ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγκ. Μέρκελ: «Καταστροφική τυχόν έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη»

αγκ-μέρκελ-καταστροφική-τυχόν-έξοδο-334600

Μεγαλύτερο ποσοστό από τα έσοδα των διοδίων των αυτοκινητοδρόμων θα δώσει η ελληνική κυβέρνηση στις εταιρείες κατασκευής,, δήλωσε ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Χορστ Ράιχενμπαχ.

Η Γερμανίδα καγκελάριος, Άγκελα Μέρκελ, εκτίμησε πως θα ήταν «καταστροφικό» να επιτραπεί στην Ελλάδα να εγκαταλείψει την ευρωζώνη, που θα γινόταν «απίστευτα εξασθενημένη», σε μια τηλεοπτική συνέντευξη στο BBC η οποία θα μεταδοθεί τη Δευτέρα.

«Έχουμε πάρει την απόφαση να ανήκουμε σε μια νομισματική ένωση. Είναι μια απόφαση όχι μόνο νομισματική, αλλά επίσης πολιτική», δηλώνει η Άγκελα Μέρκελ, οι δηλώσεις της οποίας είναι μεταφρασμένες στα αγγλικά. «Θα ήταν καταστροφικό αν λέγαμε σε μία από τις χώρες που έχει αποφασίσει να είναι μαζί μας: ’Δεν σας θέλουμε πια’», πρόσθεσε.

«Εξάλλου οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αναρωτιούνται: Ποιος θα είναι ο επόμενος; Η ευρωζώνη θα γινόταν απίστευτα εξασθενημένη», συνέχισε. Πρόσθεσε πως η Ελλάδα, που ήταν το αντικείμενο δύο ευρωπαϊκών σχεδίων διάσωσης, έχει μπροστά της ένα «μακρύ και δύσβατο δρόμο» αλλά θα ήταν ένα «τεράστιο πολιτικό λάθος να επιτραπεί στην Ελλάδα» να εγκαταλείψει το ευρώ.

«Η κατάσταση είναι πολύ τεταμένη. Η Ευρώπη, και ιδίως η ευρωζώνη, είναι σε κρίση. Η κρίση αυτή είναι η συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και έχει προκαλέσει συζητήσεις πολύ σκληρές σε πολλές χώρες», πρόσθεσε η Άγκελα Μέρκελ, όταν ρωτήθηκε για την ανάδυση ενός αντι-γερμανικού αισθήματος στην Ελλάδα. «Έχουμε θυελλώδεις συζητήσεις στα κοινοβούλιά μας και χρησιμοποιούμε σκληρές λέξεις», δήλωσε. Όμως «ευτυχώς έχουμε μάθει να επιλύουμε τις διαμάχες μας ειρηνικά».

Η Άγκελα Μέρκελ επαναβεβαίωσε επίσης την υποστήριξή της στην παρουσία της Βρετανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρά την άρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον να ενταχθεί στο νέο ευρωπαϊκό δημοσιονομικό σύμφωνο. «Η Βρετανία πρέπει να γνωρίζει πως στη Γερμανία θέλουμε μια Βρετανία ισχυρή μέσα στην ΕΕ, είναι κάτι το οποίο πάντα επιθυμούσαμε και πάντα θα επιθυμούμε», είπε.

Δηλώσεις Ράιχενμπαχ για τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους

Μεγαλύτερο ποσοστό από τα έσοδα των διοδίων των αυτοκινητοδρόμων θα δώσει η ελληνική κυβέρνηση στις εταιρείες κατασκευής, καθώς η κυκλοφορία των οχημάτων έχει περιοριστεί, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα και «να μην βγαίνουν οι οικονομικοί υπολογισμοί των εταιρειών», δήλωσε ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χορστ Ράιχενμπαχ σε συνέντευξη που παραχώρησε στον γερμανικό τηλεοπτικό σταθμό ZDF.

Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Ράιχενμπαχ επισημαίνει ότι η συμφωνία δεν αναμένεται να έχει επιτευχθεί πριν από το καλοκαίρι, «δεδομένου ότι τον Μάιο θα προκύψει από τις εκλογές νέα κυβέρνηση, αλλά σπεύδει να τονίσει ότι μια αποτυχία θα έπληττε πολλές ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της οδοποιίας και απασχολούν 30.000 εργαζόμενους. Σημειώνει δε ότι η Ομάδα του, σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, επεξεργάζεται σχέδιο που θα περιορίζει τους κινδύνους για τους πιθανούς επενδυτές.

Απαντώντας σε ερώτηση, σχετικώς με το εάν η δουλειά του έχει γίνει πιο δύσκολη λόγω του αντιγερμανικού κλίματος στην Ελλάδα, ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης, εξηγεί ότι τώρα το έργο της Ομάδας αναγνωρίζεται περισσότερο, ενώ τονίζει ότι ο ίδιος δεν δέχθηκε ποτέ άμεση σωματική ή φραστική απειλή.

Ο κ. Ράιχενμπαχ αναφέρεται πάντως στην επιτυχία της ελληνικής κυβέρνησης να αυξήσει τα έσοδά της από οφειλές φόρων και την αποδίδει στην διαμόρφωση κεντρικής δομής στις Εφορίες και στον σχεδιασμό ως προς το πόσοι έλεγχοι θα γίνουν και πόσα έσοδα αναμένονται.

«Στο παρελθόν δεν συνέβαινε αυτό. Φέτος υπολογίζεται ότι θα εισπραχθούν 2 δισ. από οφειλές προηγούμενων ετών», δηλώνει και κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις κλείνουν καθημερινά, ο κ. Ραιχενμπαχ κάνει λόγο για αδιέξοδο, καθώς και οι τράπεζες βρίσκονται σε δεινή θέση. Επισημαίνει ωστόσο ότι οι τράπεζες «δεν θέτουν στη διάθεση των επιχειρήσεων τα διαθέσιμα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρήματα με τη μορφή δανείων και συχνά ζητούν εγγυήσεις πάνω από το πραγματικό ποσό της πίστωσης».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου