ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μαθητικά «Όσκαρ»: Οι μαθητές κινηματογραφούν προβλήματα και όνειρα

μαθητικά-όσκαρ-οι-μαθητές-κινηματ-523789

Ο βλοσυρός, γεμάτος στρες και φόβο, κόσμος των ενηλίκων γίνεται στα μάτια των παιδιών ένα χαρούμενο – αγνό παιχνίδι.

Αυτό είναι το θέμα της ταινίας «Η άλλη όψη», που δημιούργησαν οι μαθητές του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών και η οποία απέσπασε το πρώτο βραβείο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον 5ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους.

Τα μαθητικά «Όσκαρ» απονεμήθηκαν σήμερα, Δευτέρα, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας.

Και μπορεί να έλειψαν το κόκκινο χαλί, οι τουαλέτες και τα σμόκιν, ήταν, όμως, εκεί οι λιλιπούτειοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί, με τη δημιουργικότητα και το κέφι τους, καθώς και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς συνεχάρη τα παιδιά που βραβεύθηκαν, τονίζοντας, ωστόσο, ότι σημασία στους διαγωνισμούς έχει η συμμετοχή και η προσπάθεια.

«Η Ελλάδα ειν’ εδώ, το μέλλον της Ελλάδας ειν’ εδώ, όλοι μαζί μπορούμε να φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον», σημείωσε ο κ. Μπαλτάς.

Συνολικά, διαγωνίστηκαν περίπου 300 ταινίες από σχολεία από κάθε γωνιά της Ελλάδας και με πλήθος θεματικών ενοτήτων: σχέσεις, έρωτας, ναρκωτικά, ενδοσχολική βία, επικοινωνία μέσα από τα social media, αλλά και περιβάλλον, τραγούδι, αρχαία γευσιγνωσία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το βραβείο καλύτερης ταινίας για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση απέσπασε η ταινία «Κοίταξέ με», θέμα της οποίας είναι η προσπάθεια μιας κοπέλας να κεντρίσει ερωτικά το ενδιαφέρον ενός συμμαθητή της, που μοιάζει απορροφημένος στο δικό του κόσμο.

Το δεύτερο βραβείο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση απονεμήθηκε στις ταινία «Χρονογραμμή», που δημιούργησαν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βαρνάβα και για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξ ημισείας στις ταινίες «Ηρώ» (εσπερινό γυμνάσιο – Λύκειο της Κω) και «Σκιές» (5ο Λύκειο Καβάλας).

Ο κεντρικός άξονας στην «Χρονογραμμή» είναι η αθωότητα της παιδικής ηλικίας και το ερώτημα εάν αυτή αλλάζει με τον χρόνο: τα παιδιά μπορούν να παραμείνουν παιδιά σε όλες τις εποχές;

Στην «Ηρώ» θίγεται το πρόβλημα των ναρκωτικών: η Ηρώ της ταινίας προσπαθεί να βοηθήσει τον Γιάννη στο μεγαλύτερο πρόβλημα της ζωής του.

Το θέμα στις «Σκιές» είναι η ενδοσχολική βία και πιο συγκεκριμένα μια μεταφορική εξέλιξη των συνεπειών της ενδοσχολικής βίας μέσα από τα μάτια ενός θύματος.

Η «Επόμενη μέρα» του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας απέσπασε το τρίτο βραβείο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Εκεί ο θεατής παρακολουθεί τις αλλαγές που επιφέρει ένα ατύχημα στη ζωή του Αλέξανδρου. Ο μικρός ήρωας αρχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα όχι μόνο πρόσβασης αλλά και αποδοχής. ’Έτσι αποφασίζει μαζί με τους συμμαθητές του, αντί να δεχτούν τον κόσμο έτσι όπως είναι, να πάρουν στα χέρια τους την κατάσταση και να κάνουν κάτι για αυτό.

Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 3ο βραβείο απονεμήθηκε στην ταινία «Η πρώτη αγάπη» από το Γυμνάσιο Καρλοβασίων Σάμου: Η Αφροδίτη περιμένει κάθε μέρα ανυπόμονα να τελειώσει το σχολείο για να επικοινωνήσει μέσω Facebook με το αγόρι της. Ο Γιώργος και η Ζωή συναντιούνται τυχαία και ερωτεύονται με την πρώτη ματιά. Δύο παράλληλες ιστορίες νεαρών εφήβων που ερωτεύονται για πρώτη φορά και ομολογούν πως «η πρώτη αγάπη» δεν ξεχνιέται ποτέ… Εννοούν όμως το ίδιο;

«Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είναι έμπρακτα κοντά σας, είμαστε κοντά στα παιδιά όλο το 24ωρο», ήταν το μήνυμα που θέλησε να στείλει, κατά την απονομή, ο Μανώλης Σφακιανάκης, επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι μικροί δημιουργοί δεν τιμήθηκαν, όμως, μόνο για τις επιδόσεις τους στην μυθοπλασία, αλλά και για τη δημιουργία πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης, καθώς και για τη δημιουργία αφίσας.

Τα σχολεία που επέλεξαν να δημιουργήσουν τη δική τους μουσική σύνθεση ξεπέρασαν τα 50 – είτε αυτή ήταν ένα απλό μουσικό χαλί, που έντυνε τις σκηνές και τα πλάνα της ταινίας ή ένα ολοκληρωμένο τραγούδι που τραγούδησαν και οι ίδιοι οι μαθητές δημιουργοί.

Το 1ο βραβείο πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης απονεμήθηκε, για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο 4ο Δημ. Σχολείο Ελληνικού για την ταινία «Από καρδιάς», ενώ, για δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 1ο Βραβείο μουσικής σύνθεσης απονεμήθηκε στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο (με λυκειακές τάξεις) της Σύμης για την ταινία που φέρει το τίτλο «Ουτοπία».

Στην κατηγορία της αφίσας, τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο το 16ο Δημ. Σχολείο Κατερίνης για την ταινία «Αβγώ». Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση το βραβείο απονεμήθηκε ισότιμα σε τρεις ταινίες: Στην «Αόρατη Δύναμη Αγάπης» από το Γέννειο ΓΕΛ Πάτμου, στις «Διαδρομές της βίας» από το 1ο ΕΠΑΛ Κιάτου και στην ταινία «Free Mind» από τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη.

Την τιμητική της, ωστόσο, δεν είχε μόνο η μυθοπλασία, αλλά και η τεκμηρίωση (ντοκιμαντέρ).

Σε αυτήν την κατηγορία, το πρώτο βραβείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση απονεμήθηκε στο 3ο Δημ. Σχολείο Ιεράπετρας για την ταινία «Μαγειρεύοντας με τον Μίνωα», θέμα της οποίας είναι μια διαδρομή Γεύσης και Πολιτισμού μέσα από μινωικά μονοπάτια. Το παρελθόν συναντάει το παρελθόν και γεύεται φακές, δενδρολίβανο, κουνέλι, ρίγανη, κόλιανδρο, κρητική πίτα.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 1ο βραβείο ταινιών τεκμηρίωσης απονεμήθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ Άργους για την ταινία τους «Τι θα ήμασταν πες μου… χωρίς τα τραγούδια», η οποία είναι μια περιήγηση στον κόσμο του τραγουδιού και τα αισθήματα ελπίδας που γεννά.

Στην κατηγορία κινουμένων σχεδίων βραβεύθηκε η ταινία «Το άρωμα των λουλουδιών» του δημοτικού σχολείου Κατσικά. Οι μαθητές του σχολείου εντοπίζουν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στη φύση και τα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν από την αρνητική επίδραση που αυτές ασκούν στα διάφορα οικοσυστήματα. Το ομώνυμο βιβλίο της Αναστασίας Περιστεράκη – Ψυχογιού λειτουργεί ως σενάριο του animation.

Εύφημος μνεία και τιμητική διάκριση απονεμήθηκε, τέλος, σε δύο σχολεία της ομογένειας: στην Αχιλλοπούλειο Σχολή του Καΐρου (Δημοτικό σχολείο) και στην Αμπέτειο Σχολή Καΐρου (Γυμνάσιο-Λύκειο), για τη συστηματική και δυναμική συμμετοχή των μαθητών τους. Τα δύο σχολεία έστειλαν 5 ταινίες: «Ο πλησίον», «Χριστουγεννιάτικη διάρρηξη» , «Αχ, αυτή… η Αντριάννα στο Δημοτικό!», «ΤΣΑΚ», «All that, doesn’t glitter».

Τον ρόλο οικοδέσποινας στην εκδήλωση απονομής των μαθητικών Οσκαρ είχε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Δώρα Αναγνωστοπούλου.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου