ΤΟΠΙΚΑ

Τον χαβά τους οι εισπρακτικές!

τον-χαβά-τους-οι-εισπρακτικές-159163

Δεν έχουν τον Θεό τους οι εισπρακτικές εταιρείες. Η χώρα βιώνει πρωτόγνωρο πόλεμο με αόρατο εχθρό τον κορονοϊό και οι εισπρακτικές συνεχίζουν τα τηλέφωνα στους πολίτες για την πληρωμή των δόσεων των στεγαστικών δανείων επιδεικνύοντας μηδενική ανοχή!

Δανειολήπτρια ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι τις δύο τελευταίες μέρες δέχεται πιεστικά τηλεφωνήματα. Μάλιστα, το δάνειό της έχει καθυστέρηση μερικών ημερών, ενώ η δόση που απαιτείται να καταβάλει αφορά σε σχετικά μικρό ποσό.

Εξοργισμένη διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν να συμπεριφέρονται έτσι, όταν όλα γύρω μας έχουν αλλάξει τόσο δραματικά και επιβάλλεται πλέον περιορισμός στο σπίτι.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ απευθύνθηκε στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.

Τα μέτρα ελάφρυνσης που ανακοινώθηκαν πρόσφατα αφορούν στα επιχειρηματικά δάνεια και όχι στα στεγαστικά και τα καταναλωτικά.

Εντούτοις, υποτίθεται ότι συστήνεται η αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και στις τράπεζες, αλλά σαφής οδηγία δεν υπάρχει.

Η δικηγόρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου Κωνσταντίνα Ευσταθίου εκτιμά ότι καμία τράπεζα δεν θα προβεί σε καταγγελία σύμβασης για καθυστέρηση μίας δόσης αν κάποιος ηλικιωμένος ή άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα δεν μεταβεί για να πληρώσει τη δόση του με βάση τα δεδομένα μέτρα.

Ωστόσο, η κ. Ευσταθίου τονίζει ότι δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση από την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών ότι συναινούν σε αναστολή καταβολής των δόσεων όσον αφορά στα στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια.

Επισημαίνεται ότι έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση σύμφωνα με την οποία αναστέλλονται τα αναγκαστικά μέτρα εκτέλεσης μέχρι τις 27 Μαρτίου.

«Από τις 27 Μαρτίου και μετά θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει σαφής οδηγία. Αν τα μέτρα πρόληψης και περιορισμού παραταθούν μέχρι τον Μάιο και τον Ιούνιο, τότε θα απαιτείται πρόβλεψη για τα στεγαστικά και τα καταναλωτικά δάνεια, όπως συνέβη με τα επιχειρηματικά», πρόσθεσε η ίδια.

Ακόμη, η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας ζητεί να ληφθεί υπόψη στον νέο νόμο για την προστασία της πρώτης κατοικίας η οικονομική κατάσταση των πολιτών, η οποία επιδεινώθηκε με την υποαπασχόληση και την υποχρεωτική άδεια λόγω των μέτρων πρόληψης.

Στο μεταξύ, παρόμοια τακτική φαίνεται ότι ακολουθούν οι εισπρακτικές εταιρείες και με τους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας Αλέκος Κουτσελίνης επισημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσουν οι οχλήσεις από τις εισπρακτικές εταιρείες για οφειλές που δημιουργήθηκαν από πρόωρη αποχώρηση από συμβόλαια. Ο ίδιος προτρέπει την Πολιτεία να αναστείλει τη λειτουργία τους. «Εχουμε διαμαρτυρίες από καταναλωτές ότι συνεχίζουν να ενοχλούν τους οφειλέτες και μάλιστα πιεστικά», προσθέτει, τονίζοντας ότι αυτό είναι απαράδεκτο.

Η Ενωση ζητεί ακόμη αναστολή καταβολής πληρωμών όλων των λογαριασμών για έναν με δύο μήνες, είτε αυτά αφορούν σε ενέργεια και αέριο, είτε στην τηλεφωνία.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Αλέκος Κουτσελίνης τονίζει ότι καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας, που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, αναμένουν σε ουρές για να καταβάλουν τους λογαριασμούς και αυτό εγκυμονεί κινδύνους.

«Δεν θα κοστίσει τίποτα μία αναβολή ενός με δύο μηνών ώστε να αποσυμφορηθούν τα καταστήματα από τους ηλικιωμένους», προσθέτει.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου