ΤΟΠΙΚΑ

Καταγγελίες για λογαριασμούς ρεύματος κατά της ΔΕΗ & λοιπών παρόχων

καταγγελίες-για-λογαριασμούς-ρεύματ-105088

Ογδόντα επτά στο σύνολο το 2015 στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας

Υπέρογκοι φτάνουν στην πόρτα του καταναλωτή οι λογαριασμοί ρεύματος της ΔΕΗ και λοιπών παρόχων. Η μεταφορά και διανομή ρεύματος, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, τέλη όπως αυτό για τη Μείωση Εκπομπών Ρύπων «φουσκώνουν» τόσο τους λογαριασμούς, ώστε η αξία της κατανάλωσης του ρεύματος να είναι μικρότερη από τις ρυθμιζόμενες και λοιπές χρεώσεις και οι καταναλωτές να βρίσκονται σε αδυναμία πληρωμής. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας δέχτηκε το 2014-2015 ογδόντα επτά αναφορές – καταγγελίες – ερωτήματα πολιτών.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, Αλέκος Κουτσελίνης, δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ότι τα τελευταία χρόνια οι ρυθμιζόμενες και λοιπές χρεώσεις είναι υπερβολικές, με αποτέλεσμα η πληρωμή του ρεύματος κάθε δίμηνο να αποτελεί βραχνά για ολοένα και περισσότερους καταναλωτές και στον έβδομο χρόνο της οικονομικής κρίσης να υπάρχουν χιλιάδες ανεξόφλητοι λογαριασμοί ρεύματος, συνολικού ύψους εκατομμυρίων ευρώ, που η ΔΕΗ δεν μπορεί να εισπράξει.

Οπως εξήγησε, στο τιμολόγιο της ΔΕΗ περιλαμβάνεται εκτός από την κατανάλωση του ρεύματος, το κόστος από τη μεταφορά και διανομή του, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που καλύπτουν τα κοινωνικά τιμολόγια, τέλη, λοιπές χρεώσεις για δήμο, ΕΡΤ κ.α.

Ενδεικτικά αναφέρθηκε στο Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Ρύπων, το οποίο όπως είπε αποτελεί ένα συντελεστή επί των κιλοβάτ, που καίει ο καταναλωτής, ο οποίος καλύπτει μεγάλο μέρος του λογαριασμού.

«Βλέπουμε τελικά λογαριασμούς όπου για παράδειγμα αν και η αξία του ρεύματος είναι 48 ευρώ το δίμηνο, ωστόσο το συνολικό ποσό πληρωμής είναι 133 ευρώ, εκ των οποίων το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών των αέριων ρύπων είναι 13 ευρώ, καλύπτει δηλαδή σχεδόν το ένα τέταρτο της αξίας της κατανάλωσης του ρεύματος, ενώ η συνολική οφειλή είναι σχεδόν τριπλάσια από τις ανάγκες σε ρεύμα για τον καταναλωτή» είπε ο ίδιος.

Από τις αναφορές – καταγγελίες – ερωτήματα δεν υπήρξε περίπτωση καταναλωτή που αδικήθηκε. «Απλώς όταν θέλουν να βάλουν κάποιο χαράτσι, φόρο, κράτηση το βάζουν στη ΔΕΗ για να το εισπράττουν άμεσα, όπως είχε γίνει παλιά και με το ΕΕΤΗΔΕ (έκτακτο ειδικό τέλος ακινήτων), που σήμερα αντικαταστάθηκε από τον ΕΝΦΙΑ» συμπλήρωσε.

Ωστόσο, ο κ. Κουτσελίνης επισημαίνει ότι «το ηλεκτρικό ρεύμα είναι μία ζωτική ανάγκη για τα νοικοκυριά. Αρα είναι ακόμη πιο άδικο να φορτώνονται όλα αυτά τα βάρη στους λογαριασμούς».

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας κάνει έρευνα για το θέμα με στόχο να παρέμβει για τις ρυθμιζόμενες και λοιπές χρεώσεις. «Οι περισσότεροι από τους προσφεύγοντες είναι συνειδητοποιημένοι πολίτες. Ολα τα νοικοκυριά βλέπουν φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος. Υπάρχουν μεν οι ρυθμίσεις αλλά και αυτές κάποτε πρέπει να πληρωθούν» κατέληξε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου