ΤΟΠΙΚΑ

Βόλος: 40 ατυχήματα εξαιτίας αδέσποτων σε ετήσια βάση, στο τμήμα Μικροθηβών – Αγιων Θεοδώρων

βόλος-40-ατυχήματα-εξαιτίας-αδέσποτων-σ-203359

Σοβαρό ζήτημα οδικής ασφάλειας θέτουν η Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας και η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση – ΙΧ προσέκρουσε σε πεζοδρόμιο στη Νέα Ιωνία και ανατράπηκε, όταν ο οδηγός προσπάθησε να αποφύγει σκύλο

Κανένας δεν θα ήθελε να βρίσκεται στη θέση οδηγού ΙΧ στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και στον δρόμο του να εμφανίζεται αδέσποτος σκύλος, πόσο μάλλον να μην είναι σε θέση να κάνει ελιγμό και το ζώο να χτυπά στο παρμπρίζ του, να τραυματίζεται και να πέφτει νεκρό στο οδόστρωμα. Ομως, ουκ ολίγοι οδηγοί βρίσκονται κάθε χρόνο στη τραγική αυτή θέση και το ερώτημα είναι έως πότε θα συνεχίζεται η υφιστάμενη κατάσταση.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Κάθε χρόνο καταγράφονται στον αυτοκινητόδρομο στο τμήμα από τις Μικροθήβες έως τους Αγίους Θεοδώρους 35 με 40 τροχαία ατυχήματα εξαιτίας των αδέσποτων. Παρά τα μέτρα με σύγχρονες τεχνολογίες, που έχουν ληφθεί από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο αριθμός των ατυχημάτων παραμένει σταθερός, αφού τα αδέσποτα ζώα στην περιοχή αυξάνονται συνεχώς και εκτιμάται ότι είναι πλέον θέμα χρόνου να σημειωθεί σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

Ευρύτερα στη Μαγνησία τίθεται ζήτημα οδικής ασφάλειας στο πρωτεύον δίκτυο, που είναι το εθνικό και το δευτερεύον το επαρχιακό, με τα αδέσποτα ζώα.Επίσης, πρόβλημα προκύπτει και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο των Δήμων. Ομως στην ΠΑΘΕ αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες.

Προκύπτει πρόβλημα όλες τις εποχές του χρόνου

Περιγράφοντας την κατάσταση ο διοικητής της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και αντιπρόεδρος της Ενωσης Αξιωματικών Θεσσαλίας Λευτέρης Αναδιώτης αναφέρει ότι το πρόβλημα με τα αδέσποτα ζώα είναι έντονο στο κομμάτι αυτό σε σχέση με τους Νομούς Λάρισας και Πιερίας, λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής, καθώς πλησίον του αυτοκινητοδρόμου υπάρχουν κτηνοτροφικές μονάδες και τα ζώα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο από τους κόμβους καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου και όλες τις εποχές του χρόνου.

Ειδική τεχνολογία για τις αποτροπές εισόδου

«Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει λάβει μέτρα για την αποτροπή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Στις εισόδους των κόμβων χρησιμοποιεί τεχνολογίες με υπόκωφα σήματα για να απωθούνται τα ζώα να εισέρχονται στην εθνική. Ομως, παρά τα μέτρα, το πρόβλημα δεν επιλύεται. Είναι θαύμα, που μέχρι σήμερα δεν έχουν σημειωθεί τραυματισμοί και απώλεια ανθρώπινης ζωής», σημειώνει ο κ. Αναδιώτης.

Η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου λαμβάνουν ημερησίως 15-20 κλήσεις από διερχόμενους οδηγούς και εικόνα από τις κάμερες για εισόδους αδέσποτων στον αυτοκινητόδρομο. Μεγάλος αριθμός αστυνομικών και υπαλλήλων της εταιρείας απασχολείται με πολλές εργατοώρες στο αντικείμενο. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να απομακρύνουν τα ζώα από το οδόστρωμα ή στην περίπτωση ατυχήματος να απομακρύνουν τα πτώματά τους. Δεν υφίσταται εξειδίκευση για περισυλλογή των ζώων.

Δύσκολη η διαχείριση των περιστατικών

Η διαχείριση των περιστατικών είναι εξαιρετικά δύσκολη. Οι αντιδράσεις ενός σκύλου δεν είναι προβλέψιμες. Αν φοβηθεί και εισέλθει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας πηδώντας το στηθαίο, η κατάσταση θα είναι ακόμη χειρότερη με ορατό τον κίνδυνο ατυχήματος.

Οι αστυνομικοί επιτηρούν τη διαχείριση και οι υπάλληλοι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου προσπαθούν να οδηγούν με βανάκια τα ζώα στον πλησιέστερο κόμβο για ασφαλή έξοδο. «Δεν μπορεί να γίνεται κάτι άλλο, ούτε η εταιρεία έχει κάποια άλλη υποχρέωση ή εξειδίκευση από τη σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο», σημειώνει.

Η αποκατάσταση των περιφράξεων είναι η διαρκήςμέριμνα των υπαλλήλων της Αυτοκινητόδρομος, ενώ οι αστυνομικοί της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων κάνουν διαρκώς περιπολίες.

Δεν εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο μόνο αδέσποτα σκυλιά. «Εισβάλλουν και άγρια ζώα, όπως αγριογούρουνα, τα οποία ανοίγουν τις περιφράξεις, όμως τα περιστατικά είναι σπάνια και είναι λίγες οι φορές που υπάρχουν κλήσεις για διαχείριση τέτοιων περιστατικών», σημειώνει ο ίδιος.

Ελάχιστα όσα μπορούν να πράξουν οι Δήμοι

Την ίδια στιγμή, το νομικό πλαίσιο, που ισχύει στους Δήμους, είναι σύνθετο. Οι ΟΤΑ είναι υποχρεωμένοι μετά την περισυλλογή, τη στείρωση και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των αδέσποτων να τα ελευθερώνουν στη φύση. Δεν μπορούν να τα κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα στα καταφύγια.

Επιπλέον, είναι λίγοι οι ΟΤΑ, που διαθέτουν τις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις, ενώ τίθεται θέμα παιδείας στο φλέγον ζήτημα φιλοξενίας αδέσποτων ζώων.

«Εχουμε αρμοδιότητα να ελέγχουμε πάνω από 80 χιλιόμετρα του κλειστού αυτοκινητοδρόμου. Φανταστείτε τι καταπόνηση προκαλείται στα περιπολικά και τι δαπάνες για καύσιμα. Παρά την έμφαση που δίνουμε ο αριθμός των ατυχημάτων εξαιτίας αδέσποτων ζώων δεν μειώνεται. Παρά τα μέτρα απαγόρευσης στην κυκλοφορία λόγω της πανδημίας, το 2021 είχαμε 36 περιστατικά, το 2020 32, κατά μέσο όρο έχουμε κάθε χρόνο 35- 40 συμβάντα», σημειώνει ο κ. Αναδιώτης.

Πώς γίνεται η είσοδος των αδέσποτων

Ολα αυτά συμβαίνουν σε αυτοκινητόδρομο, που είναι κλειστός. Στην εθνική οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης και στο επίμαχο κομμάτι υπάρχει περίφραξη ένθεν και ένθεν στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Τα μόνο σημεία, τα οποία μπορούν να βρίσκουν ανοιχτά τα ζώα για να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο, είναι οι κόμβοι,που δεν μπορούν να κλείσουν. Εκεί υφίσταται τεράστιο ζήτημα.

Επίσης, υπάρχει το ζήτημα με το άτυπο κυνοκομείο, που βρίσκεται μεταξύ Πλατάνου και Σούρπης στο ρεύμα προς Αθήνα στον παράδρομο. Ο Δήμος Αλμυρού προσπάθησε πραγματικά να το αντιμετωπίσει, αλλά δεν είναι εύκολο.

«Εμείς έχουμε θέσει ζήτημα οδικής ασφάλειας στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και ως Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας και ως Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση. Εχουμε διοργανώσει συναντήσεις με φορείς, δυστυχώς, όμως, δεν έχουμε επιτύχει πολλά», σημειώνει ο κ. Αναδιώτης.

Επισημαίνεται ότι η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων έχει αρμοδιότητα στην ΠΑΘΕ από τις Ράχες μέχρι το Μεγάλο Μοναστήρι. Το πρόβλημα εντοπίζεται στατιστικά στο κομμάτι από τις Μικροθήβες έως τους Αγίους Θεοδώρους.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει τοποθετήσει πληροφοριακές πινακίδες, εφιστώντας την προσοχή στους χρήστες για τους κινδύνους αδέσποτων ζώων στον αυτοκινητόδρομο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου