ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλη μείωση των ελλειμμάτων του ΟΑΣΑ το 2011

μεγάλη-μείωση-των-ελλειμμάτων-του-οασ-307129

Στα 61,6 εκατ. ευρώ οι οφειλές των υπουργείων

Λιγότερο από 78 εκατ. ευρώ (από 278 εκατ. ευρώ το 2010), θα είναι τελικά το έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής για το 2011, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που εξασφάλισε «Το Βήμα της Κυριακής», τα οποία δείχνουν πτώση των ελλειμμάτων κατά 72% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Εάν τα υπουργεία ήταν συνεπείςι στις υποχρεώσεις τους προς τις δημόσιες μεταφορές, τότε το έλλειμμα θα ήταν μόλις 16 εκατ. ευρώ, ποσό που κρίνεται αμελητέο σε σχέση με το συγκοινωνιακό έργο που παράγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας.

Στα οικονομικά αποτελέσματα του 2011 δεν έχουν συμπεριληφθεί οι οφειλές των υπουργείων Παιδείας, Εργασίας, Υγείας, Προστασίας του Πολίτης και Εθνικής Άμυνας, οι οποίες έφτασαν το 2011 τα 61,6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών που επικαλείται η εφημερίδα, στα οικονομικά στοιχεία του 2011 παρουσιάζεται διαρκής αυξητική τάση στα έσοδα, ενώ παράλληλα περιορίζεται το κόστος των εταιριών.

Όπως αναφέρουν, η ετήσια αύξηση των εσόδων προσεγγίζει το 11% σε σύγκριση με το 2010, παρόλο το 2011 καταγράφηκαν σημαντικές απεργιακές κινητοποιήσεις.

Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι καταγράφεται βελτίωση σε υπερθετικό βαθμό των εξόδων και των δαπανών λειτουργίας των μεταφορικών ΔΕΚΟ, καθώς η μεσοσταθμική μείωση του κόστους λειτουργίας έφτασε το 22% σε σχέση με το 2010.

Έτσι, όπως εξηγούν, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η αύξηση των εσόδων σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση στα έξοδα λειτουργίας οδήγησε σε συρρίκνωση του ελλείμματος, η οποία έφτασε το 2011 το 72%, σε σύγκριση με το 2010.

Και, μάλιστα, όπως λένε, όλα αυτά έγιναν σε συνθήκες χρηματοπιστωτικής ασφυξίας, καθώς η κρατική επιδότηση ή ο τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε κατά 60% σε σχέση με το 2010 και κατά 70% σε σύγκριση με το 2009.

Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι, ενώ κατά τα έτη 2009 και 2010, η υστέρηση των εσόδων έναντι των δαπανών λειτουργίας προσέγγιζε τα 337 και 278 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, το 2011 έφτασε μόλις τα 77 εκατομμύρια ευρώ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου