ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πυρήνας πολιτισμού στην Ανω Γατζέα

πυρήνας-πολιτισμού-στην-ανω-γατζέα-679778

Εργα Δημοσθένη Κοκκινίδη στο Μουσείο Ελιάς και Λαδιού Πηλίου

Εργα με την εικαστική υπογραφή του Δημοσθένη Κοκκινίδη κοσμούν το ημερολόγιο του Μουσείου Ελιάς και Λαδιού Πηλίου για το 2019.

Το Μουσείο Ελιάς και Λαδιού Πηλίου είναι ένα μικρό θεματικό μουσείο στην Ανω Γατζέα Πηλίου, που ιδρύθηκε το 2008. Για δέκατη συνεχή χρονιά εκδίδει ημερολόγιο με εικαστικούς καλλιτέχνες. Φέτος φιλοξενεί έργα του δασκάλου ζωγραφικής Δημοσθένη Κοκκινίδη, από την τελευταία του σειρά με τίτλο «Κυκλάδες».

Τα έργα του ημερολογίου 2019 είναι προσφορά από τον ζωγράφο για το Μουσείο. Ανήκουν στη συλλογή Κυκλάδες και ολοκληρώθηκαν μεταξύ 2017 και 2018. Πρόκειται για πίνακες που είναι ακρυλικοί σε καμβά, μεγάλων διαστάσεων. Στα νέα του έργα, ο Δημοσθένης Κοκκινίδης ενσαρκώνει με το χρώμα τη νοσταλγία του και τη μοιράζεται με τον θεατή. Αλλωστε, έχει χαρακτηριστεί ως ο ζωγράφος του χρώματος.

Ο Κοκκινίδης μετρά πάνω από εξήντα χρόνια εικαστικής πορείας. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλλών Τεχνών (1952 – 1957) με δασκάλους τους Σπύρο Παπαλουκά και Γιάννη Μόραλη. Τα δύο επόμενα χρόνια εργάστηκε με υποτροφία της ιταλικής κυβέρνησης. Μελέτησε τη λαϊκή και τη βυζαντινή τέχνη στο Άγιον Όρος και τη Λέσβο. Όντας υπεύθυνος του καλλιτεχνικού τμήματος του ΕΟΜΕΧ (1959 – 1961) ασχολήθηκε με την παραγωγική αξιοποίηση της νησιωτικής αγγειοπλαστικής.

Έχει έντονο προβληματισμό ως προς την κοινωνική λειτουργία των τεχνών και αυτό φαίνεται από το έντονο ενδιαφέρον του στις καλλιτεχνικές εφαρμογές και την αισθητική των χρηστικών αντικειμένων. Στο ίδιο ιδεολογικό πλαίσιο ανέπτυξε σημαντική δραστηριότητα ως ιδρυτικό μέλος της «Ομάδας Τέχνης Α» (1960 – 1967). Το 1972 έλαβε υποτροφία του ιδρύματος Ford. Συμμετείχε σε εκδηλώσεις και εκθέσεις ως ιδρυτικό μέλος της «Ομάδας για την επικοινωνία και την εκπαίδευση στην τέχνη» (1974 – 1981).

Το 1976 εξελέγη τακτικός καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου ανέπτυξε αξιόλογο διδακτικό έργο, μέχρι το 1997 (διετέλεσε και πρύτανης της Σχολής, 1980-1982). Παραμένει κολορίστας με αφαιρετικές εξπρεσιονιστικές εντάσεις, χωρίς να χρησιμοποιεί μια τυπικά ρεαλιστική γραφή. Η συνύπαρξη της υψηλής ζωγραφικής ευαισθησίας με τη νηφάλια κριτική διάθεση χαρίζει στην τέχνη του μια ιδιαιτερότητα που δύσκολα θα περνούσε απαρατήρητη, ενώ έπαιξε θετικό ρόλο στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής τέχνης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου