Ηλεκτρονικό «μάτι» στην εφοδιαστική αλυσίδα αλκοολούχων ποτών αποκτά η ΑΑΔΕ

Τελευταία ενημέρωση: 2019-03-14, 10:26:32
Ηλεκτρονικό «μάτι» στην εφοδιαστική αλυσίδα αλκοολούχων ποτών αποκτά η ΑΑΔΕ

Την ηλεκτρονική πλατφόρμα «lotify», για την ιχνηλασιμότητα των αλκοολούχων ποτών, παρουσίασε σήμερα στο τελωνείο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η εκδήλωση έγινε από κοινού με το Συμβούλιο Παραγωγών και Εταιρειών Διακίνησης Αλκοολούχων Ποτών (ΣΠΕΔΑΠ) και την Ένωση Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδας (ΕΝΑΠΑΠΕ).

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «lotify» που θα μπορεί να ταυτοποιεί τον αριθμό παρτίδας (Lot Number) για το μεγαλύτερο όγκο εισαγόμενων και εξαγόμενων αλκοολούχων ποτών, θα αξιοποιηθεί πιλοτικά από τις ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και εν συνεχεία ως «εργαλείο» ελέγχου από το σύνολο των διωκτικών υπηρεσιών.

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γεώργιος Πιτσιλής ανάφερε πως η δωρεάν παραχώρηση της πλατφόρμας προς τις ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ αποτυπώνει αφενός την εμπιστοσύνη της αγοράς προς τις Υπηρεσίες μας, αφετέρου παρέχει έξυπνα και χρηστικά εργαλεία ελέγχου στη μάχη κατά της παραοικονομίας και του λαθρεμπορίου στον τομέα των αλκοολούχων ποτών.

Ο ίδιος τόνισε πως η πλατφόρμα«lotify» έχει σχεδιασθεί από ομάδα επιστημόνων με γνώση της ελληνικής αγοράς και των ιδιομορφιών της χώρας μας και υποστηρίζεται από την πλειονότητα των επιχειρήσεων του κλάδου και εξέφρασε την πεποίθηση πως η χρήση της πλατφόρμας από τις διωκτικές υπηρεσίες θα αποτελέσει ένα συμπληρωματικό μέσο ελεγκτικών επαληθεύσεων και ότι με την εξέλιξή της θα καλύψει το θέμα της ιχνηλασιμότητας στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας αλκοολούχων ποτών.

«Ίσως να ακούγεται οξύμωρο να παραχωρείται αφιλοκερδώς μια εφαρμογή σε υπηρεσίες δίωξης και ελέγχου. Όμως, πολύ εύστοχα οι Πρόεδροι και τα μέλη των Ενώσεων του κλάδου κατανόησαν ότι υπό την σημερινή οικονομική συγκυρία και τις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, οι δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας δεν συνδέονται αποκλειστικά με τους συντελεστές της φορολογίας ή με τις διαφημιστικές καμπάνιες των προϊόντων τους. Γι’ αυτό το λόγο επένδυσαν στην αποτροπή και στην αντιμετώπιση του αφανούς, κοινού ανταγωνιστή τους, που δεν είναι άλλος από την παραβατικότητα», σημείωσε ο κ. Πιτσιλής.

Ο επικεφαλής της φορολογικής διοίκησης σημείωσε πως η ΑΑΔΕ στρέφει όλες τις δυνάμεις της απέναντι σε φαινόμενα λαθρεμπορίας και φοροδιαφυγής, που στερούν δημόσια έσοδα, συρρικνώνουν την επιχειρηματική δραστηριότητα και προκαλούν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών.

Στη βάση αυτή απεκάλυψε πως για το 2019 έχουν προγραμματιστεί περισσότεροι από 15.000 τελωνειακοί έλεγχοι στα αλκοολούχα ποτά, ενώ υπογράμμισε πως από τα απολογιστικά στοιχεία του 2018 διαπιστώθηκαν περίπου 900 παραβάσεις σε 15.233 ελέγχους, ενώ κατασχέθηκαν σχεδόν 70.000 λίτρα αλκοολούχων προϊόντων.

«Από αυτά τα στοιχεία, είναι φανερό ότι πρέπει να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, να συνεργασθούμε με όλους τους φορείς και να βελτιώσουμε την μεθοδολογία μας κατά το στάδιο του έλεγχου για να έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο κ. Πιτσιλής προανήγγειλε εκπαιδευτική ημερίδα για τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ με θέμα τη χρήση της πλατφόρμας «lotify» και τις ελεγκτικές επαληθεύσεις στα αλκοολούχα ποτά.

[cnn.gr]
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
7
=