ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΕΠΕ: Αυτά είναι τα κόλπα των επιτηδείων με τα καύσιμα

σεεπε-αυτά-είναι-τα-κόλπα-των-επιτηδεί-344983

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), ανακοίνωσε στη διάρκεια εκδήλωσης – συνάντησης των μελών του συνδέσμου με δημοσιογράφους, τις θέσεις του για τα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου των καυσίμων αλλά και τις προτάσεις του για την αντιμετώπισή τους.

Όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος, ένα από τα κυριότερα προβλήματα του Κλάδου συνεχίζει να είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα. «Tο τελευταίο διάστημα, με τη δραστηριοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουν νομοθετηθεί – αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα – και παράλληλα να ενισχυθούν κατάλληλα οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε να προχωρήσουν σε ουσιαστικούς ελέγχους της αγοράς», αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ.

Για να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα μέτρα για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα (συστήματα εισροών / εκροών, GPS, κλπ,) θεωρείται απαραίτητο να οριστεί ένας Φορέας που θα έχει όλη την ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου καθώς και ένα Στέλεχος με αποφασιστικές αρμοδιότητες, ως υπεύθυνος Συντονιστής / Διαχειριστής του όλου προγράμματος (Project Manager). Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και γενικά της παρανομίας στην Αγορά Καυσίμων – δεν είναι υπόθεση μόνο μιας Υπηρεσίας της ΑΑΔΕ και των ικανών στελεχών της – αλλά όλης της Πολιτείας και ιδιαίτερα των αρμόδιων Υπηρεσιών και των ελεγκτικών μηχανισμών.

Για το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καύσιμων, ο ΣΕΕΠΕ τονίζει ότι μετά από δέκα χρόνια από τη θέσπισή του, το σύστημα αυτό δεν λειτουργεί ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά, ώστε κατά συνέπεια να μην μπορεί να γίνουν σωστοί έλεγχοι για το καύσιμο που εισάγεται ή εξάγεται στη δεξαμενή. Το κύριο πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι το σύστημα μπορεί αυθαίρετα να επαναλειτουργήσει, χωρίς να είναι ανάγκη να τεκμηριωθεί η αιτία διακοπής του. Σημειώστε ότι ο πρατηριούχος ή ο εγκαταστάτης δεν ελέγχονται για την αιτία διακοπής ή επαναλειτουργίας του συστήματος.

Τι προτείνει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων

  • Αναβάθμιση των υποδομών της ΑΑΔΕ και της ΓΓΠΣ με κατάλληλο εξοπλισμό (hardware), σύγχρονο και ολοκληρωμένο λογισμικό (software) και στελεχιακό δυναμικό, ώστε να καταστεί εφικτός ο έλεγχος των σημάτων (alarms).
  • Να εκδοθεί με πληρότητα η απαιτούμενη νομοθεσία για την εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών για το υπόλοιπο τμήμα της λογιστικής αλυσίδας (φορολογικές αποθήκες – μεταφορά).
  • Να εξεταστεί σοβαρά η συνεργασία με ιδιωτικό τομέα για την εφαρμογή του πλήρους συστήματος παρακολούθησης και διασταύρωσης στοιχείων, καθώς και των σημάτων (alarms).
  • Θα πρέπει τα καύσιμα που εξάγονται από τη φορολογική αποθήκη να συνοδεύονται από τιμολόγιο με τα ΑΜΔΙΚΑ των δεξαμενών για τις οποίες προορίζονται, προκειμένου να υπάρχουν όλα τα στοιχεία διακίνησης των καυσίμων/της λογιστικής αλυσίδας (σε συνδυασμό και με τα στοιχεία από τα GPS).

[ethnos.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου