ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτιστικός περίπατος του 1ου ΕΠΑ.Λ Ν. Ιωνίας στον Αγ. Λαυρέντιο

πολιτιστικός-περίπατος-του-1ου-επα-λ-ν-546257

Σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα “Πολιτιστικός περίπατος στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου” συμμετείχε την περασμένη Πέμπτη μία ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας Μαγνησίας.

Πιο συγκεκριμένα στο πρόγραμμα συμμετείχαν τα τμήματα Α2, Α3 και τους συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Μαγκλάρα, Ελευθέριος Πλαβός, Συνοδή Μιχάλη και Ελένη Σκεμπέ.

Το Πρόγραμμα σχεδιάσθηκε στο πλαίσιο του Open Village/ Ανοιχτό Χωριό (www.openvillage.gr) και προσφέρει γνώση, βιωματική εμπειρία αλλά και ευκαιρία για καλλιτεχνική έκφραση, μέσα από την φωτογραφική αποτύπωση του οικισμού, που καλούνται οι μαθητές να πραγματοποιήσουν.

Ο εκπαιδευτικός περίπατος οργανώθηκε με στόχο να προβάλει την παιδευτική αξία της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Ο λόγος που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη θεματική αφορά έναν αριθμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συναφούς περιεχομένου, το οποίο μπορεί να συνδέσει τη Γενική με την τοπική Ιστορία. Για τον σχεδιασμό του προγράμματος και την υλοποίησή του, δημιουργήθηκε μία ομάδα, στην οποία συμμετέχουν, η Κλεοπάτρα Θεολογίδου, αρχιτέκτων – αναστηλώτρια, η Άννα Παναγή, παιδαγωγός-μουσειολόγος και η Ασημένια Σαράφη, φιλόλογος – συγγραφέας.

Το πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκε στο χωριό του Αγίου Λαυρεντίου, με μία εκπαιδευτική ξενάγηση, η οποία εκτεινόταν χρονικά από τον 14ο αιώνα, με την επίσκεψη στη Μονή του Αγίου Λαυρεντίου. Ο περίπατος περιλάμβανε έξι στάσεις, προσεγγίζοντας διαφορετικούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, ώστε να ανακαλύψουν οι μαθητές πώς αυτοί καταλήγουν να αποτυπώνονται στην αρχιτεκτονική γλώσσα της περιοχής. Πρώτη στάση στη Μονή του Αγίου Λαυρεντίου, δεύτερη στο Παλαιό ελαιοτριβείο, τρίτη στάση στην έκθεση με θέμα “Οι εικόνες αφηγούνται: Όψεις από την ιστορία του Αγίου Λαυρεντίου”, τέταρτη στάση στην πλατεία του χωριού.

Μετά την πλατεία, ακολούθησε περίπατος στην κεντρική οδό του χωριού, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν στα καλντερίμια και να δουν ποικιλία κτηρίων της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Ιδιαίτερη στάση έγινε σε τρία αρχοντικά, αντιπροσωπευτικά των χρονικών περιόδων εξέλιξης της πηλιορείτικης αρχιτεκτονικής. Σ’ αυτή τη φάση του προγράμματος η επικοινωνιακή διαδικασία εστιάστηκε στους μαθητές, οι οποίοι είχαν τον κεντρικό ρόλο και ο παιδαγωγός-μουσειολόγος λειτούργησε συμπληρωματικά.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ευχαριστούν για την άριστη συνεργασία την ομάδα σχεδιασμού του προγράμματος, καθώς και την κα Μαρία Σίνη (φιλόλογο-μουσειοπαιδαγωγό), τον κ. Παντελή Σπίνα (χωροτάκτη μηχανικό και υπεύθυνο περιηγήσεων στον ορεινό τουρισμό με άλογα -μόνιμο κάτοικο του χωριού) και τον εκπαιδευτικό του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ν.Ιωνίας Ελευθέριο Πλαβό (αρχιτέκτονα ΠΕ 81), χωρίς την συμβολή των οποίων το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ φτωχό.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου