος προσπαθεί να ικανοποιήσει το γενετήσιο ένστικτό του, τις σεξουαλικές του ορθές, θεωρώντας ότι στην ικανοποίηση αυτή θα βρει την ευτυχία του. Με ελευθεριότητα αλλάζει ερωτικούς συντρόφους για διάφορους λόγους. Στην παραγωγική του ηλικία ο άνθρωπος συνδυάζει την ικανοποίηση του γενετησίου ενστίκτου του με την επιδίωξη ιδιοτελών συμφερόντων του περιουσιακής φύσης. Μέσα σε αυτή τη ζούγκλα του συνδυασμού ικανοποιήσεων γενετησίου ενστίκτου και ιδιοτελών συμφερόντων, όποιος μπορεί επιβάλλει ό,τι μπορεί στον σύντροφό του. Και η δημιουργία οικογενειών, στη συντριπτική πλειονότητά τους, βασίζεται σε αυτόν τον συνδυασμό σεξουαλικότητας και συμφέροντος. Και όποιος αντέξει όσο αντέξει. Το αποτέλεσμα της υποταγής σε αυτή τη ζούγκλα είναι ο τραυματισμός της ψυχικής και της σωματικής ακεραιότητας, ο οποίος καταλήγει στην εγωπάθεια, την άρρωστη αντίληψη του εγώ, και στη διαταραχή της ψυχολογίας ή και της ψυχικής υγείας του ατόμου. Με αυτόν τον τρόπο τα ζευγάρια δεν μπορούν να επικοινωνήσουν αυθεντικά και πραγματικά, αφού οι σχέσεις τους δεν στηρίζονται στον ψυχικό και πνευματικό έρωτα, που είναι η βάση και του σωματικού έρωτα, αλλά στα σεξουαλικά πάθη και τα υλικά συμφέροντα, που είναι απόρροιες της εγωπάθειάς τους. Κορύφωση του συνδυασμού σεξουαλικού πάθους και υλικού συμφέροντος είναι η σύγχρονη τάση κοριτσιών να πουλούν την παρθενιά τους σε δημόσιο πλειστηριασμό προς οποιονδήποτε πλειοδότη. Βέβαια, αυτή η τάση δεν είναι σύμφωνη ούτε με την κοινωνική ηθική. Γι’ αυτούς τους λόγους, υπάρχει πολύ υψηλό ποσοστό αποτυχιών σχέσεων, είτε άγαμων είτε έγγαμων, και η συνακόλουθη ψυχική αθλιότητα την οποία βιώνουν οι εταίροι των σχέσεων, σύντροφοι ή σύζυγοι.

Γ. Η ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ

Ο άνθρωπος δεν είναι αυτόφωτος, αλλά ετερόφωτος, αφού δεν έχει αυτοζωή, αλλά λαμβάνει τη ζωή από τον Θεό σε συνεργασία με τους γονείς του. Αν παραμένει στον αυτοφωτισμό του, τότε σκοτίζεται από τα πάθη, δηλαδή τις ψυχικές παθήσεις, που κορυφώνονται στην εγωπάθεια που απομακρύνει από την αγαπητική κοινωνία με τον Θεό και με τους συνανθρώπους μας.

Ο άνθρωπος είναι ετερόφωτος, γιατί δεν δίνει στον εαυτό του τη ζωή, την ψυχή του, το σώμα, του, αλλά τα παίρνει ως δώρο από τον Θεό. Αυτή η ιδέα είναι κοινή σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους στα μήκη και στα πλάτη της γης από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα. Ο γνήσιος Ιουδαϊσμός και ο γνήσιος Χριστιανισμός, όμως, επέφεραν μια ριζική αλλαγή στον τρόπο αντίληψης του Θεού και του ανθρώπου έναντι των φυσικών θρησκειών, οι οποίες θεοποιούν τη φύση, τα φυσικά φαινόμενα, τον άνθρωπο και τα ανθρώπινα πάθη. Έχουν την πεποίθηση ότι ο Θεός είναι πνεύμα, και όχι ύλη, ενώ ο άνθρωπος αποτελείται από πνεύμα και ύλη. Πιστεύουν ότι ο άνθρωπος αποκτά την ευτυχία από την αληθινή – και όχι από νομιζόμενη, επίπλαστη ή υποκριτική – επικοινωνία του με τον Θεό και με τους συνανθρώπους του.

Αλλά αυτή η επικοινωνία για να είναι αληθινή, εξαρτάται από ορισμένες προϋποθέσεις τις οποίες θέτει ο Θεός μέσω του Λόγου του που περιλαμβάνεται στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Αυτές οι προϋποθέσεις είναι διαφορετικές για κάθε στάδιο της επικοινωνίας με τον Θεό. Συνοψίζονται στην τήρηση των εντολών για τους αρχαρίους ή στην προσδοκία ανταμοιβών από τον Θεό για τους μεσαίους ή στην αγωνία της απώλειας της αγάπης του Θεού για τους προχωρημένους στην πνευματική επικοινωνία με τον Θεό.

Σημειωτέον ότι ο Λόγος του Θεού διευκρινίζει ερωτηματικά: «Ουκ οίδατε ότι το σώμα υμών ναός του εν υμίν Αγίου Πνεύματος εστίν, ού έχετε από Θεού, και ούκ εστέ εαυτών;» (δεν γνωρίζετε ότι το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος, που κατοικεί μέσα σας, και το έχετε λάβει από τον Θεό και άρα δεν ανήκετε στον εαυτό σας;), Α΄ Κορ. 6, 19).

Στις εντολές προς τους αρχαρίους περιλαμβάνονται η καταπολέμηση των παθών και η απόκτηση των αρετών. Για παράδειγμα, με βάση την εντολή της απαγόρευσης της πορνείας και την ελεύθερη επιλογή του γάμου, προκειμένου να μη διακόπτεται η πνευματική επικοινωνία του Θεού με τον άνθρωπο, η σεξουαλικότητα του ανθρώπου οφείλει να ασκείται μόνο στον εκκλησιαστικό γάμο.

Σχετικά ο Λόγος του Θεού σαφώς παραγγέλλει: «Φεύγετε την πορνείαν» (Α΄ Κορ. 6, 18). «Ουκ οίδατε ότι τα σώματα υμών μέλη Χριστού εστιν; Άρας ούν τα μέλη του Χριστού ποιήσω πόρνης μέλη; μη γένοιτο» [Δεν γνωρίζετε ότι τα σώματά σας είναι μέλη του Χριστού (ο οποίος είναι κεφαλή του σώματος της Εκκλησίας); Να κάνω τα μέλη του Χριστού μέλη της πόρνης; Να μη γίνει], Α΄ Κορ. 6, 15.

Υπενθυμίζεται ότι ο Χριστός ζήτησε από την Σαμαρείτιδα να φωνάξει τον άντρα της. «Λέγει αυτή ο Ιησούς. Ύπαγε φώνησον τον άνδρα σου και ελθέ ενθάδε. Απεκρίθη η γυνή και είπεν. Ουκ έχω άνδρα. Λέγει αυτή ο Ιησού. Καλώς είπας ότι άνδρα ουκ έχω. Πέντε γαρ άνδρας έσχες, και νυν όν έχεις ουκ έστι σου ανήρ. Τούτο αληθές είρηκας» [Πήγαινε, φώναξε τον άντρα σου και έλα εδώ. Του απάντησε η γυναίκα. Του είπε. Δεν έχω άντρα. Της είπε ο Ιησούς. Καλά το είπες ότι δεν έχω άντρα. Γιατί μέχρι τώρα είχες πέντε άντρες (εννοεί: με θρησκευτικό γάμο). Και αυτός που έχεις τώρα, δεν είναι άντρας σου (εννοεί: χωρίς θρησκευτικό γάμο). Αυτό που είπες είναι αληθινό], Ιωαν. 4, 16-18.

Επίσης, στην επίγεια ζωή Του, ο Χριστός, ως ένσαρκος Θεός Λόγος, ευλόγησε τον εκκλησιαστικό γάμο για πρώτη φορά στον γάμο της Κανά, όπου προσκλήθηκαν και ο Ίδιος και η Παναγία (Ιωαν. 2, 1-11).

Αρχικά είχε ευλογήσει τον θρησκευτικό γάμο, δηλαδή τον αφιερωμένο στον αληθινό Θεό και σύμφωνο με το νόμο της συνειδήσεως, ως άσαρκος Θεός Λόγος, αμέσως μετά τη δημιουργία του ανθρώπου, όπως αναφέρεται στο πρώτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, τη Γένεση. «Και είπε Κύριος Ο Θεός. Ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον Ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ’ αυτόν» (Ο Κύριος ο Θεός είπε. Δεν είναι καλό να είναι ο άνθρωπος μόνος. Ας του κάνουμε (εννοεί: τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος) σύντροφο όμοιο με αυτόν), Γένεση 2, 18.

Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Είναι δικαίωμα του καθενός μας η επιλογή της Ζωής ή της χαμοζωής. Είναι δικαίωμα του καθενός μας η επιλογή της Ευτυχίας ή της δυστυχίας. Είναι δικαίωμα του καθενός μας η επιλογή του Φωτός ή του σκότους. Είναι δικαίωμα του καθενός μας η σύνδεσή μας με την Πηγή της Ζωής ή η σύνδεσή μας με τα θολά νερά της ύπαρξής μας. Είναι δικαίωμα του καθενός μας να αποτελεί η ύπαρξή του, περιλαμβανομένου και του σώματός του, ναό του Θεού ή καταγώγιο των δαιμόνων.

*Η Ράνια Γάτου είναι Ποιήτρια, Δοκιμιογράφος και Εικαστικός.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου