«Σε εμβρυική κατάσταση η εναλλακτική διαχείριση μπαζών»

σε-εμβρυική-κατάσταση-η-εναλλακτική-833449

Τονίστηκε σε ειδική εκδήλωση στο ΤΕΕ Μαγνησίας

Η ανάγκη δημιουργίας στη Μαγνησία επαρκών αδειοδοτημένων μονάδων για την απόρριψη μπαζών τονίστηκε προχθές σε ημερίδα που διοργάνωσε στο ΤΕΕ Μαγνησίας η «Ανακύκλωση Αδρανών Νότιας Ελλάδας».

Ο γενικός διευθυντής του Συλλογικού Συστήματος Διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών Κατασκευών Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) Χάρης Μουρκάκος επισήμανε ότι στον νομό από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν δημοπρατηθεί, εκτελούνται ή πρόκειται να εκτελεστούν 76 έργα συμβατικών αξίας 87 εκατ. ευρώ.

«Είναι τεράστιες οι ποσότητες αποβλήτων που θα παράξουν αυτά τα έργα. Εάν δεν ελεγχθούν από τους φορείς που είναι υπεύθυνοι οι ανάδοχοι, τότε φοβάμαι ότι το να ενεργοποιηθεί ο Δήμος για να απομακρύνει τα μπάζα θα είναι απλώς μία σταγόνα στον ωκεανό», ανέφερε.

Στον Βόλο λειτουργούν δύο αδειοδοτημένες μονάδες για ΑΕΚΚ, σε ειδική μονάδα του ΧΥΤΑ και σε ιδιωτικό λατομείο.

«Στη Μαγνησία όπως και στις περισσότερες περιφερειακές ενότητες της Ελλάδα η εναλλακτική διαχείριση στα μπάζα είναι ακόμη σε εμβρυακή κατάσταση», επισήμανε ο ίδιος και εκτίμησε ότι στη ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία θα έπρεπε να λειτουργούν τουλάχιστον δέκα αδειοδοτημένες μονάδες.

Ειδικά για την αδειοδοτημένη μονάδα σε ξεχωριστό χώρο στον ΧΥΤΑ ο ίδιος επισήμανε ότι «η άποψη η δική μου είναι ότι η συγγένεια τέτοιων δραστηριοτήτων εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την κάλυψη του απορριμματικού φόρτου που είναι για τα αστικά απόβλητα».

Οι δύο μονάδες αν και είναι αρκετές για τον Βόλο δεν επαρκούν και για ολόκληρο τον νομό. «Για να καλυφθεί η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας χρειάζονται δέκα τέτοιες μονάδες. Δεν μπορούν να κουβαλιούνται τα μπάζα του Νότιου Πηλίου», εξήγησε.

Ο ίδιος επανέλαβε ότι οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να ελέγξουν τους αναδόχους για την τήρηση της νομοθεσίας, ενώ μετά τη δημιουργία επαρκών μονάδων εναλλακτικής διαχείρισης μπαζών απαιτείται να τηρείται απαρέγκλιτα η νομοθεσία και για όλα τα ιδιωτικά έργα.

Κ.Μ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου