ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ

Ολοκλήρωσε τον άθλο κολυμπώντας για 17 ώρες στον Παγασητικό

ολοκλήρωσε-τον-άθλο-κολυμπώντας-για-17-ώ-837468

Ολοκληρώνοντας για πρώτη φορά τον διπλό «Ζηργάνο» ο Κωνσταντίνος Λέτσος έγραψε ιστορία την περασμένη Κυριακή 28 Οκτωβρίου αφού κολύμπησε 58 χιλιόμετρα, από την Αγριά στο Χόρτο και πίσω στο σημείο εκκίνησης, σε μόλις 17 ώρες!

Ρεπορτάζ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΚΟΥΝΤΕΛΙΑ

Ο αθλητής μαραθώνιας κολύμβησης από τη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε το Σάββατο 27 Οκτώβρη από την προβλήτα της Αγριάς στις 6:30μ.μ., έφτασε στο Χόρτο γύρω στις 2:30 το πρωί και… ξαναγύρισε στο σημείο εκκίνησης το πρωί της Κυριακής 28 Οκτώβρη στις 11π.μ., καταρρίπτοντας ακόμη και τις δικές του προσδοκίες, που μιλούσαν για κάλυψη της απόστασης σε ένα ολόκληρο 24ωρο.

Με πολύπλευρη βοήθεια από την αστική μη κερδοσκοπική οργάνωση Extra Mile, αλλά και τους εκπροσώπους της Λέσχης Εθελοντών Βατραχανθρώπων Κεντρικής Ελλάδας, που συνόδευσαν και εκείνοι στη βάρκα τον κολυμβητή σε όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος -αλλά και έξω από αυτήν- εγγυώμενοι την ασφάλειά του, ο Κωνσταντίνος Λέτσος έκανε τη δική του υπερπροσπάθεια, κολυμπώντας ασταμάτητα, όλη τη νύχτα.

Συγκεκριμένα, δίπλα στον αθλητή βρέθηκαν από την Extra Mile οι Μανώλης Γιάνκος, παγκόσμιος πρωταθλητής ελεύθερων καταδύσεων και ψαροντούφεκου, και Μαρία Σαρίδου, ως γενικοί υπεύθυνοι για την οργάνωση του event και την τροφοδοσία του αθλητή. Από τη Λέσχη Εθελοντών Βατραχανθρώπων Κεντρικής Ελλάδας μέσα στη βάρκα βρέθηκαν οι Γιάννης Μπίσδρας και Γιώργος Αρσένος, ενώ το όλο εγχείρημα υποστήριξαν από τη Λέσχη Εθελοντών Βατραχανθρώπων και οι Νίκος Αδάμος, Βασίλης Αρσένος που ακολουθούσαν από γης, με αυτοκίνητο τον κ. Λέτσο, έχοντας σε τρέιλερ εφεδρική βάρκα, διασχίζοντας ολόκληρη τη διαδρομή των 58 χιλιομέτρων.

Λίγο μετά τις 11 το πρωί… και υπό τις τυμπανοκρουσίες από τη μαθητική παρέλαση που γινόταν την ίδια ώρα μερικά μέτρα πιο μακριά, έφτασε εν τέλει καταπονημένος, αλλά πολύ υπερήφανος στην προβλήτα της Αγριάς σημείο εκκίνησης… και τερματισμού, για να τον υποδεχθούν οι δικοί του άνθρωποι μέσα σε χειροκροτήματα.

Το εγχείρημα, όπως σημείωνε πριν από την έναρξη της προσπάθειάς του στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο κ. Λέτσος, ήταν αφιερωμένο στη μνήμη του Ιάσονα Ζηργάνου, του σπουδαίου Βολιώτη κολυμβητή μεγάλων αποστάσεων, του πρώτου που διέσχισε τη Μάγχη και που έκανε τη διαδρομή Αγριά – Χόρτο καθημερινά, για να προπονηθεί. Ο κολυμβητικός μαραθώνιος, που διοργανώνεται εδώ και 3 χρόνια και περιλαμβάνει διαδρομές 11 και 29 χιλιομέτρων, έχει γίνει πλέον θεσμός, με τον Κωνσταντίνο Λέτσο να μετρά δύο συμμετοχές.

Οι άνθρωποι του Extra Mile, που οργανώνουν προσπάθειες πάντοτε σε συνεργασία με τον υπεραθλητή Λευτέρη Παρασκευά, προσφέροντας βοήθεια σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, μετά την ολοκλήρωση της προσπάθειας του Θεσσαλονικιού κολυμβητή ανήρτησαν σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης: «58 χιλιόμετρα. Συνολικός χρόνος 17:28:32. Τα λόγια από πλευράς της διοργάνωσης είναι περιττά. Ο Κωνσταντίνος όχι μόνο ξεπέρασε τον εαυτό του και έγραψε τη δική του ιστορία, αλλά προσέθεσε ένα μοναδικό επίτευγμα στο πλαίσιο του αγώνα. Κωνσταντίνε το δικό σου μεγαλείο ψυχής μάς τροφοδότησε να σε ακολουθήσουμε σε κάθε σου βήμα. Η δική σου δύναμη θέλησης είναι αυτή που αξίζει ένα τιτάνιο ΜΠΡΑΒΟ! Σε ευχαριστούμε για τη μοναδική πηγή έμπνευσης που είσαι. Είμαστε δίπλα σου και θα είμαστε δίπλα σου σε κάθε σου προσπάθεια».

Ο ίδιος λίγο μετά την προσπάθειά του περιέγραφε στον ρεπόρτερ… Μανώλη Γιάνκο, συγκινημένος, τις στιγμές που έζησε, κολυμπώντας μόνος όλη τη νύχτα: «Δεν το περίμενα με τίποτα να βγει τόσο καλά. Είχε κρύο, αλλά είναι κάτι άλλο αυτό στο οποίο θέλω να σταθώ. Ήταν καταπληκτική η βοήθεια από το Extra Mile, δεν έχω ξαναδεί άνθρωπο να πηγαίνει με μηχανή με βενζίνη, δίπλα μου καθ΄ όλη τη διάρκεια της προσπάθειας. Όταν καταπονείσαι κατ’ αυτό τον τρόπο ήταν συγκλονιστικό όλο αυτό που έζησα, με τη βοήθεια από τη διοργάνωση και τη Λέσχη Βατραχανθρώπων Κεντρικής Ελλάδας, που ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου», για να συνεχίσει: «Είχα υπολογίσει ότι θα έβγαινε παραπάνω με τα ρεύματα. Με ξάφνιασε πολύ το γεγονός ότι ολοκλήρωσα τη διαδρομή Αγριά – Χόρτο σε 8 ώρες και εν τέλει πιστεύω ότι το μεγάλο πρόβλημα ήταν το κρύο. Τα ρεύματα ήταν ουδέτερα εκτός από κάποια σημεία. Πάντως για τον χρόνο δεν το περίμενα με τίποτα, βγήκε πολύ καλύτερα απ’ αυτό που φανταζόμουν».

Παράμετρος του σημαντικού εγχειρήματος και πολύ ιδιαίτερη στήριξη στην όλη προσπάθεια ήταν και οι ζωντανές μεταδόσεις μέσω facebook, που έκανε σε κάθε τροφοδοσία ο Μανώλης Γιάνκος, ώστε άπαντες να παρακολουθούν την προσπάθεια του Κωνσταντίνου Λέτσου και τις σύντομες συνομιλίες του με όσους βρίσκονταν επάνω στη βάρκα. Ο έμπειρος κολυμβητής αναφέρθηκε σε αυτή την παράμετρο τονίζοντας: «Όλα αυτά τα live στο facebook ήταν πολύ σημαντικά για εμένα και αυτό γιατί μετά από μερικά μέτρα το σώμα σε εγκαταλείπει. Όλο αυτό, παίρνοντας ενέργεια και δύναμη από τον κόσμο και όλα αυτά τα σχόλια, αυτό που έγινε με το διαδίκτυο ήταν πραγματικά απίστευτο. Και εκεί που είσαι κομμάτια… ξαφνικά γεμίζεις ενέργεια».

Παράλληλα προσθέτει: «Αν το καλοσκεφτεί κανείς δεν έχει λογική αυτό που κάναμε. Πήγαμε 29 χιλιόμετρα και γυρίσαμε πίσω και μάλιστα όλη τη νύχτα. Νομίζω ότι το να προσπαθώ να έχω καλή διάθεση και μέσω όλης αυτής της δύναμης από τον κόσμο, είναι η άμυνά μου, ώστε να αντιμετωπίζω την καταπόνηση, την κούραση. Μόνο το κρύο με τρόμαξε, γιατί δεν είναι εύκολο να παλέψεις με την υποθερμία. Μόλις όμως βγήκε το φως, είπα στον εαυτό μου ότι μπορώ να το κάνω και πήρα από εκεί δύναμη και ολοκλήρωσα την προσπάθειά μου. Πραγματικά, αυτό το λίγο που με χτύπησε ο ήλιος, είναι πολύ καλό εκείνη τη στιγμή μετά τη διάρκεια της νύχτας. Μόλις καθόμουν λίγα δευτερόλεπτα έτρεμα, γι’ αυτό και ήταν καλύτερα να κολυμπώ συνεχόμενα».

Στην ερώτηση τι θα άλλαζε, γνωρίζοντας ότι θα κολυμπά υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, σημείωσε: «Δεν θα άλλαζα κάτι. Η ώρα ήταν το μόνο που δεν ήταν στο χέρι μας, γιατί υπολόγιζα το χειρότερο σενάριο. Κολυμπήσαμε εν τέλει 12 ώρες νύχτα, ενώ θα μπορούσαμε να το κάνουμε… μέρα. Μάλλον ήταν έτσι να γίνει γενικά. Ήταν εξαιρετική εμπειρία και εξάλλου το λένε όλοι, όσοι κολυμπούν τον «Ζηργάνο», όλα ήταν οργανωμένα στην εντέλεια».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου