ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν οι συμβάσεις για το Σκαραμαγκά

εγκρίθηκαν-οι-συμβάσεις-για-το-σκαραμ-851206

Το «πράσινο φως» έδωσαν ΚΥΣΕΑ και Διυπουργική Αποκρατικοποιήσεων στις συμβάσεις για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.

Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε ήδη στη Βουλή με στόχο να γίνει νόμος του Κράτους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ώστε από την 1η Οκτωβρίου να ξεκινήσει το νέο οικονομικό έτος.

«Κόβουμε ένα γόρδιο δεσμό που ταλαιπωρεί το Δημόσιο και το Πολεμικό Ναυτικό δέκα ολόκληρα χρόνια. Αυτή τη στιγμή έχουμε αποκτήσει εγγυήσεις, τα υποβρύχια περιέρχονται στο Πολεμικό Ναυτικό και πιάνουν τόπο 2 δισ. ευρώ που είχε πληρώσει το Δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια δίχως να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα» τόνισε ο υπουργός Ευάγγελος Βενιζέλος.

Ο κ. Βενιζέλος κάλεσε την Αντιπολίτευση «να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων» και να συναινέσει ψηφίζοντας το κυρωτικό νομοσχέδιο που θα δώσει τη δυνατότητα υπογραφής οριστικής σύμβασης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο υπουργός Άμυνας είπε ότι οι εργαζόμενοι, είναι απολύτως διασφαλισμένοι καθώς εφαρμόζεται η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία ανεξαιρέτως.

Σύμφωνα με τις συμβάσεις, το 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά περνά στην Abu Dhabi Mar και το 24,9% παραμένει στην THYSSEN KRUPP MARINE THYSSENS.

Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων θα συνεχιστεί ενώ το Δημόσιο διατηρεί το βέτο για τυχόν αλλαγές της μετοχικής σύνθεσης των ναυπηγείων και της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου.

Τέλος, αναφέρεται ότι θα απορροφηθούν στο ναυπηγείο οι 150 περίπου εργαζόμενοι της παλαιότερα αποσχισμένης εταιρίας τροχαίου υλικού.

«Ακρως επιζήμια» λέει η Αριστερά

Για άκρως επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον συμφωνία και βαρύτατο πλήγμα στην ναυπηγική βιομηχανία με μακροπρόθεσμες συνέπειες για τον εξοπλισμό του πολεμικού ναυτικού μιλά η Αριστερά.

Προβλέπουν δε, ότι σταδιακά οι εκατοντάδες εργαζόμενοι των Ναυπηγείων θα οδηγηθούν στην ανεργία.

«Η συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση, σε πλήρη αντίθεση με αυτά που ισχυρίζεται, είναι καταστροφική για τους εργαζόμενους, τα ναυπηγεία και επιζήμια για τη χώρα και τον στρατιωτικό εξοπλισμό της» τονίζει το ΚΚΕ στην ανακοίνωσή του.

«Το διαρκές έγκλημα των κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ σε βάρος της ναυπηγικής βιομηχανίας συνεχίζεται. Οι μεγάλοι ωφελημένοι είναι η γερμανική πολυεθνική Τήσσεν Κρουπ και οι συνέταιροί της Άμπου Ντάμπι Μαρ. Η κυβέρνηση διασφαλίζει τα υπερκέρδη τους με νέα κρατική παραγγελία δισεκατομμυρίων και προώθηση των γενικότερων επιχειρηματικών τους σχεδίων. Την ίδια στιγμή αυτοί θα συνεχίσουν τη συρρίκνωση της παραγωγικής δραστηριότητας του ναυπηγείου, καθώς αυτή θα εξαντλείται μόνο στην εκτέλεση της κρατικής παραγγελίας, οδηγώντας στην ανεργία εκατοντάδες εργαζόμενους, ενώ θα επιδεινωθούν ακόμα περισσότερο τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα όσων παραμείνουν» υποστηρίζει ακόμη το ΚΚΕ.

«Το νέο πλήγμα στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας θα είναι καίριο. Σοβαρότατες θα είναι και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες για τον εξοπλισμό του πολεμικού ναυτικού» προσθέτει και καλεί τους εργαζομένους και το λαό να αντιδράσουν

Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι άμεσα πρέπει τα ναυπηγεία της χώρας, να περάσουν σε κρατική ιδιοκτησία, να αποτραπεί νέα πώληση σε ιδιώτες και παραπέρα συρρίκνωσή τους.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης χαρακτήρισε άκρως επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον και την παραγωγική προοπτική της χώρας τη «συμφωνία παράδοσης» του 75,1% των Ναυπηγείων στην Abu Dhabi Mar.

Όπως δήλωσε: «Η συμφωνία παράδοσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar (ADM) είναι χαριστική και επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον. Έχουμε να κάνουμε με μια συμφωνία υποβάθμισης, απαξίωσης και ουσιαστικής διάλυσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία αφήνει στον "αέρα" τους εργαζόμενους στο έλεος των νέων Αράβων ιδιοκτητών τους».

Από την πλευρά του ΛΑΟΣ, ο εκπρόσωπος Κωστής Αϊβαλιώτης τόνισε: «η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων είναι ζήτημα εξαιρετικής σημασίας και έχει πολλές πτυχές που πρέπει να ερευνηθούν και να αναλυθούν σε βάθος».

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου