ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξοδεύουμε 5,1 δισ. το χρόνο για φροντιστήρια

ξοδεύουμε-51-δισ-το-χρόνο-για-φροντιστή-459543

Στο ποσό των 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ παραμένουν για μια ακόμη χρονιά -εν μέσω οικονομικής κρίσης- οι ετήσιες δαπάνες των ελληνικών οικογενειών για την μόρφωση των παιδιών τους. Αυτό φανερώνουν τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα σήμερα το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΓΣΕΕ, με την ετήσια έκθεση του για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας και την «αγορά» αγαθών και υπηρεσιών.

Από αυτά το 1,6 δισ. ευρώ αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα και ξένες γλώσσες) και 711 εκατομμύρια την πρωτοβάθμια. Τα υπόλοιπα κατευθύνθηκαν σε άλλες υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα το 10,7% του ποσού αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το 7,7% την προσχολική εκπαίδευση, το 8,1% τις γενικές αγορές – υπηρεσίες το 37% εκπαιδευτικά προγράμματα που δεν μπορούν να ταξινομηθούν (ωδεία, γυμναστήρια, σχολές χορού κ.α.), το 2,2% την τριτοβάθμια εκπαίδευση και το 3% την μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση

Πάντως, η ίδια έκθεση, αποκαλύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών εγκατέλειψε την χρονιά 2008-9 τις σπουδές του.. Η πλειονότητα των μαθητών που σταμάτησαν το σχολείο προέρχονται από τα ΤΕΕ (15.332) και από τα γυμνάσια (13.730). την ίδια σχολική περίοδο ο αριθμός των μαθητών, που προήχθη με χαμηλό βαθμό ή απερρίφθη στις εξετάσεις ανέρχεται σε 178.232 άτομα.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ, σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της έκθεσης, είναι πλέον άμεση η ανάγκη εφαρμογής του μέτρου των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας, για τις περιοχές της χώρας στις οποίες καταγράφονται μεγάλοι αριθμοί μαθητών με πολύ χαμηλές σχολικές επιδόσεις και μικρά ποσοστά εισαγωγής στα ΑΕΙ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες.

Τέτοιες περιοχές αποτελούν οι νομοί Ξάνθης, Ροδόπης, Λευκάδας, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ρεθύμνου, Ηρακλείου Κρήτης, Κυκλάδων, Δυτικής Αττικής και Πειραιά. Στην αντίθετη κατεύθυνση υψηλό Δείκτη Πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση έχουν οι περιοχές της Χίου, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Αρκαδίας.

Από τα στοιχεία της έκθεσης προκύπτει ακόμη ότι η Ελλάδα μπορεί να έχει μεγάλο αριθμό εισακτέων στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά ταυτόχρονα έχει και χαμηλό αριθμό αποφοίτων ΑΕΙ συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ε. Ε. Μάλιστα ούτε λίγο ούτε πολύ υπολογίζεται για να πλησιάσουμε τον μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το 2132!

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης της ΓΣΕΕ προβληματισμός υπήρξε και για το σχέδιο συγχωνεύσεων σχολείων, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, καθώς όπως παρατήρησαν οι ομιλητές τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα δεν βοηθούν τους μαθητές να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Το υπουργείο Παιδείας εκπροσώπησε στην εκδήλωση η αναπληρώτρια υπουργός κυρία Φώφη Γεννηματά. Όπως είπε, είναι υποχρέωση του υπουργείου να προσπαθήσει να εξαλείψει τις εκπαιδευτικές ανισότητες, ανακοινώνοντας ότι οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας θα ξεκινήσουν από τέσσερις περιοχές (Πλατεία Βάθη, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρναί). Πρόσθεσε μάλιστα ότι 300 τάξεις υποδοχής θα λειτουργήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου