ΤΟΠΙΚΑ

540 κλήσεις την ημέρα στο Κέντρο Επιχειρήσεων του 100

540-κλήσεις-την-ημέρα-στο-κέντρο-επιχειρ-108491

Εκτός από τα σοβαρά περιστατικά, οι αστυνομικοί καλούνται για ό,τι να ναι, όπως «γαβγίζει ένας σκύλος»…

Ούτε εκατό, ούτε διακόσιες, αλλά 540 κλήσεις την ημέρα δέχεται το Κέντρο Επιχειρήσεων του 100 στη Μαγνησία κάθε μέρα. Πολίτες απευθύνονται εκεί για να ρωτήσουν τι ώρα είναι, να ζητήσουν πληροφορίες για τα φαρμακεία και τις δημόσιες υπηρεσίες, να ζητήσουν ταξί, αλλά και να καταγγείλουν το γείτονα, να ζητήσουν βοήθεια που ο μπαμπάς δέρνει τη μαμά, να αναφέρουν ύποπτη κίνηση, να ενημερώσουν ότι στο σπίτι τους βρίσκεται άγνωστος, ότι έπεσαν θύμα ληστείας, ότι ενεπλάκησαν σε τροχαίο με τραυματίες ή και νεκρό….

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Κέντρου Επιχειρήσεων του 100 Θεόδωρο Τσιρίκο, Υπαστυνόμο Α’, το Κέντρο Επιχειρήσεων του 100 λειτουργεί ανελλιπώς 364 μέρες το χρόνο και καλείται να διαχειριστεί την ανασφάλεια του πολίτη, όταν αισθάνεται ότι απειλείται στο σπίτι του ακούγοντας ήχους τη νύχτα, το θυμό σε ιδιωτικές διαφορές στη γειτονιά, την απόγνωση όταν έχει χαθεί περπατώντας στο δάσος ή ορισμένες φορές και στην πόλη, την απελπισία σε ακραία ενδοοικογενειακή βία, τον πανικό και την αναστάτωση σε συνθήκες άμεσου κινδύνου.

Μάλιστα, σε περιόδους κρίσεων, όπως η υφιστάμενη, με τις αγροτικές κινητοποιήσεις οι απαιτήσεις αυξάνονται, καθώς οι κλήσεις τριπλασιάζονται. Η διαχείριση των περιστατικών απαιτεί εκ των πραγμάτων αξιολόγηση. Το προσωπικό αλλά και τα περιπολικά της Αστυνομίας είναι μετρημένα. Ο κ. Τσιρίκος λέει ότι «προτεραιότητα αποτελεί πάντοτε ο πολίτης που βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο». Εμπειροι αστυνομικοί με χρόνια υπηρεσίας, ώστε να έχουν εμπειρία και να γνωρίζουν καλά την πόλη, με δικονομικές γνώσεις και αναμφισβήτητο ήθος επιλέγονται από την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας για να στελεχώσουν το Κέντρο Επιχειρήσεων.

Συνήθως οι περισσότερες κλήσεις στο 100 αφορούν σε τροχαία ατυχήματα, παράνομη στάθμευση, διαταράξεις από μουσική, φωνασκία, γαυγίσματα σκύλου, έλεγχο μικροπωλητών, συναγερμούς τραπεζών, καταστημάτων και αυτοκινήτων, αλλά και έλεγχο ύποπτων ατόμων, κλοπές, ληστείες.

«Το Κέντρο Διαβιβάσεων της Αστυνομίας συνεργάζεται με όλες τις αστυνομικές Υπηρεσίες, τις δικαστικές αρχές, αλλά και το ΕΚΑΒ, το Λιμενικό, την Πυροσβεστική, Υπηρεσίες του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα. Εκ των πραγμάτων ακολουθεί στρατηγικές αντιμετώπισης των περιστατικών, με κύριο στόχο να εμπεδώνεται το συναίσθημα της ασφάλειας στον πολίτη και η πόλη να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο εύρυθμα», ανέφερε ο επικεφαλής.

Το πιο δύσκολο είναι η διαχείριση της ταραχής του τρομαγμένου πολίτη. Οπως επισήμανε ο ίδιος, ο αστυνομικός καλείται να τον εφησυχάσει προκειμένου να κατανοήσει το πρόβλημα, να πάρει τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται προκειμένου να αναλάβει τα προσήκοντα μέτρα. Ηλικιωμένη γυναίκα που είχε πέσει θύμα ληστείας δεν ήταν σε θέση να δώσει τα χαρακτηριστικά του δράστη για να συλληφθεί. Οι δύο Ισραηλινοί πεζοπόροι που χάθηκαν το καλοκαίρι του 2015 στο Πήλιο περιπλανούταν ατελείωτες ώρες στο δάσος χωρίς νερό και δεν μπορούσαν να εξηγήσουν τη διαδρομή που ακολούθησαν. Ξεκίνησαν την πεζοπορία τους από τις Μηλιές και τελικά με τη βοήθεια της τεχνολογίας των κινητών βρέθηκαν από τους αστυνομικούς στην Νταμούχαρη.

Παιδικές φωνές στην άλλη άκρη της γραμμής

Τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα το Κέντρο Επιχειρήσεων καλείται να διαχειριστεί υποθέσεις ενδοοικογενειακής βίας. Κλήσεις κυρίως για βία και απειλή σε βάρος των συζύγων είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο. Ασυνήθιστο και δυστυχώς έχει συμβεί είναι να τηλεφωνούν παιδιά και να ζητούν βοήθεια γιατί ο μπαμπάς δέρνει τη μαμά τους…

Αρκετές από τις υποθέσεις επιλύονται με συστάσεις από τα αρμόδια αστυνομικά Τμήματα, καθώς δίνονται υποσχέσεις και δεν απασχολούν εκ νέου. Αλλες πάλι θα έχουν συνέχεια και μία και δύο και αρκετές φορές.

Φοβισμένοι από ύποπτες κινήσεις

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του 100 καλείται επίσης να διαχειριστεί το φόβο και την ανασφάλεια πολιτών όταν υπάρχει ύποπτη κίνηση. Ατομα κάθονται στο πάρκο και επί μία ώρα δεν κάνουν τίποτα, αναφέρουν πολίτες. Αλλοι έχουν την ψευδαίσθηση ότι κάποιος μπήκε στο σπίτι τους. Ενας νεαρός ενήλικας που βρισκόταν κλειδωμένος στην ντουλάπα τηλεφώνησε στο 100 για να ζητήσει βοήθεια, όμως από την ταραχή του δεν ήταν σε θέση να δώσει ακριβή στοιχεία. Οι αστυνομικοί ενημερώθηκαν από τον πατέρα του την πραγματική διεύθυνση τρία τετράγωνα παρακάτω από εκεί που μετέβησαν. Στο σπίτι δεν είχε μπει κλέφτης, απλώς ακούστηκε κάποιος ανεξήγητος θόρυβος.

Αναγκαίο το ψηφιακό κέντρο

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι αστυνομικοί προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν. Ομως, η καθημερινότητα απαιτεί πλέον ένα σύγχρονο ψηφιακό κέντρο, που να επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο τη διαχείριση πολλαπλών συμβάντων. Σε πορείες διαμαρτυρίες να γίνονται συνομιλίες μεταξύ πολλών Υπηρεσιών με αμφίδρομη επικοινωνία σε πολλούς σταθμούς.

Η Αστυνομία καλεί του πολίτες να συνεργάζονται μαζί της, να αποτελούν αρωγό στο έργο της για την προστασία του κοινωνικού συνόλου και την καλύτερη δυνατή λειτουργία της πόλης, να δίνουν προσοχή στις ανακοινώσεις της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας που αφορούν διάφορα συμβάντα γιατί βοηθούν και το έργο της αλλά και τους ίδιους.

«ΜΠΟΡΕΙ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ ΝΑ ΜΕ ΠΑΕΙ ΣΠΙΤΙ;»

Φάρσες και παράλογες απαιτήσεις από πολίτες

Σε όλα αυτά οι αστυνομικοί έχουν να διαχειριστούν και τις φάρσες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ασυνείδητοι πολίτες, ανήλικοι και ενήλικες τηλεφωνούν στο 100 και είτε δίνουν αναφορές για ψευδή περιστατικά ή εξυβρίζουν είτε μονολογούν ή κρατούν απλώς ανοιχτή τη γραμμή. Ο κ. Τσιρίκος επισημαίνει ότι την ίδια στιγμή άλλοι πολίτες, που μπορεί να βρίσκονται σε πραγματική απειλή και να κινδυνεύουν, δεν μπορούν να πιάσουν γραμμή.

Αρκετές κλήσεις γίνονται και από πολίτες υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Μεθυσμένοι τηλεφωνούν στο 100 και ζητούν ταξί ή σε άλλες περιπτώσεις απαιτούν να τους πάει το περιπολικό στο σπίτι. Σε άλλα είδους τηλεφωνήματα, επίσης αρκετά, οι πολίτες ζητούν να ενημερωθούν τι ώρα είναι, πληροφορίες για δημόσιες υπηρεσίες. Αλλοι έχουν τη διαφωνία τους με το γείτονα και ενώ δεν υπάρχει ανάγκη απαιτούν την παρουσία του περιπολικού στην περιοχή. Οι κλήσεις στην Αστυνομία παρουσιάζουν, αύξηση πλην, όμως, το προσωπικό μειώνεται.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου