ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μειώσεις και τα νέα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού» – Δείτε τη λίστα με τις τιμές

οι-μειώσεις-και-τα-νέα-προϊόντα-στο-κα-855303

Αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα www.e-katanalotis.gov.gr οι νέες λίστες με τα προϊόντα που περιλαμβάνονται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Δείτε εδώ τις νέες τιμές ανά σούπερ μάρκετ

Από σήμερα, Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2021, εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» νέα προϊόντα, όπως αυτά για τους διαβητικούς, ενώ διευρύνονται και υπάρχουσες κατηγορίες στην κατεύθυνση της κάλυψης περισσότερων αναγκών για τους καταναλωτές.

Όπως έχει ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων το αμέσως προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί και το «γιορτινό καλάθι».

Σε ό,τι αφορά στο «καλάθι του νοικοκυριού» περιλαμβάνονται, πλέον, οι κατηγορίες «γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για κατανάλωση από διαβητικούς» όπως είναι η στέβια αλλά και άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας καθώς και τα προϊόντα βρώμης. Παράλληλα, διευρύνεται η κατηγορία των «κατεψυγμένων λαχανικών» με πρόβλεψη να υπάρχουν δύο προϊόντα από τις κατηγορίες «αρακάς», «μπάμιες» και «φασολάκια».

Πάντως, σημειώνεται ότι ήδη στο καλάθι, από την έναρξη του μέτρου, περιλαμβάνονται πέντε κατηγορίες τροφίμων κατάλληλες για διαβητικούς αλλά και καταναλωτές με άλλα διατροφικά προβλήματα, όπως φρέσκο γάλα με χαμηλά λιπαρά, γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά, τυρί με χαμηλά λιπαρά, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα ένταξη και άλλων ειδών που αφορούν καταναλωτές με δυσανεξία σε κάποια συστατικά όπως λακτόζη και γλουτένη.

Παράλληλα φαίνεται απ’ τα προκαταρκτικά στοιχεία που κοινοποίησε χθες το βράδυ ο υπ. Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης πως αυξάνεται το ισοζύγιο των προϊόντων των οποίων η τιμή ακολουθεί πτωτική πορεία έναντι αυτών που παρουσιάζουν αυξήσεις.

Συγκεκριμένα από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή ανά κατηγορία ανά αλυσίδα, τα 192 μειώθηκαν, τα 43 αυξήθηκαν ενώ τα υπόλοιπα διατηρούν την ίδια τιμή. Αναλυτικότερα στοιχεία αναμένεται να δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάρτησης και των τελευταίων λιστών νωρίς το πρωί.

Τόσο το γεγονός ότι οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στη λίστα αυξάνονται, όσο και το ότι καταγράφεται μία τάση αποκλιμάκωσης των τιμών σε προϊόντα της λίστας λόγω των προσφορών δείχνουν ότι το “καλάθι” πλέον αρχίζει να “εργαλειοποιείται” απ’ τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ αυξάνοντας λίγο περισσότερο τον ανταγωνισμό. Κι αυτό καθώς φαίνεται απ’ τη διαχείριση του μέτρου που οι ίδιες κάνουν τις τελευταίες εβδομάδες στην προσπάθεια να διατηρήσουν τη σύνδεση τους με τον καταναλωτή και παράλληλα να εμφανίσουν το επικοινωνιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι στα προϊόντα του καλαθιού, συγχωνεύονται οι κατηγορίες «σερβιέτες» και «ταμπόν», ενώ διαγράφεται η κατηγορία «τσάι ή χαμομήλι». Τέλος, υπενθυμίζεται ότι από την 1η Δεκεμβρίου όλες οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο καλάθι έχουν λάβει οδηγίες να εναρμονιστούν με την απόφαση του υπουργείου αναφορικά με τις ειδικές σημάνσεις στα ράφια, ενώ θα υπάρχουν και πρόστιμα εάν η σήμανση δεν είναι σωστή.

Το φαινόμενο της εντός ημέρας μείωσης

Τόσο το γεγονός ότι οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στη λίστα αυξάνονται, όσο και το ότι καταγράφεται μία τάση αποκλιμάκωσης των τιμών σε προϊόντα της λίστας λόγω των προσφορών δείχνουν ότι το “καλάθι” πλέον αρχίζει να “εργαλειοποιείται” απ’ τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ αυξάνοντας λίγο περισσότερο τον ανταγωνισμό. Κι αυτό καθώς φαίνεται απ’ τη διαχείριση του μέτρου που οι ίδιες κάνουν τις τελευταίες εβδομάδες στην προσπάθεια να διατηρήσουν τη σύνδεση τους με τον καταναλωτή και παράλληλα να εμφανίσουν το επικοινωνιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Γι αυτό εξάλλου και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται και το εξής φαινόμενο, όπως έγραφε νωρίτερα το protothema.gr. Μετά την αρχική κοινοποίηση των λιστών κάθε Τετάρτη πρωί και αφού αυτές έχουν αναρτηθεί στην ειδική πλατφόρμα, η πλειοψηφία των αλυσίδων προχωρούν σε τροποποίηση τιμών μέσα στην ημέρα (σσ η νομοθετική ρύθμιση τους δίνει τη δυνατότητα μόνο της μείωσης) σε ορισμένους ιδιαίτερα ταχυκίνητους κωδικούς προϊόντων. Η μέρα επίσης δεν είναι τυχαία, αφού οι αλυσίδες συνεχίζουν στην πλειοψηφία τους να δημοσιοποιούν κάθε Πέμπτη το νέο φυλλάδιο προσφορών.

Αυτό γίνεται κυρίως σε προϊόντα είτε ιδιωτικής ετικέτας, στα οποία οι αλυσίδες έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους αλλά και έλεγχο σε κόστος, αποθέματα κοκ είτε σε προϊόντα για τα οποία έχει υπάρξει ήδη συμφωνία με τον προμηθευτή για συγκεκριμένες προσφορές.

Οι αλυσίδες με ιδιωτική ετικέτα πάντως εξακολουθούν να έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη συνολική αξία του «καλαθιού» που παρουσιάζουν. Δεν είναι τυχαίο πως σταθερά συγκεκριμένη αλυσίδα hard discounter εξακολουθεί να παρέχει το πιο φθηνό σε αξία καλάθι ενώ τις τελευταίες εβδομάδες αλυσίδες που χρησιμοποίησαν στην αρχή πολλά επώνυμα προϊόντα, πλέον να κάνουν στροφή κι αυτές προς την ιδιωτική ετικέτα. Γι αυτό επίσης δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το ακριβότερο “καλάθι” παρουσιάζουν σήμερα εταιρείες που δεν διαθέτουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως είναι οι δύο ψηφιακές πλατφόρμες και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ που εφαρμόζουν το μέτρο!

Πηγή: protothema.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου