ΤΟΠΙΚΑ

Εικόνες ντροπής στην Πυροσβεστική Βόλου

εικόνες-ντροπής-στην-πυροσβεστική-βό-455804

Απαιτείται άμεσα μετεγκατάσταση, λένε οι συνδικαλιστές

Τοίχοι «σκαμμένοι», σκαλοπάτια «μισοφαγωμένα», γείσα που φαίνονται έτοιμα να υποχωρήσουν, σκεπή που είναι υπό κατάρρευση. Μετεγκατάσταση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου ζητεί η Ενωση Πυροσβεστών Μαγνησίας. Μετεγκατάσταση εδώ και τώρα.

Πίσω από τις εικόνες ντροπής στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Βόλου, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, που χρειάζεται να επεμβαίνει άμεσα, μίας υπηρεσίας που χρειάζεται να είναι δίπλα στον πολίτη ανά πάσα ώρα και στιγμή, ελλοχεύει πλέον σοβαρός κίνδυνος.

Δεν είναι μόνο οι χώροι που δεν είναι επαρκείς, τα ασφυκτικά γραφεία των υπαλλήλων, οι ελλιπείς χώροι για την ανάπαυση του προσωπικού, οι ακατάλληλοι χώροι για τη στάθμευση των οχημάτων. Είναι η επικινδυνότητα του «γερασμένου» πια κτιρίου. Η δυσκολία πρόσβασης των πυροσβεστικών οχημάτων ενώ ετοιμάζονται να επέμβουν.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Πυροσβεστών Μαγνησίας Αποστόλης Κουφογεώργος κρούει καμπανάκι κινδύνου λέγοντας ότι πλέον είναι πιθανό το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος. Ο γενικός γραμματέας Κώστας Φιλίππου επισημαίνει ότι πουθενά στην Ελλάδα δεν υπάρχει τέτοιου είδους κτίριο που να στεγάζει δημόσια υπηρεσία.

Το κτιριακό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου δεν είναι τωρινό ζήτημα αλλά διαχρονικό και δυστυχώς παρά τις όποιες προσπάθειες των βουλευτών, των κομμάτων, των φορέων μέχρι και σήμερα δεν έχει εξευρεθεί λύση. Παρά την παραχώρηση οικοπέδου στην περιοχή Μαχαιρίτσα από τον δήμο Βόλου, κονδύλι για την ανέγερση ενός νέου σύγχρονου κτιρίου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πυροσβεστών δεν έχει εξευρεθεί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Δεν έχει υπάρξει καν δέσμευση ούτε και σήμερα έστω και εννέα χρόνια μετά την οικονομική κρίση.

Η οργή και η αγανάκτηση των πυροσβεστών που χρειάζεται να εκτελούν 24ωρη βάρδια πλέον ξεχειλίζει. Οι πυροσβέστες λένε ότι απαιτείται μετεγκατάσταση εδώ και τώρα. Όχι σε κάποιο κτίριο παλιό αλλά σε ένα σύγχρονο που να πληροί τις κατάλληλες προδιαγραφές και προϋποθέσεις.

Στο εν λόγω «κουρασμένο» πια κτίριο από την πολυχρησία αλλά και τη φθορά του χρόνου στην οδό Γαλλίας με Κουμουνδούρου, υπηρετούν περίπου 100 πυροσβέστες ενώ οι επικρατούσε συνθήκες είναι τριτοκοσμικές.

Ο κ. Κουφογεώργος λέει ότι «στους τοίχους φαίνονται τα σίδερα και τα τούβλα, η σκεπή είναι υπό κατάρρευση, ενώ κατάλληλα χώροι για τα οχήματα δεν υπάρχουν αλλά και ούτε για τους υπαλλήλους».

«Πραγματικά δεν νομίζουμε ότι υπάρχει κάποιο άλλο τέτοιο κτίριο σε όλη τη χώρα όλη την Ελλάδα.

Είναι ντροπή για όλους μας. Για τη φυσική ηγεσία, την πολιτική ηγεσία, τους τοπικούς βουλευτές αλλά και για εμάς τους ίδιους που ζούμε και υπηρετούμε καθημερινά σε αυτό το κτίριο», επισημαίνει.

Οι συνδικαλιστές γνωρίζουν ότι ενέργειες για την μετεγκατάσταση έγιναν από όλους τους βουλευτές, όλα τα κόμματα, όλους τοπικούς φορείς, όμως οι ενέργειες δεν καρποφόρησαν.

«Σήμερα ήρθε ο καιρός, έφθασε η στιγμή να γίνει η μετεγκατάσταση του κτιρίου. Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.

Απαιτούμε να πάμε σε νέο καινούργιο σύγχρονο κτίριο που θα έχει όλες τις προδιαγραφές της Υπηρεσίας με γκαράζ, γραφεία, χώρους εκπαιδεύσεων, δεξαμενές καυσίμων και γι’ αυτό δεν δεχόμαστε μεσοβέζικες λύσεις, όπως της μεταφοράς στο Πανθεσσαλικό Στάδιο ή στο στρατόπεδο Γεωργούλα όταν γίνει η μετεγκατάσταση της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.

Γνωρίζουμε την κατάσταση της χώρας αλλά δυστυχώς δεν πάει άλλο. Είναι καιρός είτε μέσω κάποιων ευρωπαϊκών προγραμμάτων είτε μέσω κάποιων χορηγιών που γίνονται από μεγάλους εφοπλιστές στο Πυροσβεστικό Σώμα, να βρεθεί μία λύση και για το κτίριο του Βόλου. Η Ένωση και εγώ προσωπικά ως πρόεδρος δεσμεύομαι ότι μετά τις εκλογές θα έρθω σε επαφή με τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και τους νεοεκλεγέντες βουλευτές του τόπου μας και θα πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση ώστε να λυθεί το θέμα του κτιρίου του Βόλου» προσθέτει ο ίδιος.

Εξάλλου ούτε το Πανθεσσαλικό Στάδιο ούτε το στρατόπεδο Γεωργούλα πληρούν τις προδιαγραφές. «Αναφερόμαστε σε ένα κτίριο που να καλύπτει τις ανάγκες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Να έχει προδιαγραφές. Δεν είναι απλό το θέμα. Δεν είναι φεύγουμε από ένα κτίριο και πάμε σε άλλο, να μετακινηθούμε δηλαδή στο Πανθεσσαλικό. Ούτε υιοθετούμε την πρόταση που διατυπώθηκε πρόσφατα για μετεγκατάσταση στο στρατόπεδο Γεωργούλα», εξηγεί.

«Πριν ενάμιση με δύο μήνες ενημερωθήκαμε από το αρχηγείο ότι ενέκρινε ένα ποσό για προσθήκες και βελτιώσεις του χώρου. Κατά καιρούς γίνονται κάποιες διαρρυθμίσεις – κατασκευές. Όμως το πρόβλημα δεν λύνεται», τονίζει ακόμη, ενώ σημειώνει ότι «σε πολλές περιπτώσεις ενώ έχουμε κληθεί για την αντιμετώπιση κάποιου συμβάντος σκοντάφτουμε σε παράνομα παρκαρισμένα οχήματα είτε στη Γαλλίας είτε στη Γαμβέτα με αποτέλεσμα να καθυστερούμε.

«Πραγματικά δεν επιτρέπεται μία δημόσια Υπηρεσία που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο ολόκληρο το χρόνο υπό τέτοιες τριτοκοσμικές συνθήκες. Ο Βόλος είναι η έκτη πόλη στην Ελλάδα από άποψη πληθυσμού», επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Φιλίππου.

«Ούτε το εν λόγω κτίριο ενδείκνυται και επιχειρησιακά. Πρέπει να κατασκευαστεί ένα καινούργιο κτίριο εξαρχής σύμφωνα με τα πρότυπα που προβλέπονται από το αρχηγείο για να υπάρχει λειτουργικότητα για την υπηρεσία σε ένα σημείο που θα μας υποδείξουν οι τοπικές αρχές που να προσφέρει ελιγμό των κινήσεων», εξηγεί ο ίδιος.

Επισημαίνεται ότι το νυν κτίριο όπου στεγάζεται η Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει κατασκευαστεί το 1953. Κουβαλά δηλαδή στις πλάτες τους 66 ολόκληρα χρόνια, ενώ οι πυροσβέστες όπως και οι αστυνομικοί και τα Σώματα Ασφαλείας θα πρέπει να είναι υψηλά στην εκτίμηση του κόσμου και να μην εκπέμπουν εικόνες που προκαλούν ντροπή.

Για την Ένωση Πυροσβεστών Μαγνησίας η μόνη σοβαρή πρόταση που έχει διατυπωθεί μέχρι σήμερα είναι αυτή της μετεγκατάστασης σε οικόπεδο που έχει παραχωρήσει ο δήμος Βόλου στην περιοχή Μαχαιρίτσα. Το οικόπεδο παραχωρήθηκε τα έτη 2005-2006, δηλαδή, από την προηγούμενη δημοτική αρχή, ενώ η νυν δημοτική αρχή Βόλου έχει επικαιροποιήσει την απόφαση παραχώρησης. Χρειάζεται όμως να εξευρεθεί και το κονδύλι. Απαιτείται.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου