ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβότερο 6% το οικογενειακό καλάθι

ακριβότερο-6-το-οικογενειακό-καλάθι-851206

Το οικογενειακό καλάθι ενός μεσαίου νοικοκυριού σκαρφάλωσε στα 2087,05 ευρώ τον Ιούλιο 2010 σε σχέση με τον Ιούλιο 2009 που κόστιζε 1977,44 ευρώ, έχουμε μία αύξηση 109,61 ευρώ , ποσοστό 6% .

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία την μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν τα προϊόντα: 19% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, 19% της ομάδας Μεταφορές, 8% της ομάδας Στέγαση, κατά 5% της ομάδας Επικοινωνίες.

Πληρώνουμε ακριβότερα τα προϊόντα των πολυεθνικών εταιριών

Πανάκριβα διατίθενται στην ελληνική αγορά πολλά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων, όπως τουλάχιστον προκύπτει από την έρευνα που διεξήγαγε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σε σχέση με τις τιμές 70 προϊόντων σε έξι χώρες (Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Σλοβενία και Ελλάδα).

Τη στιγμή, μάλιστα, που το εισόδημα χιλιάδων νοικοκυριών συρρικνώνεται, η Ελλάδα εμφανίζεται να έχει την υψηλότερη τιμή σε αρκετά προϊόντα. Όταν, δε, δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση, τότε βρίσκεται στη δεύτερη ή στην τρίτη θέση. Σύμφωνα με την έρευνα, η φθηνότερη αγορά είναι η γερμανική και ακολουθεί αυτή της Σλοβενίας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στη χώρα μας τα αναψυκτικά πωλούνται 31% ακριβότερα σε σχέση με τη Γαλλία, τα γιαούρτια 65% ακριβότερα και πάλι σε σχέση με τη Γαλλία, το αλεύρι 95% ακριβότερα σε σχέση με τη Γερμανία, τα δημητριακά 13% σε σχέση με τη Σλοβενία, το φρέσκο γάλα 21% σε σχέση με τη Γερμανία, η οδοντόκρεμα 88% σε σχέση με τη Γαλλία, το φιλέτο κοτόπουλου (1 κ.) 28% σε σχέση με την Ισπανία, ο φυσικός χυμός πορτοκάλι (1 lt.) 69% σε σχέση με τη Σλοβενία, η μπίρα 39% σε σχέση με τη Γερμανία και το παιδικό γάλα σε σκόνη 83% σε σχέση με την Ισπανία.

Σε αντίθεση με τις τιμές των διεθνών επώνυμων προϊόντων, η χώρα μας αποδεικνύεται εξαιρετικά φτηνή στα φρούτα, στα λαχανικά και στα μακαρόνια, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τις άλλες χώρες.

Σύμφωνα με το Βήμα, η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (οι τιμές αποτυπώνονται χωρίς τον ΦΠΑ και τις προωθητικές ενέργειες, είναι δηλαδή «καθαρές») αφορά διεθνή προϊόντα ευρείας κατανάλωσης περίπου 20 πολυεθνικών ομίλων και έγινε στο πλαίσιο της εφαρμογής του transfer pricing, δηλαδή του ελέγχου των ενδοομιλικών συναλλαγών.

Όπως σημειώνεται, υπάρχουν προϊόντα που πωλούνται ακόμη και σε διπλάσια τιμή στην Ελλάδα απ’ ό,τι π.χ. στη Γερμανία ή εταιρείες που δουλεύουν με μεικτό περιθώριο κέρδους από 40% ως και 60%. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το transfer pricing αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Οικονομίας για να βάλει σε κίνηση τη διαδικασία μείωσης των τιμών.

Σε αυτό το πλαίσιο πρόκειται να περάσει νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του καμποτάζ) με την οποία θα συσταθούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομίας και του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνεται ο έλεγχος πιο αποτελεσματικός, ενώ πρόκειται να προσληφθούν και εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου