Κίνητρα για την αγορά «καθαρών» αυτοκινήτων σχεδιάζει η κυβέρνηση

Τελευταία ενημέρωση: 2019-09-22, 16:22:30
Κίνητρα για την αγορά «καθαρών» αυτοκινήτων σχεδιάζει η κυβέρνηση

Σχέδιο για φοροελαφρύνσεις σε όσους χρησιμοποιούν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας αλλά και απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων με ταυτόχρονα κίνητρα αγοράς νέων, στο πρόγραμμα της κυβέρνησης

Κίνητρα για την αγορά νέων, «καθαρών» σε ρύπους αυτοκινήτων θα δώσει η κυβέρνηση με νέο πρόγραμμα, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος.

«Δίνουμε κίνητρα να αντικαταστήσει το ενεργειακά παλιό του αυτοκίνητο που επιβαρύνει το περιβάλλον», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βεσυρόπουλος στον ΣΚΑΪ.
 
«Έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για “απόσυρση” με κίνητρα για τους πολίτες να αποσύρουν αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας και να πάρουν αυτοκίνητα καθαρά», εξήγησε ο κ. Βεσυρόπουλος.

Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει φοροελαφρύνησεις και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας για νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα. Θα αφορά κυρίως τα ηλεκτροκίνητα διότι στόχευση του υπουργείου είναι οι μηδενικοί ρύποι.
 
Επιπλέον, κίνητρα θα παρέχονται και για άλλα καύσιμα ενώ κάτω από την ομπρέλα των νέων ρυθμίσεων θα μπουν και τα εταιρικά αυτοκίνητα. Στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα, σε περίπτωση χρήσης ηλεκτροκίνητων, όπως τόνισε ο κ. Βεσυρόπουλος, ενδέχεται ο φόρος να είναι μηδενικός.

Τα κίνητρα αγοράς νέου «καθαρού» αυτοκινήτου

Αναφερθείς στα κίνητρα αγοράς «καθαρού» αυτοκινήτου, ο κ. Βεσυρόπουλος είπε ότι θα περιλαμβάνει:

Μειωμένα τέλη ταξινόμησης
Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας
Μειωμένος ή ακόμη και μηδενικός φόρος για εταιρική χρήση του νέου αυτοκινήτου

Το πρόγραμμα κινήτρων «θα νομοθετηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα», διευκρίνισε ο υφυπουργός.
 
 
 
 
Το παλαιό πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων 

Το ελληνικό δημόσιο έδινε στο παρελθόν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων. Τότε το μέτρο απόσυρσης αυτοκινήτου αφορούσε αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2001.Το όφελος που κέρδιζε ο κάθε ιδιοκτήτης από την απόσυρση ήταν εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδιζε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.

Αναλυτικά: 

Το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:

-Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.

-Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.

-Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.

-Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.

 

 
 
 
 
 
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
2
=