Στην τελική ευθεία η αξιοποίηση

Τελευταία ενημέρωση: 2021-10-22, 09:00:37
Στην τελική ευθεία η αξιοποίηση

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου. Χθες επισκέφτηκε τον ΟΛΒ η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στο πλαίσιο περιοδείας της σε όλα τα λιμάνια, που αποτελούν περιουσιακό της στοιχείο. Σε δηλώσεις τους μετά από τη σύσκεψη στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Πολίτης ενημέρωσαν ότι μέχρι τέλος του έτους θα έχει γίνει ο σχεδιασμός περιμέτρου της αξιοποίησης και στο πρώτο εξάμηνο του 2022 θα αρχίσει η ιδιωτικοποίηση. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ρωτήθηκε και για τη μαμούθ επένδυση υγροποιημένου αερίου στο λιμάνι του Βόλου και δήλωσε ότι δεν έχει καμία σχετική πρόταση στα χέρια της

Η αξιοποίηση του λιμανιού

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος ενημέρωσε ότι η διοίκηση θέλει να δει αν υπάρχουν δυσκολίες για να συμβάλλει ως μέτοχος να ξεπεραστούν και να αναδειχθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού με στόχο την αξιοποίησή του.

Οπως εξήγησε, «τον Σεπτέμβριο ξεπεράστηκε και το τελευταίο εμπόδιο με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας με τη μεταφορά του σχεδιαζόμενου ναυστάθμου στον Αλμυρό από το λιμάνι του Βόλου, οπότε από εδώ και πέρα είμαστε στην τελική ευθεία. Απλά υπάρχουν άλλα λιμάνια, που προηγούνται, όπως της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας, για τα οποία θα θέλαμε να δούμε και το μείγμα των επενδυτών, το ενδιαφέρον και τον τύπο των επενδύσεων που θέλουν να κάνουν για να αναδειχτεί το συγκριτικό στρατηγικό πλεονέκτημα του Βόλου, που θεωρώ ότι είναι μοναδικό και ιδιαίτερα σημαντικό», σημείωσε.

«Το ΤΑΙΠΕΔ αυτή τη στιγμή θέλει να αξιοποιήσει το περιουσιακό στοιχείο που έχει, το οποίο πρέπει να μεγιστοποιήσει την αξία του και για την εθνική οικονομία, την τοπική οικονομία και την τοπική κοινωνία. Συζητήσαμε τις δυνατότητες, που δίνουν το yachting, το ακτοπλοϊκό, η σύνδεση με το τρένο, η κρουαζιέρα. Περιμένουμε σύντομα κάποιον επενδυτή να έρθει και να αξιοποιήσει όλα αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα», είπε ακόμη.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης σημείωσε: «Είμαστε εδώ για να ακούσουμε, να πληροφορηθούμε από πρώτο χέρι, να δούμε πριν καθίσουμε με όλους τους ενδιαφερόμενους, τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη ποια θα είναι μία σωστή μέθοδος αξιοποίησης, που να δίνει αξία στο λιμάνι και θα τη θέλει και ο Βόλος».

Οσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα της αξιοποίησης, ανέφερε ότι «μέχρι τέλος του χρόνου θα είμαστε σε θέση να καταλήξουμε στον σχεδιασμό περιμέτρου για να ξεκινήσει διαδικασία εντός του πρώτου εξαμήνου. Θα λάβουμε υπόψη μας τι θα γίνει και με τα άλλα λιμάνια, για τα οποία περιμένουμε εκδήλωση οριστικού ενδιαφέροντος εντός Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου», σημείωσε.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΟΛΒ Βίκυ Μήτρου είπε: «Είναι χαρά μας, που είχαμε στον Βόλο και στα γραφεία μας τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Ηρθε για να ακούσει τη διοίκηση και τους εργαζόμενους και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Το λιμάνι δεν είναι μόνο η διοίκησή του, αλλά και ο κόσμος που δουλεύει σε αυτό και το αγαπά, όπως και η τοπική κοινωνία», πρόσθεσε.

Τι λέει το ΤΑΙΠΕΔ για την επένδυση υγροποιημένου αερίου

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καμία ώριμη πρόταση στα χέρια του για την επένδυση υγροποιημένου αερίου, ούτε έχει μελετηθεί η επένδυση, ούτε έχει πάρει θέση.

Αυτό διευκρίνισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος ερωτηθείς σχετικώς.

Σε δηλώσεις του ανέφερε: «Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει δει την πρόταση και γι’ αυτό δεν υπάρχει πρόταση».

Για τη συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΒ Σωκράτη Αναγνώστου στη σχετική εκδήλωση παρουσίασης του επενδυτικού σχεδίου την περασμένη Τρίτη σχολίασε ότι «η διοίκηση του λιμανιού έχει την ελευθερία κινήσεων διαχειριστικά να συναντηθεί με εν δυνάμει επενδυτές. Από εκεί και πέρα, το ΤΑΙΠΔ δεν εμπλέκεται σε αυτά. Είναι μία διερεύνηση όπως για την κρουαζιέρα για το cart terminal», ανέφερε.

Ερωτηθείς αν μπορεί να προχωρήσει η επένδυση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ, ο ίδιος είπε ότι κάτι τέτοιο πρέπει να αναλυθεί και να ληφθούν αποφάσεις, αλλά, όπως εξήγησε, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση.

Ομως, όπως σημείωσε, «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ακούσουμε. Εμείς είμαστε ανοιχτοί και το λιμάνι επίσης, σε οτιδήποτε μπορεί να δώσει κάποια αξία είτε στο λιμάνι, είτε στην πόλη του Βόλου, αλλά δεν είμαστε ούτε στην αρχή της αρχής».

Ερωτηθείς αν μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να συζητά για την εν λόγω επένδυση χωρίς εθνικό σχεδιασμό και διαβούλευση σημείωσε ότι «το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένας φορέας αξιοποίησης. Ως φορέας αξιοποίησης πρέπει να ακούσουμε. Η δική μας λογική είναι ανοιχτές πόρτες για να ακούσουμε».

Αίσθηση, πάντως, προκάλεσαν οι δηλώσεις της προέδρου του ΟΛΒ Βίκυς Μήτρου για το επίμαχο επενδυτικό πλάνο. Η ίδια αποστασιοποιήθηκε πλήρως, όταν ο διευθύνων σύμβουλος Σωκράτης Αναγνώστου στην εκδήλωση παρουσίασης της μονάδας LNG την περασμένη Τρίτη στο δημαρχείο Βόλου, έκανε λόγο για μεγάλη επένδυση, η οποία δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του λιμανιού, αντίθετα θα λειτουργεί προς όφελός της.

«Εγώ συμμετείχα ως καλεσμένη της Meditarranean Gas, όπως και όλο το διοικητικό συμβούλιο, που είχε πάρει προσκλήσεις. Από εκεί και πέρα πραγματικά θεωρώ ότι δεν υπάρχει τοποθέτηση του ΟΛΒ ως διοίκηση στο θέμα. Θα τοποθετηθούμε, όταν υπάρχουν ώριμες συνθήκες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ελλιμενισμός σκαφών

Στο περιθώριο των δηλώσεων ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος ρωτήθηκε για τις θέσεις ελλιμενισμού τουριστικών επαγγελματικών σκαφών που δεν επαρκούν και είπε ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν εμπλέκεται σε αυτό. «Υπάρχει διοίκηση με ικανότητα στον ΟΛΒ, που ασχολείται με αυτά τα επιχειρησιακά θέματα. Και να θέλει, όμως, η διοίκηση να παραχωρήσει θέσεις, αν δεν υπάρχουν υποδομές, δεν μπορεί να γίνει», είπε, ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να τηρείται και το κανονιστικό πλαίσιο.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
6
=