Κατάληψη στο προξενείο της Στουτγκάρδης για τον κίνδυνο λουκέτου στο ελληνικό λύκειο

Τελευταία ενημέρωση: 2016-10-14, 13:12:06
Κατάληψη στο προξενείο της Στουτγκάρδης για τον κίνδυνο λουκέτου στο ελληνικό λύκειο

Συμβολική κατάληψη του ελληνικού προξενείου στη Στουτγκάρδη πραγματοποίησαν την Τετάρτη, μαθητές του ελληνικού γενικού λυκείου Στουτγκάρδης, που μαζί με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, αλλά και με εκπροσώπους της τοπικής ΕΛΜΕ για να διαμαρτυρηθούν για το επικείμενο λουκέτο του σχολείου τους.

Σύμφωνα με τους μαθητές και τους γονείς τους, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης δεν έχει μεριμνήσει ώστε να δοθούν τα απαιτούμενα κονδύλια για την λειτουργία του σχολείου, αλλά και για την κάλυψη των θέσεων των καθηγητών με αποτέλεσμα οι μαθητές της Γ’ τάξης Λυκείου να μην έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους.







Ο Έλληνας πρόξενος υποδέχτηκε τη συμβολική αυτή κατάληψη ενώ οι μαθητές σε ανακοινωσή τους ανέφεραν ότι προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τον υφυπουργό παιδείας της Ελλάδας και σημείωσαν: «Θέλουμε τα ΜΜΕ να μας βοηθήσουν να λύσουμε τα προβλήματα μας γιατί αλλιώς κινδυνεύει να κλείσει το μοναδικό λύκειο στην Στουτγκάρδη και έτσι όλοι οι μαθητές να μείνουν χωρίς απολυτήριο». 

Τα προβλήματα , όπως υπογραμμίζει το 15μελές προεδρείο των μαθητών είναι: Η έλλειψη καθηγητών για όλα τα μαθήματα με αποτέλεσμα η 3η Λυκείου να μην έχει ξεκινήσει τη στιγμή που αυτή τη χρονιά δίνουν πανελλαδικές και φυσικά η έλλειψη χρημάτων με τις οποίες θα πληρώνονταν οι υποχρεώσεις του σχολείου.  

Μαθητές που μίλησαν το protothema δήλωσαν: «Θα πρέπει ο υπουργός κ. Φίλης ή όποιος άλλος είναι υπεύθυνος να γνωρίζει πως για εμάς δεν είναι απλά ένα κτήριο που το κλειδώνεις και το ξεκλειδώνεις όποτε θέλεις. Είναι το κτήριο "του μέλλοντος μας". Είναι το κτήριο από το οποίο θα πάρουμε αυτό το "χαρτί" που θα μας συνοδέψει στο μέλλον της ζωής μας. Δεν παίζεις με πιόνια από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που παίζεις με τα παιδιά σου τα απογεύματα. Παίζεις με ψυχές αθώων ανθρώπων που θέλουν να χτίσουν το μέλλον τους στα ελληνικά πανεπιστήμια της Ελλάδας παίρνοντας ένα ελληνικό απολυτήριο από μια ξένη χώρα που εξαιτίας σου ξενιτεύτηκαν σε αυτήν.  Με αυτόν τον τρόπο όμως με το να κλείσεις τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μείνουν εδώ τα προσφυγόπουλα της χώρας σου και να γίνουν ανειδίκευτοι εργάτες της Γερμανίας».







Επιστολή στον υπουργό έστειλε και η ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στην οποία αναφέρει: 

«Αξιότιμε κύριε υπουργέ, Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας απευθύνεται σε εσάς προκειμένου να εκφράσει την αγωνία των εκπαιδευτικών της περιοχής μας για τις τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων που παρατηρούνται στην περιοχή μας.Δύο σχεδόν μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων πολλές θέσεις εκπαιδευτικών (περίπου το 14% του συνόλου) παραμένουν κενές με αποτέλεσμα τα σχολεία στην κυριολεξία να υπολειτουργούν. Για ακόμα μια χρονιά, με περικοπές ωρών και συμπτύξεις τμημάτων (στο λύκειο του Ντύσσελντορφ λειτουργεί τμήμα  κατεύθυνσης με 37 μαθητές), οι εκπαιδευτικοί της περιοχής προσπαθούν να διαχειριστούν τα αποτελέσματα της αδυναμίας του Υπουργείου να στελεχώσει άμεσα τα σχολεία με τον απαραίτητο αριθμό καθηγητών. Την ίδια στιγμή, οι λίστες των προς απόσπαση εκπαιδευτικών σε πολύ βασικές ειδικότητες (π.χ. μαθηματικοί) έχουν εξαντληθεί μετά από το -συνηθισμένο τα τελευταία χρόνια- φαινόμενο των μαζικών ανακλήσεων.  Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά υπάρχουν και οι γνωστοί “καλοθελητές” που με τη καταγγελτική μανία που τους διακρίνει και το μένος που τρέφουν απέναντι στους εκπαιδευτικούς  και στα σχολεία της περιοχής μας, κατασκευάζουν  καταγγελίες για δήθεν “ασυνείδητη κατασπατάληση δημοσίου χρήματος” και αναφέρονται , εκτός των άλλων, σε  λειτουργία  σχολείων (Γυμνάσιο Λύκειο Κολωνίας) δήθεν με 29 μαθητές  (ο πραγματικός αριθμός είναι 70) και 15 εκπαιδευτικούς.







Η ευθύνη για την πραγματικά δύσκολη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί βαραίνει αποκλειστικά το Υπουργείο, το οποίο - παρά τις συνεχείς παραινέσεις και προτροπές μας- τα τελευταία δύο χρόνια εμμένει στην απόφασή του:

α) να μην επιτρέπεται η παράταση της απόσπασης στους συναδέλφους που επιθυμούν να υπηρετήσουν στο εξωτερικό πέραν της πενταετίας  λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές αποδοχές τους στην Ελλάδα. Κατ’ αυτό τον τρόπο εξαλείφεται μια κατηγορία εκπαιδευτικών που εδώ και χρόνια εξασφάλιζε ότι τα σχολεία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με τα λιγότερα δυνατά κενά και το μικρότερο δυνατόν κόστος.

β) να αρνείται να επιμηκύνει για άλλα δύο έτη (τρία έτη συν δύο ακόμη αν ο εκπαιδευτικός επιθυμεί παράταση της απόσπασής του) τη χορήγηση επιμισθίου, κάτι το οποίο όπως σας έχουμε αναφέρει  αποτελεί αφ ενός κίνητρο στους εκπαιδευτικούς για να αποσπαστούν στο εξωτερικό (ελαχιστοποίηση των ανακλήσεων ιδιαίτερα στις βασικές ειδικότητες), αφ ετέρου αποτελεί συγκριτικά τη λιγότερο δαπανηρή λύση στις δύσκολες εποχές που η πατρίδα μας βιώνει.

γ) να μη συντάσσεται εναλλακτικός πίνακας Γ παράτασης της απόσπασης με επιμίσθιο για ένα χρόνο, που να αφορά τις ειδικότητες  που παρουσιάζουν μόνιμες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς (μαθηματικοί κλπ) και έχουν συμπληρώσει τριετία με επιμίσθιο , ο οποίος να ενεργοποιείται αμέσως μετάτην εξάντληση των πινάκων Α και Β , ώστε οι κενές θέσεις να καλύπτονται άμεσα.

Κύριε υπουργέ, Σας διαβεβαιώνουμε ότι πραγματοποιούμε τεράστιες προσπάθεις σε καθημερινή βάση για την προάσπιση της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης βιώνοντας καθημερινά τα ιδιαίτερα προβλήματα , κοινωνικά και οικονομικά που δημιουργούνται όταν εργάζεσαι μακριά από την πατρίδα.

Απόδειξη των λόγων μας είναι οι πρόσφατες επιτυχίες των μαθητών μας στις Πανελλήνιες εξετάσεις των ομογενών όπου τα αποτελέσματα στην περιοχή μας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Οι νέοι φοιτητές θα σπουδάσουν στα Ελληνικά πανεπιστήμια (στη μεγάλη τους πλειοψηφία) με ότι πολύ σπουδαίο σημαίνει αυτό για τη χώρα μας. Γνωρίζοντας εν τέλει το ειλικρινές ενδιαφέρον σας για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση σας καλούμε  να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες  προκειμένου να στελεχωθούν επαρκώς τα σχολεία μας  ώστε να συνεχιστεί στο μέλλον απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία».

(protothema.gr)

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
1
=