ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπ. Ναυτιλίας: Μέτρα για την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία

υπ-ναυτιλίας-μέτρα-για-την-προσέλκυση-102419
Μέτρα για την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία σχεδιάζει η κυβέρνηση προκειμένου να ενισχύσει το νηολόγιο.
Το Υπουργείο είναι έτοιμο να παρουσιάσει την πολιτική για την απλοποίηση των διαδικασιών νηολόγησης πλοίων, προκειμένου άμεσα να προσελκύσει η Ελλάδα περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία σημαία αλλά και να επιλέξει την Ελλάδα ως κομβικό σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων τους, ξένες ναυτιλιακές εταιρείες.
«Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργούμε Ειδική Υπηρεσία Μίας Στάσης (One-stop-shop) στο Υπουργείο και ενοποιούμε όλες οι εσωτερικές διαδικασίες των επιμέρους αιτήσεων για απλοποίηση και επιτάχυνση όλης της διαδικασίας σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία. Παρουσιάζουμε e-Νηολόγιο, ώστε όλη η διαχείριση να γίνεται ηλεκτρονικά, δράση που σκοπεύουμε να επεκτείνουμε κατά το δυνατόν σε περισσότερους τομείς. Αυτονόητα θα μου πείτε, ναι, αλλά μη πραγματοποιηθέντα» επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης
Η αξιολόγηση και η υποβολή προτάσεων για τον εξορθολογισμό της υφισταμένης διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς και του θεσμικού πλαισίου νηολόγησης πλοίων σε συνάρτηση με την υφισταμένη εθνική νομοθεσία αποτελεί το πλαίσιο συζήτησης.
Από το 2013 η ελληνική κυβέρνηση θα είναι σε θέση να εγγυηθεί τη λειτουργία του νέου πλαισίου λειτουργίας του ελληνικού νηολογίου ώστε να μπορέσει να πείσει κυρίως τους Έλληνες πλοιοκτήτες να φέρουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο. Πρόκειται για δέσμευση που είχε δώσει στον πρόεδρο, Χαράλαμπο Φαφαλιό, και στα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee) ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Επισημαίνεται ότι πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Με βάση τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) που αφορούν σε πλοία μεγαλύτερα των 1.000 gt, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα νηολόγια της Ελλάδος, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, των Μπαχαμών και της Κύπρου.

protothema.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου