ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προς ιδιωτικοποίηση ο ΟΣΕ

προς-ιδιωτικοποίηση-ο-οσε-505336

Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση του ΟΣΕ, με τη δημιουργία τεσσάρων εταιριών που θα αναλάβουν το σημερινό έργο της επιχείρησης αλλά και θα αναλάβουν το πλεονάζον προσωπικό.

Στη συνέντευξη Τύπου ο Δ. Ρέππας τόνισε -μεταξύ άλλων-ότι το προσωπικό θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 2.000 άτομα, ωστόσο σημείωσε ότι δεν υπάρξει καμία απόλυση και ότι δεν μειωθούν οι τακτικές αποδοχές, αλλά θα γίνουν μετατάξεις.

Για όσους παραμένουν προβλέπεται βεβαίως αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις όπως μείωση υπερωριών.

Επίσης ότι το Δημόσιο θα αναλάβει το χρέος των 10,7 δισ. ευρώ, τα κόμιστρα θα απελευθερωθούν, ενώ οι ζημιογόνες γραμμές θα κλείσουν.

«Με την πρωτοβουλία μας αυτή απαλλάσσουμε τον Έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη» εξήγησε.

Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από 1 δισ. ευρώ. «Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα δισεκατομμύριο είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το Δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων που έχει περικοπεί» εξήγησε.

Ο κ. Ρέππας είπε ότι η εξυγίανση είναι ο ενδιάμεσος σταθμός «για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο ένα σύγχρονο, βιώσιμο σιδηρόδρομο».

Διαβεβαίωσε ότι διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις εργασίας: «Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές.»

Το προσωπικό του ΟΣΕ θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 2.000 άτομα μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα μπει τέλος στα «μαύρα βαγόνια» και στα «μαύρα κτίρια».

«Στα ‘μαύρα βαγόνια’ που μετέφεραν εμπορεύματα και στα ‘μαύρα κτίρια’ που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων. Δίνουμε τέλος σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη.»

Αισιόδοξος για το μέλλον του ΟΣΕ, εμφανίστηκε και ο γ.γ. υποδομών Χ. Τσιόκας, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real fm. O κ. Τσιόκας εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι από το επόμενο έτος ο Οργανισμός δεν θα είναι ελλειμματικός, καθώς –όπως είπε- κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με μετατάξεις και πιθανές συνταξιοδοτήσεις αλλά και με περικοπές στο κόστος μισθοδοσίας.

Πρόσθεσε δε ότι δεν θα κλείσει καμία γραμμή, αλλά τα δρομολόγια θα αποφασίζονται από τις εταιρίες που θα έχουν τα δικαίωμα του ΟΣΕ, ενώ πρόσθεσε ότι προβλέπεται επιδότηση 50 εκατομμυρίων για άγονες γραμμές.

Σε ότι αφορά τα εισιτήρια, παραδέχθηκε ότι θα είναι ακριβότερα, αλλά όχι περισσότερο από εκείνα του αεροπλάνου ή των λεωφορείων.

Το σχέδιο

Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του Οργανισμού, το πλεονάζον προσωπικό θα ενταχθεί σε ειδικό φορέα υποδοχής, ο οποίος θα καθορίσει τον νέο εργασιακό χάρτη.

Πρόκειται για το φορέα ο οποίος θα υποδεχτεί τις αιτήσεις όσων …περισσεύουν από τον ΟΣΕ και θα αναζητήσει τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς που θα μεταταγούν. Η διαδικασία προβλέπει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα που καθορίζεται εντός 25 ημερών (!) από την ψήφιση του νόμου αλλά και νέες συλλογικές συμβάσεις που αποτελούν αιτία πολέμου για τους συνδικαλιστές που απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, 3.200 εργαζόμενοι θα βρεθούν στο κενό. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι μετά την περικοπή επιδομάτων και δευτερευουσών απολαβών, περίπου 1.000 θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα έως τα τέλη του χρόνου και θα αποχωρήσουν ενώ ήδη περί τα 400 άτομα έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.

Οι πλεονάζοντες εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα βάσει του σχεδίου, να δηλώσουν τον νομό που επιθυμούν να μεταταγούν, δίνοντας επίσης τρεις επιλογές θέσης της αρεσκείας τους ενώ η μετακίνησή τους θα γίνει με βάση την προϋπηρεσία, την θέση τους στον Οργανισμό αλλά και κοινωνικά κριτήρια.

Δικαίωμα της κάθε διοίκησης είναι η εξαίρεση από την μετακίνηση εργαζομένων ή τομέων που είναι η απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Τέσσερις εταιρίες

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο την Παρασκευή στην Θεσσαλονίκη, η αναδιοργάνωση προβλέπει την διατήρηση τεσσάρων εταιρειών. Του ΟΣΕ που θα είναι ο κύριος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα εκτελεί το σιδηροδρομικό έργο και η οποία αποκτά την δική της αυτοτέλεια με σκοπό την εξυγίανση και την ιδιωτικοποίησή της, της ΓΑΙΟΣΕ η οποία γίνεται ο real estate βραχίονας του Οργανισμού, αναλαμβάνοντας την αξιοποίηση των ακινήτων και της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα αναλάβει την δημοπράτηση και κατασκευή έργων σιδηροδρομικής υποδομής.

Με βάση το σχέδιο που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για 15 μέρες και εν συνεχεία εντός Οκτωβρίου να ψηφιστεί από τη βουλή, τα χρέη του ΟΣΕ και των θυγατρικών του περνούν στο δημόσιο, το οποίο «αμείβεται» με την εκχώρηση σε αυτό όλη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, η οποία έχει αποτιμηθεί στα 4,5 δισ. ευρώ.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περιέλθει και το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ άνευ ανταλλάγματος ενός εντός ενός μηνός από την δημοσίευση του νόμου στην εφημερίδα της κυβέρνησης, προβλέπεται η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για το σύνολο της δραστηριότητάς της, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται, οι παρεχόμενες υπηρεσίες, τα δρομολόγια τα οποία θα διενεργεί, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική με σκοπό την άμεση κερδοφορία της.

Από τις αρχές του 2011 καταργείται η υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς δεν θα υπολογίζονται κόμιστρα, εκπτώσεις και μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων που δεν καλύπτουν το κόστος μεταφοράς.

Τέλος, συστήνεται Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.) ως Ανεξάρτητη αρχή, η οποία αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες του Ρυθμιστικού Φορέα σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία περί σιδηροδρομικών μεταφορών.

 

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου