ΤΟΠΙΚΑ

Πόλεμος στους δρόμους με τα τροχαία δυστυχήματα

πόλεμος-στους-δρόμους-με-τα-τροχαία-δυ-318468

Στην Ελλάδα κάθε μέρα δύο άτομα χάνουν τη ζωή τους στο οδόστρωμα και άλλα τόσα αποκτούν σοβαρές αναπηρίες. Πόλεμο στους δρόμους δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα.

Ο υπεύθυνος της Κινητής Μονάδας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας και δημοσιογράφος ειδικού Τύπου «Πάνος Μυλωνάς» Δημήτρης Χατζηδοπαυλάκης, παρουσίασε συγκλονιστικά στοιχεία μιλώντας στη διημερίδα της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού, που ολοκληρώθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας.

Η διημερίδα της 1ης ΤΑΞΑΣ επικεντρώθηκε χθες σε θέματα οδικής ασφάλειας. «Δυστυχώς, σε καιρό ειρήνης τα στοιχεία για τους νεκρούς και τους τραυματίες σε τροχαία δείχνουν ότι στην πραγματικότητα έχουμε πόλεμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Προς επίρρωση ο κ. Χατζηδοπαυλάκης επικαλέστηκε στατιστικά στοιχεία του 2013, καταδεικνύοντας ότι τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν παγκόσμια μάστιγα.

Αν και τα τελευταία χρόνια τα τροχαία δυστυχήματα καταγράφουν μείωση στην Ελλάδα, ο κ. Χατζηδοπαυλάκης είπε ότι δεν θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό το λόγο.

Αποδίδοντας τη μείωση των τροχαίων στην διαφυγή μεγάλου αριθμού Ελλήνων οδηγών στο εξωτερικό λόγω της οικονομικής κρίσης, επισήμανε ότι στην Ελλάδα σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία κάθε μέρα χάνουν τη ζωή τους δύο άνθρωποι σε τροχαία και άλλοι τόσοι αποκτούν σοβαρά προβλήματα αναπηρίας.

Παγκόσμια μάστιγα

Το 2013, συνέχισε περαιτέρω, 1.240.000 άνθρωποι έχασαν παγκόσμια τη ζωή τους στο δρόμο και 5.000.000 πολίτες τραυματίστηκαν. Κάθε εικοσιπέντε δευτερόλεπτα χάνεται και ένας άνθρωπος.

Εξι στα δέκα εργατικά δυστυχήματα είναι τροχαία, ενώ τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου σε άτομα ηλικίας 15 έως 29 ετών, παγκόσμια, δεύτερη αιτία θανάτου σε άτομα ηλικίας 5 έως 14 ετών και τρίτη αιτία θανάτου σε άτομα ηλικίας 30 έως 44 ετών.

Στην Ελλάδα, διευκρίνισε, οι περισσότεροι από τους νεκρούς – παθόντες είναι ηλικίας άνω των 55 ετών.

Η ευθύνη του ανθρώπινου παράγοντα

Ο κ. Χατζηδοπαυλάκης ήταν κατηγορηματικός ότι το 95% των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στις συνθήκες στις οποίες συνέβη το δυστύχημα. Στο 65% αυτών ο οδηγός φέρει την αποκλειστική ευθύνη, ενώ το 25% των τροχαίων θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί.

Επισήμανε ότι δεν αξίζει να ρισκάρει κανείς τη ζωή του και την ευτυχία της οικογένειάς του για αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και να φτάσει λίγη ώρα νωρίτερα στον τόπο προορισμού του. Οσο γρήγορες και να είναι οι αντιδράσεις τους οδηγού σε ένα απότομο φρενάρισμα, εξήγησε, το αυτοκίνητο διανύει γρήγορα πολλά μέτρα και να παρασύρει κόσμο στο θάνατο.

Στην Ελλάδα, εξήγησε, έχουμε κάθε μέρα ένα νεκρό πεζό από τροχαίο δυστύχημα. Ειδική αναφορά έκανε και στο αλκοόλ, προτρέποντας στους οδηγούς γονείς να καταρρίψουν όλους τους μύθους που υπάρχουν γύρω από αυτό στα παιδιά τους, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα και στους παράγοντες κόπωση και απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση.

Στη διημερίδα αναπτύχθηκαν πολύ ενδιαφέροντα θέματα για την οδική ασφάλεια. Παρουσιάστηκαν εισηγήσεις για τη διαχείριση του πολυτραυματία σε τροχαίο ατύχημα, το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, τα προγράμματα ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας, τους ασφαλείς δρόμους, το σύστημα ανάλυσης και κατηγοριοποίησης του ανθρώπινου παράγοντα.

Παράλληλα, στο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου λειτουργούσε έκθεση στρατιωτικών οχημάτων της 1ης ΤΑΞΑΣ, εκθέσεις φωτογραφιών και έκθεση αστυνομικών οχημάτων της Διεύθυνσης Τροχαίας Βόλου.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου