ΛΑΡΙΣΑ

Τα κυριότερα σενάρια για τη συντριβή του ελικοπτέρου

τα-κυριότερα-σενάρια-για-τη-συντριβή-τ-493410

Την ώρα που οι Ένοπλες Δυνάμεις και οι οικογένειες των τεσσάρων νεκρών στρατιωτικών έχουν βυθιστεί στο πένθος, διερευνώνται από αρμόδια επιτροπή τα αίτια της πτώσης. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, τα σενάρια είναι αρκετά, αν και από το ΓΕΣ έχει σχεδόν αποκλειστεί το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης.

Το πρώτο συμπέρασμα στο οποίο έχουν καταλήξει οι εμπειρογνώμονες της Αεροπορίας Στρατού είναι πως το στρατιωτικό ελικόπτερο έπεσε εξαιτίας ενός συνδυασμού. Από τη μία πλευρά, υπήρχε νέφωση στην περιοχή με τα σύννεφα να έχουν κατέβει χαμηλά, κάτι που περιόριζε αισθητά την ορατότητα του χειριστή. Συγρόνως, το καλώδιο της ΔΕΗ βρέθηκε ψηλότερα απ΄ ότι υπολόγισαν οι χειριστές με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε είδος αγχόνης.

Πηγές του ΓΕΣ δεν επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι λόγω τεχνικού προβλήματος επιχειρήθηκε αναγκαστική προσγείωση και τότε το Χιούι προσέκρουσε στα καλώδια.

Ως προς την παλαιότητα του σκάφους, τα αμερικανικά ελικόπτερα άρχισαν να παράγονται μαζικά το 1967. Ο ελληνικός στρατός άρχισε να παραλαμβάνει τα πρώτα εξ αυτών το 1969 κι έφθασε κάποια εποχή να διαθέτει 100 τέτοια ελικόπτερα. Τις δεκαετίες 80 και 90 τα ελικόπτερα Χιούι ήταν πρώτης γραμμής. Οι αμερικανοί άρχισαν να τα αποσύρουν μαζικά από το 2004 η Ελλάδα όμως δεν πρόλαβε να τα αποσύρει λόγω οικονομικής κρίσης.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως το ελικόπτερο δεν ήταν ικανό να πετάξει. Εφόσον η συντήρησή του είχε γίνει κανονικά και είχαν τηρηθεί όλες οι απαραίτητες τεχνικές διαδικασίες (σύμφωνα με το ΥΕΘΑ) αν και παλαιό, το ελικόπτερο μπορούσε να εκτελέσει την πτήση.

Το τελευταί ο ερώτημα έχει να κάνει με το πόσο κατάλληλες ήταν οι καιρικές συνθήκες για να γίνει η πτήση επιτήρησης από το Χιούι. Η χαμηλή νέφωση που επικρατούσε στην περιοχή αποδείχτηκε μοιραίος και καθοριστικός παράγοντας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου